schokkend optrekken

Gestart door petervolvo, 14-07-2008 10:42:51

Vorige topic - Volgende topic

petervolvo

Hoi volvo enthousiastelingen..:)

Ik ben nieuw hier, heb al zitten neuzen op het forum, erg interessant allemaal.
Ik heb een probleempje met m'n 850 t5,
tijdens optrekken in iedere versnelling en vooral bij deellast, is het net of de auto een beetje inhoudt.
Het wisselt wel een beetje, heb et idee dat et wat erger wordt als er wat langer mee gereden wordt.
Kan er nog niet echt een vinger op leggen wat et nou precies is. Hij rammelt niet maar et is puur et gevoel, het schuddert een beetje.
Gaan de binnenste homokineten wel eens en zorgen die ook voor deze problemen?
Of zou het toch in het motormanagement zitten?
Misschien komt dit vaker voor ben benieuwd of iemand me er wat meer info over kan geven.

Mvg Peter

arjenT5R

hierboven staat een topic waar in precies hetzelfde probleem wordt beschreven!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

petervolvo

Het verhaal lijkt erop, echter is et geen turbo motor. Mijne gaat et ook erger doen naarmate er mee gereden wordt. Daarnaast is et af en toe helemaal weg, en het is puur wanneer er opgetrokken wordt. Het zit óf in de motor, of in de aandrijfassen, of misschien de remmen die wat hangen? 
Er staan veel vergelijkbare verhalen, wordt er weinig meer uit wijs.
Geen standaard dingen bij de 850 turbo's waar dit meestal aan ligt?
Mvg Peter

ovlov 058

Start hij goed van de eerste keer?

petervolvo

Ja motor start prima verder geen problemen. Bij afremmen is trilling weg dus toch misschien aandrijfas/homokineet?

Ludo

Citaat van: petervolvo op 14-07-2008 10:42:51
Of zou het toch in het motormanagement zitten?

zijn er al eens foutcodes uitgelezen?.

petervolvo

Jah dan komen we bij het volgende probleem, ik weet et, uitlezen zou ik eerst moeten doen.. heb zelf een testkast hier die er dus niet inkomt. Kan de auto selecteren maar kom er niet in. Er branden geen storingslampen maar dat zegt dan ook niet alles natuurlijk.
Ik neem aan dat de volvo's óf obd 1 hebben, óf obd 2. Mijne heeft bij de asbak de obd 2 aansluiting.
Heb inmiddels de wielen gebalanceerd, draagarmrubbers vervangen, stab. stangen vervangen, rotor plus verdeler vervangen, en kabels. Ook de remmen gangbaar gemaakt voor en achter, en de remschijven ontdaan van roest tussen de velg en schijf. Verder geen speling ontdekt op de aandrijflijn.
De motor draait in z'n vrij mooi rond en ook stationair nooit een probleem.
Maar ik zal toch es naar de dealer rijden en vragen of hun em wel kunnen uitlezen.
Vraag me wel af wat dat dit kan veroorzaken in de motor, misschien een toerentalsensor die hapert.. maar daar zou ik dan toch meer van moeten merken.
Het is trouwens een 2.0 (zo'n italiaanse), heb ik nog een vraag over; past daar ook een 15 of 16t turbo op?

Mvg Peter

petervolvo

foutcodes uitgelezen, noppes.. ik merk wel dat in de versn. bak (hand) aardig speling op get diff zit, hoor je ook met schakelen een tik.
Zou dit ermee te maken kunnen hebben of hebben ze dat allemaal?
MVg

b0nkolok

Altijd eerst een dealeruitlezing.
Dan doen we ook steeds inspectie/vervanging van bougies, bougiedraden, verdelerkap en rotor (als je die hebt).
Vertel eens welke Volvo, model, type en bouwjaar + motor je hebt?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

petervolvo

Bedankt voor de info, probleem gevonden!
Was toch een aandrijfas, binnenste homokineet links.
Weer gefixed, tot de volgende keer
;D

thuur

Citaat van: petervolvo op 02-08-2008 19:29:10
Bedankt voor de info, probleem gevonden!
Was toch een aandrijfas, binnenste homokineet links.
Weer gefixed, tot de volgende keer
;D

Was de hoes daarvan gescheurd?

Zo nee, is er nog iets gezegd hoe het kan dat deze kapot is gelopen?

Gr ;)

Haenzel

Ik heb dezelfde symptomen bij mijn V70 T5. Hoe zijn ze tot de conclusie gekomen dat het de linker aandrijfas was? Kwestie van uitproberen of ervaring?? Heb dit elders ook al gelezen. Ik vind een aandrijfas te kostbaar om zomaar te vervangen..... :P

petervolvo

Ik heb de auto zelf gerepareerd,de as is het best te controleren op een 4 koloms hefbrug.
Heb zelf een werkplaats ter beschikking, dus dat scheelt.. :), als de auto dus gewoon op z'n pootjes staat, voel je aan de as of deze te verdraaien is ten opzichte van de homokineet. De ashoes was niet gescheurd, maar dit hoeft niks te zeggen. Ik kende de historie niet van mijn eigen auto. Voor hetzelfde geld is de ashoes ooit al eens gescheurd geweest en later een keer vervangen. Ook is een as vooral met een beetje ruwe chauffeur onderhevig aan slijtage. Bij mijn auto was duidelijk speling voelbaar. Het hoeft maar een paar milimeter te wezen dat kan voor trilling zorgen, er zitten glijbanen in een homikineet waarin de as kan bewegen bij in- en uitveren van de auto. Als een slijtplek in die glijbanen komt blijft ie op die plek een beetje steken waardoor je die trilling krijgt.
De as kost gereviseerd bij mij 230 euro, exl montage. Wat een uurtje werk is.dus voor 260 euro zit ie erin.
Mvg Peter

daytonawim

@peter,

Waar zit jij dan ergens ???

petervolvo

Ik zit in het midden van nl, in de buurt van Zwolle.
Wat rekent een "normale" garage dan? Misschien moet ik me prijs wat bijstellen :P