Motor slaat niet aan, diagnose garage juist?

Gestart door Camille, 18-08-2008 17:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Camille

Mijn T5 uit 1994 heeft al 2 keer problemen gegeven bij starten. Motor slaat niet aan. Motor geeft geen enkel teken van leven buiten het janken van de startmotor. Alleen na langdurig aantrekken (400meter) komt er wat gerommel onder de auto vandaag en slaat de motor aan. Daarna loopt motor alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Wel ging het lambda tekentje tijdens het slepen branden. Eerste gedachte was verzuipen omdat dat nog wel eens voorkomt maar garage komt met de diagnose: BDP sensor zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Foutmeldingen op A2 zijn 3-1-4 en 1-4-3. Dat wijst volgens mij op nokkenassensor maar deze zou volgens garage niet in de T5 van 1994 zitten. Klopt dit?

KUKO (Rob)

De keren dat ie slecht startte heb je de wagen daarvoor kort laten draaien? Bijvoorbeeld even verzet van een oprit oid? dan kan het inderdaad zijn dat de wagen "verzopen "is de enige remedie is doorstarten.En volgens mij zit er gewoon een nokkenassensor in. Gr. Rob.

Camille


thuur

Er zit wel degelijk een nokkenassensor in hoor..


Gr ;)

Johann


mehn

Citaat van: Camille op 18-08-2008 17:58:45
Dat wijst volgens mij op nokkenassensor maar deze zou volgens garage niet in de T5 van 1994 zitten. Klopt dit?

Tijd voor een andere garage :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Camille

Misschien wel ja. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk. Maar kan het zo zijn dat een van de 2 sensoren (Bovenste dooie punt sensor of nokkenas sensor) het niet starten kan veroorzaken?

reneetje

Citaat van: Camille op 18-08-2008 21:56:54
Misschien wel ja. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk. Maar kan het zo zijn dat een van de 2 sensoren (Bovenste dooie punt sensor of nokkenas sensor) het niet starten kan veroorzaken?

Ja
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Freakybaby

Het is nog erger: die kunnen er allebei voor zorgen dat hij niet start. Een van de 2 kapot kan dat probleem al geven.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Een BDP sensor pur sang hebben onze auto's niet. De krukassensor neemt deze taak over omdat er 1 'tandje' ontbreekt een paar graden voor BDP van cilinder 1.


Gr 8)

Camille

Gisteren stil gestaan in Middelburg (woon zelf in NH). Auto wilde weer niet starten. Computer uitgelezen op A2 en ja hoor 3-1-4 was er weer. Computer reset deed gelukkig wonderen. Auto onderweg maar niet meer uitgezet (ook niet tijdens tanken). Vandaag nieuwe nokkenas sensor laten monteren (€155). Nu maar afwachten of probleem is verholpen.....