Hoe ziet jou audio installatie eruit in je Volvo!!??!!

Gestart door Richard850, 09-08-2008 10:47:01

Vorige topic - Volgende topic

nardgilsing

Citaat van: Laserblue op 18-02-2009 15:54:39
Citaat van: nardgilsing op 18-02-2009 15:11:22
Standaard speakers voor, standaard speakers achter, radio met carkit van onbekend merk en een 10 inch subwoofer met 1000 watt versterker van Cougar onder de rolhoes.....

Geen topsysteem, maar geeft genoeg herrie voor oorpijn.....

1000 watt, stevige bekabeling liggen dan hoop ik ::)

Tuurlijk, aparte dikke kabel vanaf de accu naar achter gelegd. Helaas wel via de bijrijders kant (waar ook de andere draden liggen), maar goed het werkt.....

s089917

In mijn 5je een standaard 805 radio cd casette, geluid is echt super slecht. en er staat nog wel permium sound system op. Zo slecht heb ik het nog zelden gehoord....

Thys

Dan is er iets mis, want het hoeft écht niet slecht te klinken

850Black-estate

Hallo allen,

Hier even alles op een rijtje:

Head-Unit  -  Becker CD-4627
Voordeuren  -  Infinity Reference speakers met verstelbare tweeter.
Achter deuren  -  JBL GTO speakers
Dashboard  -  JBL GTO speakers
Kofferbak  - JBL 10 inch Sub met zelfgebouwde gesloten kast.
Sub aangestuurd door JBL 4 kanaals versterker 4 x 75 watt RMS @ 4 Ohm.
van de trap zijn 2 kanalen gebrugd, er zijn er nog 2 vrij. Het is de bedoeling om van de enkele sub een dubbele te maken. Waarbij de andere twee kanelen ook gebruikt worden.

Helaas geen foto's.

Als er iemand nog een leuk idee voor uitbereiding heeft,

Laat maar horen.

Laserblue

Citaat van: 850Black-estate op 05-03-2009 09:44:03
Hallo allen,

Hier even alles op een rijtje:

Head-Unit  -  Becker CD-4627
Voordeuren  -  Infinity Reference speakers met verstelbare tweeter.
Achter deuren  -  JBL GTO speakers
Dashboard  -  JBL GTO speakers
Kofferbak  - JBL 10 inch Sub met zelfgebouwde gesloten kast.
Sub aangestuurd door JBL 4 kanaals versterker 4 x 75 watt RMS @ 4 Ohm.
van de trap zijn 2 kanalen gebrugd, er zijn er nog 2 vrij. Het is de bedoeling om van de enkele sub een dubbele te maken. Waarbij de andere twee kanelen ook gebruikt worden.

Helaas geen foto's.

Als er iemand nog een leuk idee voor uitbereiding heeft,

Laat maar horen.

Ik zou je vrije kanalen gebruiken voor je voorspeakers, meer controle--> beter geluid  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JorritV70

http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?Id=3864&Page=1

Head Unit     Clarion DXZ958RMC (echt een super radio, het is even wat werk om hem in te stellen :eusa_whistle:)
Amplifier            Kenwood KAC848 (Moet nog ingebouwd worden :eusa_shhh:)
Amplifier            Kenwood KAC728 +
SubWoofers    JL Audio 12IB4 (in kofferbak onder de laadvloer)
Speakers         orgineel (Nog wel)

GRoet Jorrit

nakkie

SC801 eruit gehaald, nu zit er een jvc kdpdr41 in.Kan ik eindelijk de i-pod gebruiken in de auto  :eusa_dance:. De luidsprekers zijn volgens mij nog de originele.Moet alleen nog gaan kijken voor een houder voor de radio.

Trapper

Na 2 weken wachten mijn 'brandless' radio ontvangen met bluetooth/GPS/DVD/USB/SD etc... Al met al 250,- E gekost incl verzenden en import. Inbouwen was nog wel even wat werk want ISO kennen ze daar nog niet :eusa_wall:

Daarna is het hele zooitje er nog 3x uit omdat de dvd niet wou starten (handremkabel niet aangesloten :eusa_silenced:) Maar nu werkt ie!

Voor mij voldoet het tot nu toe prima. Geluid is niet super maar wel ok. 

En uiteraard een foto om het geheel aan jullie te laten zien:

Qua speakers is alles nog origineel.

Thys

Citaat van: Trapper op 21-03-2009 12:06:12
Daarna is het hele zooitje er nog 3x uit omdat de dvd niet wou starten (handremkabel niet aangesloten :eusa_silenced:)

Wat is precies het verband tussen de handremkabel en het niet willen starten van de DVD? Soort beveiliging dat je alleen films kunt kijken wanneer je geparkeerd staat?

Trapper

Citaat van: thyzerrr op 21-03-2009 12:21:58
Soort beveiliging dat je alleen films kunt kijken wanneer je geparkeerd staat?

Jup, dit kan je omzeilen door het draadje van de handrem op de massa van je radio aan te sluiten.

Jeff

Lol, daar heb ik helemaal geen last van gehad...

Maar het ziet er netjes uit, mijn complimenten. Ga je nou ook nog wat aan de speakers zelf doen of dat niet? ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

langeman

Hoi allemaal ....ik had zitten kijken bij dit ..

http://www.eonon.nl/products/2-DIN-Autoradio-met-DVD-%252b-TouchScreen-%252b-Bluetooth-%252b-usb-%26-SD-poort.html#

weet iemand daar wat over te zeggen ? ik heb al wel een enkel din gehoord en dat klonk lekker strak ..

khoor het wel ..

groet Hans

Jeff

Citaat van: langeman op 21-03-2009 14:39:36
Hoi allemaal ....ik had zitten kijken bij dit ..

http://www.eonon.nl/products/2-DIN-Autoradio-met-DVD-%252b-TouchScreen-%252b-Bluetooth-%252b-usb-%26-SD-poort.html#

weet iemand daar wat over te zeggen ? ik heb al wel een enkel din gehoord en dat klonk lekker strak ..

khoor het wel ..

groet Hans

Ziet er netjes uit, maar volgens mij heeft FranQ ook nog een schermpje te koop op het forum. Pb hem anders even, volgens mij was dat ook een hele mooie! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Trapper

Citaat van: Jeff op 21-03-2009 14:23:38
Ga je nou ook nog wat aan de speakers zelf doen of dat niet? ;)

Eerst niet, mijn v70 staat nog op de standaard 15" velgen :eusa_naughty:. Dat heeft nu eerst prioriteit.

Daarna misschien wel maar moet zeggen dat de standaard speakers niet eens heel slecht zijn.

Trapper

Citaat van: langeman op 21-03-2009 14:39:36

khoor het wel ..

groet Hans

DUUR!  ;)

Ik heb dat nog niet eens betaald en heb er dan ook nog GPS op. Dan heb je wel een merkloze maar eonon is nou ook niet echt 'a-label'

Kijk hier eens http://www.chinavasion.com