Surround upgrade van 132 euro

Gestart door Bruno V, 18-04-2009 23:45:00

Vorige topic - Volgende topic

Bruno V

Ik weet niet of het hier op zijn plaats staat...

Anyway, ik heb zoals zovelen onder jullie een OEM Surround system in mijn C70 zitten. Ondanks je er erg goeie dingen over las indertijd, ben ik nooit onder de indruk geweest van de kwaliteit van dit systeem. Aangezien car hifi me niet zo echt boeit (in tegenstelling tot home hifi), heb ik er dan ook nooit echt wakker van gelegen, tot vorige week plots één van mijn 20 cm woofers het begaf. Diegene die in de rechtse deur zit. Ik vroeg dus even prijs bij Volvo om terug een originele te kunnen plaasten. Prijs die men me opgaf was 147 euro+BTW per STUK  :eusa_shifty:. Op zich nog doenbaar als het een hoge kwaliteits speaker zou zijn, maar als je hem even analyseert, had ik toch mijn bedenkingen. Aangezien de Linker speaker ook al een beetje begon te kraken als je de speaker bij demontage wat induwde, wist ik dat in één keer 2 vervangen geen slecht idee was. Te meer deze woofers (van het 3weg systeem vooraan) toch zwaar belast worden.

Voor de gein, toch ook maar even prijs gevraagd voor aftermarket exemplaren. T'ging om een 20 cm compo set van mac audio. Prijs (in promo) : 132 euro incl BTW voor de hele set (woofers, tweeters, filters).
Aangezien de prijs van deze set, veel minder dan de helft was van de OEM speakers, toch maar geopteert om deze uit te testen.

Na plaatsing (uurtje werk incl kleine moidificatie om het passend te krijgen), even geluisterd of het resultaat wel goed genoeg was. Echter, t'resultaat was niet alleen bevredigend, t'was gewoon super  :o en 100 keer beter dan het ooit geklonken had. Nu kan de radio echt bijna vol open, zonder ik enige vorm van overstuur ervaar. Dat was vroeger enigzins wel anders. Echt super warme sound met voldoende diepgang en bass.

Een zeker aan te raden modificatie die je surround een geweldige meerwaarde geeft, vooral gezien de prijs, en het houdt je van 't straat he.

- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC