Interessante lampjes {zweeds!}

Gestart door axelvr, 19-08-2008 14:58:12

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BartusKN

zou wel veilig zijn. energie besparend als ze de lantaarns is wat minder vel zetten. zou ook stuk plezanter zijn om dan 's nachts te rijden.

coyote1980

Mooi systeem, en LED's verbruiken weinig stroom, en je kunt ze richten zodat dieren in het bos er minder door aangetrokken worden dan lantaarnpalen. Ben benieuwd of over 10 jaar half Nederland er zo uitziet.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

pwassink

Citaat van: coyote1980 op 19-08-2008 18:12:57
Mooi systeem, en LED's verbruiken weinig stroom, en je kunt ze richten zodat dieren in het bos er minder door aangetrokken worden dan lantaarnpalen. Ben benieuwd of over 10 jaar half Nederland er zo uitziet.

Echt nieuw is dat systeem echter niet.

Hier op de westelijke oprit van de Ijsselbrug bij Zutphen is er ooit een proef mee gedaan,
was op zich een goede indicatie van de bochtstraal ook bij mist en of slecht zicht.
Maar ook met een paar maand al deels aan gort, en doet het inmiddels helemaal niet meer.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Boeijke

Hier vlakbij in schaijk ligt ook zo'n bochtje waar het toegepast is.
Weet eigenlijk alleen niet of het nog werkt of aanwezig is. Ben er al ff niet geweest 's avonds.

Willem

wepster

dit hebben ze ook toegepast op de napoleon's baan ik geloof dat het de ingang van baarlo was of een dorp er na maar dat is wel inderdaad een heel mooi systeem .
ze hebben het zelfs ook op deze zelfde weg gebruikt maar dan kort voor de grens met kessenich om de snelheid er uit te halen hebben ze die dingen ook nog eens knipperend gemaakt zodat het zeer duidelijk is dat er een scherpe en dus gevaarlijke bocht nadert .
dat ze hier maar eens wat meer van gebruiken zeer vriendelijk voor de ogen in het donker en ook nog koste besparend .
nou geloof ik dat ze het ook in eindhoven ergens gebruikt hebben maar daar ben ik me niet zeker van  ???

greets wepster

Simplicity

In Duitsland als je van Düseldorf richting Roermond gaat hebben ze iets veel beters, in plaats van zwart asvalt en soort van licht bruin/beige asvalt.
Echt een wereld van verschil, duidelijk te zien omdat net iets verder het zwarte asvalt weer ligt en dit ook onverlicht is.