Deurslot defekt?

Gestart door sinat, 09-06-2010 11:20:20

Vorige topic - Volgende topic

sinat

Mijn rechterachterdeur kan ik niet meer openen! >:(
Het slot werkt niet met de afstandsbediening en ook met de hand is het knopje niet omhoog te trekken zonder iets te forceren? Is het deurpaneel eraf te halen als de deur dicht is? ???
Is dit een meer voorkomend probleem? Zoeken op "deurslot" of "portierslot" levert niet iets op waarmee ik wat kan.

Groetjes,

Klaas

)()()sT

Haal de deuren eens van het slot met de ab of die knop op het voorportier, en trek tegelijkertijd eens aan het knopje?
Bij mijn RA portier hangt ie vooral 's winters ook wel vaker vast.
Daarnaast hoorde ik 'm altijd net iets later als de andere deuren van het slot / op slot gaan.

Ik heb het slot gesmeerd vorige week en nu lopen ze "synchroon" ;)

jeroen74

Wat gebeurt er als je gewoon de deurhendel aan de binnenkant bedient? Als de deur op slot is, gaat ie normaal gesproken daarmee van het slot af.

sinat

Openen met de afstandsbediening en gelijktijdig het knopje naar boven trekken helpt inderdaad!
Goeie tip )()()St. :)

)()()sT

Citaat van: jeroen74 op 09-06-2010 12:36:51
Wat gebeurt er als je gewoon de deurhendel aan de binnenkant bedient? Als de deur op slot is, gaat ie normaal gesproken daarmee van het slot af.

Bij een *70 niet...
Je krijgt zelfs het knopje (dat bij de 70-serie uitsteekt) niet meer omhoog. Ik denk op die momenten ook vaker oo-oow, maar als je hem zeg maar bij het centraal openen even helpt doet ie het weer.

tackle

en via het knopje aan de binnenkant?