koelvloestof reservoir vervangen

Gestart door lzondervan, 12-08-2008 14:24:06

Vorige topic - Volgende topic

lzondervan

Ik heb lekkage aan de bovenkant van het koelvoeistofreservoir.
Waar het slangetje aan het reservoir vast zit lekt er koelvloestof. Ik heb het slangetje al los gemaakt en kwam er achter dat het tuutje waar het slangetje over heen gaat is ingescheurd en een stukje is afgebroken. Dit zal de lekkage wel veroorzaken.

Nu ben ik van plan om zelf het reservoir te vervangen voor een nieuwe. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten?
Moet ik de koelvloeistof er uitlaten lopen voordat ik het tankje vervang? Hoe moet ik het systeem na vervanging ontluchten en hoeveel liter koelvloeistof moet er dan weer in?

Kortom... kom maar op met de tips!  ;)
Volvo 850 2.0 T5 uit 6-1995

pwassink

Citaat van: lzondervan op 12-08-2008 14:24:06
Ik heb lekkage aan de bovenkant van het koelvoeistofreservoir.
Waar het slangetje aan het reservoir vast zit lekt er koelvloestof. Ik heb het slangetje al los gemaakt en kwam er achter dat het tuutje waar het slangetje over heen gaat is ingescheurd en een stukje is afgebroken. Dit zal de lekkage wel veroorzaken.

Nu ben ik van plan om zelf het reservoir te vervangen voor een nieuwe. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten?
Moet ik de koelvloeistof er uitlaten lopen voordat ik het tankje vervang? Hoe moet ik het systeem na vervanging ontluchten en hoeveel liter koelvloeistof moet er dan weer in?

Kortom... kom maar op met de tips!  ;)

Dit kan bijna zonder morsen,je raakt nog geen liter kwijt als de auto vlak staat, wel ook meteen de dop vervangen.
Ook even opletten, zit ook een sensor in, die kan je er met iets geweld zo uittrekken, niet aan de draden uiteraard.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Als je het zonder geklieder en gemors wilt doen:
-Koude motor
-Bovenste slangetje losmaken
-Dop er af
-Reservoir naar boven schuiven
-Temp. sensor kabel aan onderkant losklikken
-Reservoir via bovenste tuitje leeggieten in bakje