lpg rijden

Gestart door volvwagen, 13-08-2008 20:02:48

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Basbb op 14-08-2008 11:53:25
- Ergens in je auto komt er toch een grote zware tank erbij wat de prestaties van je auto verminderd.

een volledige installatie weegt een kleine 50kg.
als je auto daar al last mee heeft, moet je ook geen passagier(s) meenemen.

Simplicity

Citaat van: Ludo op 14-08-2008 15:02:12
Citaat van: Basbb op 14-08-2008 11:53:25
- Ergens in je auto komt er toch een grote zware tank erbij wat de prestaties van je auto verminderd.

Op LPG heb je geen volle tank benzine nodig dus daar kan je liters en dus kilo's besparen...  ;D

volvwagen

weer heel wat wijzer!! :eusa_clap: :eusa_clap: bedankt voor alle info  :)

dus met goed en op tijd onderhoud is het probleemloos rijden.

innocenti

Voor het gewicht van de installatie rekent met 80% van de tankinhoud. 60l tank is 48kg gewicht. Mijn V70 ging van 1490 naar 1538 op kenteken.

:eusa_clap:
Ik had geen mooiere uitspraak kunnen verzinnen.

Grootste nadeel vind ik nog steeds het losse reservewiel. Nee ik wil niet met een plaksetje rondrijden

Misha

op lpi is er geen vermogensverlies, ook bij na motoren niet. Top lag bij de 10v bijna 15 km hoger dan op benzine.

Dat je verbruik hoger is is geen nadeel, maar een eigenschap.

Octaangetal van lpg is veel hoger dan van benzine.

Zware tank is onzin,  50 liter benzine weegt ook 40 kg

Lpg goed verbranden vraagt iets meer van je staat van onderhoud, dat is waar.

Ook zit je altijd met een tank. In de praktijk echter in een S70 met royale achterbanktank en gezin met twee kinderen kun je er probleemloos met bagage mee op vakantie.

En het scheelt 100'en zoniet 1000'en euro's per jaar.

Je handen stinken niet naar benzine na het tanken

Motorolie en motor blijven schoner van binnen
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70geRwin

Zou die al overtuigd zijn  ;D

daytonawim

Met een 70 liter tank, kun je in een sedan gewoon een reserve wiel kwijt :-)

en je actieradius wordt iets vergroot :-) met de T5 kan ik 450 km rijden ongeveer.
qua inbouw kosten maakt het niets uit.

en idd verbruik 1 op 8,5 over ruim 50.000 km.

Een nadeel je moet eigenlijk of zwaardere veren monteren of nivomaten, om het e.a mooi in balans te houden.

thuur

Citaat van: Misha op 14-08-2008 23:12:31

Dat is subjectief. Gas stinkt net zo hard als benzine en diesel. Maar goed, ik ben 'gezegend' met een goede neus.

Citeer
Motorolie en motor blijven schoner van binnen

Dat zijn aannames. De stoffen, die vrijkomen bij het verbranden van gas, wat je motorolie aantasten zijn niet zoals benzine of diesel zichtbaar aan de kleur van de olie. De olie lijkt wel schoner, maar ik heb nog nergens bewezen gezien dat het echt zo is.

Maar we kunnen er lang en breed over praten, Volvo's doen het nu eenmaal uitstekend op gas.

Gr 8)

marcelV70R

Citaat van: innocenti op 14-08-2008 21:11:58

Grootste nadeel vind ik nog steeds het losse reservewiel. Nee ik wil niet met een plaksetje rondrijden

ik heb hem sinds de vakantie met een spanbandje vast gezet aan de ogen die al in de estate zitten
welliswaar op de plaats vd cdwisselaar, maar die gebruikte ik toch al nooit!
bevalt prima, weinig ruimteverlies, laat het mooi zitten zo

Marcel

innocenti

Hoi Marcel
Kan je ook wat foto's van de zijkant maken? Ik heb hier idd ook over zitten denken. Helaas heeft een R een 17"thuiskomer, welke ik niet passend krijg onder het zeil. Met een 15" thuiskomer kan je het reservewiel precies onder het afdekzeil kwijt.

reMARKable

Citaat van: marcelV70R op 15-08-2008 02:16:52

ik heb hem sinds de vakantie met een spanbandje vast gezet aan de ogen die al in de estate zitten
welliswaar op de plaats vd cdwisselaar, maar die gebruikte ik toch al nooit!
bevalt prima, weinig ruimteverlies, laat het mooi zitten zo
http://i5.photobucket.com/albums/y177/mpt5/vakantie2008121.jpg

Marcel

Apart reservewiel... :eusa_think:

FGG

Citaat van: thuur op 15-08-2008 01:42:42
Citaat van: Misha op 14-08-2008 23:12:31

Dat is subjectief. Gas stinkt net zo hard als benzine en diesel. Maar goed, ik ben 'gezegend' met een goede neus.

Da's ook een kwestie van smaak. Ook mijn reukvermogen is sterker dan normaal maar ik vind diesel toch echt smeriger stinken dan benzine en gas. Wel mee eens dat ook gas z'n lucht heeft, maar wanneer je benzine (of diesel) over je handen of kleren krijgt blijft 't toch langer hangen dan wanneer de gaswolke bij het afkoppelen over je heen gaat.

Wij rijden al bijna 3 jaar zonder reservewiel. In mijn hele rijdende leven (21 jaar) heb ik 1x een lekke band gehad. Mocht 't dan toch gebeuren dan mag de ANWB het oplossen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

herbe777

Citaat van: spekkie99 op 13-08-2008 20:50:19

Aan de pomp iedere keer weer  :eusa_clap:

En geloof me aan de pomp sta je vaak. Ha ha.

Freakybaby

Klopt. Ongeveer 2 keer zo vaak. Gelukkig kun je 4 keer tanken voor de prijs van 1 benzine tank  :eusa_whistle:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: thuur op 15-08-2008 01:42:42
Dat zijn aannames. De stoffen, die vrijkomen bij het verbranden van gas, wat je motorolie aantasten zijn niet zoals benzine of diesel zichtbaar aan de kleur van de olie. De olie lijkt wel schoner, maar ik heb nog nergens bewezen gezien dat het echt zo is.
Het gaat wel iets verder dan een aanname hoor.

Trek maar eens een verbrandingskamer open van een auto die veel KM op LPG heeft tegen een van een bezineauto en kijk naar de kop en de zuigers. Vast wel eens gedaan  ;)

(ik ga vast aftellen voor de opmerking dat je ze met gas inderdaad vaak van binnen moet zien...)

Tuurlijk slijt de olie net zo hard, misschien wel harder. Maar de vorming van roetdeeltjes en de dus de inmenging van roetdeeltjes is echt veel minder. Vraag is hoeveel last je hebt van die roetdeeltjes, motoren worden daar immers op ontworpen en kunnen dat wel hebben.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het