motoruitval

Gestart door Jos!, 06-12-2008 10:52:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos!

Hoi, afgelopen dinsdag, na ongeveer 7 minuten te hebben gereden sloeg mijn auto op de snelweg in een keer af. Als eerste ging het lampje van de motorelektronica branden. Gestopt op de vluchtstrook (uiteraard ;D) en de opnieuw gestart. Hij sloeg toen gelijk weer aan. Toen dit gebeurde reed ik op LPG. Ik dacht toen aan een storing in het LPG circuit. Afgelopen donderdag weer. Eerst een rit van 30 km zonder problemen en bij de volgende rit na ongeveer 8 km weer het lampje van de motorelektronica. Opnieuw proberen te starten maar de motor sloeg niet aan. Wegenwacht gebeld en die vertelde dat de wachttijd zeker 60 minuten was. Nog een keer geprobeerd te starten en verdomd, hij sloeg weer aan. Ook toen reed ik op LPG. Ik zocht dus in eerste instantie de oorzaak in het LPG circuit. Gisteravond een korte rit in Beuningen op benzine zonder problemen. Toen de wagen weer gestart en na 30 seconden weer het lamje en sloeg hij onmiddelijk af. Niet meer aan de praat te krijgen.Gekeken of ewr een vonk was op de bobine, maar die was er niet! Overigens, ik heb toen alleen maar op benzine gereden.
Vanmorgen de foutcode's uitgeleze. Op A2 geen fout en op A6 krijg ik de melding 324 en 314.314 kan ik terug vinden, nl. signaal nokkenasstandsensor, maar 324 vind ik niet terug.Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?? Oh ja, het gaat om een estate van '94, 2.0 liter 20V, automaat.

Ludo

Citaat van: Jos! op 06-12-2008 10:52:36
op A6 krijg ik de melding 324 en 314.314 kan ik terug vinden, nl. signaal nokkenasstandsensor, maar 324 vind ik niet terug.Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??

Citaat van: Ludo op 19-09-2008 16:28:08
A6, 3-1-4, een ontbrekend signaal van de nokkenassensor.
3-2-4 idem.

Jos!

net een gebruikte sensor gehaald bij Boy Geenacker. Ga hem zo monteren, ben benieuwd! :)

Ludo

Citaat van: Jos! op 06-12-2008 12:00:41
Ga hem zo monteren, ben benieuwd! :)

wij ook.  :D

Jos!

Jaaaa, weer helemaal oké! :eusa_dance: Toch enorm leuk hoe je met hulp van dit forum zelf aan het sleutelen komt.(ook nog met een positief resultaat)
Moeders ook weer blij, moet dus een goed weekend worden. :eusa_boohoo:

Ludo

mooi zo.

Citaat van: Jos! op 06-12-2008 14:17:30
Moeders ook weer blij, moet dus een goed weekend worden. :eusa_boohoo:

dat is het belangrijkste!.  ;D

A3GLT

Toevallig, heb 'm ook net vervangen. Nog even een tip voor wie ook nog toe is aan een nieuwe nokkenassensor: http://link.marktplaats.nl/207912849 Is tot nu toe het goedkoopste adresje wat ik heb gevonden. Bij de dealer moest ie meer dan 200 Euro kosten  ::)