LPG G3 installatie en K&N luchtfilter: geen goede combi?

Gestart door ewing, 04-06-2006 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Hallo, ik heb recentelijk een LPG G3 laten installeren in mijn roffel. Bij de daaropvolgende beurt is vervolgens mijn K&N sportluchtfilter vervangen door een normale luchtfilter (de waarschuwingssticker zat helaas ook niet meer op de luchtfilterbox). Bij navraag deelden ze mij mee, dat de K&N luchtfilter en een LPG-installatie niet goed "samenwerken" en de boel ontregeld zou kunnen geraken. Dit, omdat de filter niet lang schoon blijft. Volgens mij is dit lariekoek, al is het alleen maar omdat K&N zelf aangeeft dat de filter maar om de 40dkm behoeft te worden gereinigd en opnieuw geolied. Of vergis ik mij helemaal??

DD

ik had mijn g2 installatie dat die problemen had met directe lucht. Ik kon geen cone filter gebruiken maar een k&N vervangingsfilter is geen probleem hoor. ik heb ruim 80.000 km met een k&n gereden zonder problemen.

Eugene

zoals je zelf al zegt. LARIEKOEK!

Dat gaat perfect samen, zou geen reden weten waarom het niet kan...

If it's not blown, it sucks...

Geert-Jan

Jep, lariekoek.

Gaat prima samen een k&n inlegfilter en lpg g3.

Ik rijdt er al vele kilometers mee rond zonder problemen. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

855-Champagne

Gaat prima samen, ik heb het er ook al 30dkm inzitten

Enno

nu zo'n 50000 km....moet binnenkort gereinigd worden.....wordt toch wel wat zwart ...maar blijft goed ademen

Freulig

Onzin. Ik rij zelf met VIalle LPi en G3 met K&N filter en ferrita uitlaat, rijdt prima. Zo goed zelfs, dat mijn auto op LPG harder rijdt dan op benzine.
Ik heb tijdens mijn laatste vakantie op de autobaan 223 heen en 219 terug geklokt op het GPS systeem !

Op benzine houdt het bij 213-215 op. Maar beide sneller dan de fabrieksopgave.

Bovendien: K&N maakt juist filters met een betere doorstroom en een hogere vervangingsinterval. Dat staat haaks op de bewering dat ze eerder vies zouden worden en dan minder zouden doorlaten....

AlbertJan

Hallo, ik heb gehoord dat een K&N luchtfilter de LMM kan beschadigen door de olie waarmee het filter wordt schoongemaakt. Wie kent dit probleem of wie kent het probleem juitst niet? Ik ben benieuwd.
Groet, Albert-Jan

Ludo

tja, een luchtmassameter moet lucht meten, zoals het woord al zegt.
te véél olie kan dus inderdaad de LMM definitief beschadigen.

na het reinigen de K&N filter eerst goed laten drogen, daarna een klein beetje benevelen met de olie is voldoende.
het hoeft er niet af te druipen...

innocenti

Ook ik kan bevestigen dat het geen enkel probleem opleverd. Ik houd voor het reinigen 30.000km aan.

460 2.0 G3 gehad met K&N inlegfilter. 140.000km mee gereden zonder problemen.
850 2,5 G2 gehad met K&N inlegfilter. 145.000km mee gereden zonder problemen. En mn zwager rijd er nog mee.
Nu een V70R LPI met K&N en inmiddels 40.000km mee gereden.

Teveel olie op het filter kan idd voor problemen zorgen. Tips van Eugene volgen en gewoon doen. Bij een verdamper installatie wel het plaatje voor de luchtinlaat naast de koplamp laten zitten. Weghalen leverde bij mij problemen op. De auto sloeg af als ik gas losliet met rijden (met automaat).

tackle

rijd al jaren met een KN inlegfilter en ben net terug uit croatie, 3500 km mee gereden en geen centje/lipa pijn.

razorx

Citaat van: tackle op 09-08-2008 22:31:05
rijd al jaren met een KN inlegfilter en ben net terug uit croatie, 3500 km mee gereden en geen centje/lipa pijn.
Ook een K&N en LPG en absoluut geen problemen.
Uiteraard niet laten druipen van het vet.
@Tackle: Ik ben er sinds afgelopen zondag (Kroatië dus).

ovlov 058

Citaat van: razorx op 09-08-2008 22:41:18

En zeker niet van de ont-vetter.
Niet goed voor de motor: koud opholslagen :eusa_whistle:

tackle

Citaat van: razorx op 09-08-2008 22:41:18
Citaat van: tackle op 09-08-2008 22:31:05
@Tackle: Ik ben er sinds afgelopen zondag (Kroatië dus).

bofkont!!! Pasman was weer een hele belevenis. Lekker gevaren op de Kornati. Ow ja, bij de visboer in Biograd zijn de Orada's in de aanbieding!