volvo 850 kopen of niet?

Gestart door Tom de Jonge, 14-08-2008 11:58:18

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Mocht je in aanmerking willen komen voor de LPG-G3 subsidie regeling, dan is het wel handig om vooraf even na te zien of de reeds ingebouwde installatie hier uberhaupt in aanmerking kan komen voor omzetting van G2 (automatisch bij import) naar G3. Een G3 installatie is voor een 850 technisch niet anders dan een G2 versie; G3 is een subsidie regeling die keten bewaking van productie tot inbouw moet waarborgen. (En daarmee hebben de LPG bedrijven de nederlandse markt vakkundig dicht getimmerd gekregen !)
Met een beetje slimmer werkwijze hou je veel BPM centen in de zak (google maar eens op "bpm tegenbewijs"). Zo betaalde ik op de blauwe R bij import maar 180 euro BPM (met vialle lpi).

Heb je al in verschillende wagens gereden en je hier ingelezen op veel voorkomende problemen ? Ik kan je zeker aanraden om 1000 euro achter de hand te houden voor onvoorziene zaken (non turbo; bij een turbo wagen mag je denken aan 2000).

Tom de Jonge

ik kan het eerste gedeelte nog volgen maar het 2e gedeelte niet. Het gaat hier om een v70 een 2.0 dus qua emissie eisen zou het goed moeten komen toch? Ik heb idd gelezen over de aandachtpunten en de problemen. en als de auto redelijk is dan heb ik die 1000eu echt nog wel achter de hand lijkt me een kleine investering op zo'n auto met een dergelijk prijsverschil. Maar dat bpm tegenbewijsverhaal is me te gecompliceerd daar ga ik me nu even in verdiepen.

FGG

BPM-calculator

Voorwaarde is dat je de nieuwprijs van de auto weet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Tom de Jonge

heb even gekeken en ik kom qua bpm uit op ongeveer 800eu. Een tegenbewijs zal waarschijnlijk weinig opleveren of niet? En ik heb ook gebeld met de rdw en deze geven aan dat ik het merk gastank moet weten en daarmee bijvoorbeeld een lokale vialle installateur te benaderen. Hij gaf echter ook aan dat ze je vaak een nieuwe lpgcomputer in de maag splitsen?

http://www.volvocars.com/nl/salesandservices/OldPricelists/Pages/Pricelists1998.aspx