injectorreiniger werkt!

Gestart door Peer ke, 19-08-2008 12:13:40

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

Omdat ik veelal op LPG rijd wordt het brandstofsysteem (benzine) weinig gebruikt. De laatste tijd begon ie behoorlijk brak te lopen op benzine (start op benzine). Hoewel ik erg sceptisch ben over allerlei toevoegingen heb ik toch een busje injectorreiniger in de tank gegooid. Na een stukje brak op benzine een hoop gespriets uit het vooronder en zwarte wolken bij flink gassen uit de uilaat loopt ie echter weer perfect op benzine. Dezelfde methode (flink toeren maken) zonder reiniger had niets uitgehaald. Dit wilde ik maar even kwijt, zo'n busje van 7 euro werkt toch (vraag me niet hoe) :laugh:

V70geRwin

mooi. Welke heb je gebruikt?

razorx

Citaat van: Peer ke op 19-08-2008 12:13:40
...
Dezelfde methode (flink toeren maken) zonder reiniger had niets uitgehaald.
...

Moet hier toch wat aan toevoegen, niet lullig bedoeld.
Flink toeren maken met verstopte injectors is niet verstandig, je motor loopt immers heel arm.
Je kan beter wat rustiger aan doen.

Delasniettemin: Fijn dat het geholpen heeft.

Gr. Yits.

thuur

Citaat van: razorx op 19-08-2008 20:55:36
Citaat van: Peer ke op 19-08-2008 12:13:40
...
Dezelfde methode (flink toeren maken) zonder reiniger had niets uitgehaald.
...

Moet hier toch wat aan toevoegen, niet lullig bedoeld.
Flink toeren maken met verstopte injectors is niet verstandig, je motor loopt immers heel arm.
Je kan beter wat rustiger aan doen.

Delasniettemin: Fijn dat het geholpen heeft.

Gr. Yits.

Goed punt Yits. Beter is dan ook om het toerental langzaam op te bouwen naarmate de motor steeds beter gaat lopen.

Injetorreiniger werkt zeker, maar alleen als je injectors ook vervuild zijn ;)
Neemt niet weg dat ze (gezien het benzineverbruik t.o.v. het gasverbruik) weer zullen verstoppen. Het beste is dan een ultrasoonbadje, maar dat lijkt me voorlopig niet aan de orde.

Gr 8)

Peer ke

Dan heb ik mooi geluk gehad met mijn volgas actie ;D. Volgens mij was het overigens maar 1 injector die verstopt zat. Ik heb het spul bij de praxis gehaald, het merk weet ik niet meer.

Vulk

Anders gewoon af en toe 10 liter benzine verstoken...