Grootste nachtmerrie wordt werkelijkheid!!!!

Gestart door jabo, 21-08-2008 19:25:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jabo

Begin augustus werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. In de vakantie eigenlijk probleemloos met m`n V70Rawd+ caravan ( 9 februari 2008 eigenaar geworden, met 6 mnd Bovag-garantie)waarom deze datum wordt straks duidelijk)) rondgereden in Normandie en veel gezien. Wat een mooi land is Frankrijk toch. Met de caravan er achter alleen maar in standje drie van de automaat gereden en zonder gewoon in D. Zonder enig probleem. Als een trein. Op de terugweg merkte ik echter bij het inparkeren ( achteruit en vooruit) op een kampeerplek dat de auto met caravan zich wat "schokkerig" gedroeg. Ook hoorde ik wat gerommel in de bak. Maar recht vooruit en achteruit geen enkel probleem. Het gerommel/geschok/geluid deed zich alleen voor op de momenten als ik driekwart wieluitslag had en nagenoeg stil stond en/of  rollend in beweging probeerde te komen. Zowel voor- als achteruit. ???
Op 4 aug. j.l. toch maar even langs de garage gereden om even het een en ander te laten checken. Dat was een slecht moment. Helft van het personeel op vakantie alleen de meest noodzakelijke reparaties werden uitgevoerd. Ik moest de 18e maar terug komen, want dan was iedereen er weer. Na mijn verhaal te hebben aangehoord werd mij medegedeeld dat er 95% kans was dat er niets ernstigs aan de hand was. Was het op de 18e nog zo moest de auto maar even aan de monitor. OP de 13e aug hield ik het niet meer uit. Ik had de indruk dat het erger werd en m`n moeder van 84 vroeg mij of dat geluid iets ergs was. Het leek wel of ik knagende muizen in de auto had. De schokjes bij het in en uitparkeren werden ook wat steviger en bij het bedienen van de "bak" werden de "klappen" ook wat harder wat voor die tijd absoluut niet het geval was. Ik had ondertussen het hele forum koppeling/versnellingsbak doorgenomen en had inmiddels een kleine hartkramp gekregen.
Om een lang verhaal in te korten: op de 15e werd ik tel. op de hoogte gebracht van de diagnose: differentieel naar de filistijnen. Moet een nieuw bak onder. Haakse overbrenging was het niet. Ik dacht dat ik door de grond zakte. Echt waar. Ik zag de euro`s met kruiwagens de portemonnaie uit fietsen.  3500 , 4000 of wel 4500 vul maar in. Er moest wel wat gebeuren dus wel opdracht voor reparatie gegeven. En direct begonnen te sparen. Kreeg direct een nagenoeg nieuwe C30 1.8F mee. Op de 19e werd ik weer gebeld om even langs te komen voor een gesprekje. De stand van zaken werd even doorgenomen: de andere bak zat er inmiddels onder, moest nog worden afgesteld maar er was een probleempje met de haakse overbrenging ontdekt. De olie die er was uitgekomen was pikzwart maar men maakte zich meer zorgen over een forse speling die er in de overbrenging zat. Men had de indruk
dat die ook binnen niet al te lange tijd een probleem ging opleveren en dan moest ik toch aan een nieuwe denken met een prijskaartje
van rond 900 euri.?? Nu lag alles nog los en kon er binnen een dag 1 besteld en gemonteerd worden?? Ik mocht het zelf zeggen.
Ik wist niet wat ik moest en vroeg naar een totaalprijs voor het geheel. Het volgende werd mij medegedeeld:
de reparatie van de bak plus montagekosten en klein materiaal kwam voor rekening van Volvo ( 4500,=) de montagekosten van haakse overbrenging ook ( Bovaggarantie). Ik kreeg alleen een rekening gepresenteerd van ong 1000,= euro voor de nieuwe haakse overbr. en voor dat bedrag had ik dan a.h.w. een hele nieuwe aandrijflijn.   Ik zat met twee handen te proberen m`n kop koffie stil te houden en heb met een rode kop ja, akkoord gezegd.
Dus........................... met ingang van 22 augustus, morgen dus, ben ik weer een heel blij mens en kan ik weer een `jaren met m`n V70 R AWD genieten van al het moois dat volvo heeft gemaakt en nog maakt. Ik wil echter wel een groot compliment aan Volvo Arendsen in Zevenaar maken voor hun aandacht en respect voor de klant. In mijn geval : klasse voor de afhandeling van mijn probleempje.                                                     
                                                                VOLVO FOR LIVE

P.S. IK wilde jullie dit toch effe laten weten en ga proberen  er achter te komen wat nu de oorzaak van die kapotte diff. is geweest als het uberhaupt te achterhalen is.












MarcoV

Is een bekende zwakke plek bij de AWD's, je bent niet de eerste die dit euvel heeft!
Wel een zeer goede afhandeling van de garage hoor, complimenten.

MarcoV ;)

Philip850

Ik zou even controleren of er (veel) verschil is in profieldiepte van je achter en voorbanden. Als dat zo is, meteen andere banden en regelmatig wisselen. Het AWD is namelijk erg gevoelig hiervoor.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

daytonawim

Als ik jou verhaal goed begrijp dan had dit niet een week later moeten gebeuren.

Dan heb je wel heel veel mazzel hoor !!!!!!!

Nog heel veel plezierige km gewenst :-)

Jans Duiven

#4
Citaat van: Philip850 op 21-08-2008 19:41:09
Ik zou even controleren of er (veel) verschil is in profieldiepte van je achter en voorbanden. Als dat zo is, meteen andere banden en regelmatig wisselen. Het AWD is namelijk erg gevoelig hiervoor.

Precies. Goed de profieldiepte in de gaten houden en niet meer dan 2 mm verschil profieldiepte tolereren tussen voor- en achterbanden.

Geweldige service by the way!

Hans

barrel

Als ik zwaar getafeld heb word ik 's nachts wakker met éénzelfde droom.......
Bij jou is het goed opgelost, complimenten aan de dealert...
En nog vele prettige AWD kilometers.
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

pwassink

nachtmerrie ??

hooguit een slechte herrinnering blijft hiervan nog over ..


Maar t blijft altijd een plezierige zakenpartner die firma..   :eusa_dance:

daswaar ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

GeertG

Inderdaad, niet echt nachtmerrie aangezien het toch heel keurig is opgelost allemaal !
Kan me wel de oplopende spanning van een vreselijke kostenpost voorstellen.

Maar nu dus heel lang en veel rijplezier  :D

Waar ik me wel over verbaas is dat een verschil van luttele mm's in voor- en achterbanden zou kunnen leiden tot problemen met de AWD.
Je rijdt een veel meer dan middenklasse bolide die toch voor kwalitiet staat en dan zouden die mm's tot wel erg dure reparaties kunnen leiden  ::)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FelixB

#8
Duidelijk verhaal, herkenbaar ook.

Zelf ben ik al 6 jaar klant bij Harrie Arendsen & heb dit soort goede service ook al meegemaakt.

Het dak van mijn C70 cabrio wilde niet meer dicht, zijn ze dagen en dagen aan het zoeken geweest, specialisten erbijgehaald enz. het kostenbedrag was aardig opgelopen (servomotoren, rubbers enz. & natuurlijk alle uren van het zoeken).  :eusa_doh:

Kreeg een aardige rekening, maar gelukkig was er heel veel niet-berekend, toppie gewoon!!!

Harrie Arendsen maakt wel waar: 'Liever de Dealer'.  :eusa_dance:

(PS mijn oude auto (PurePower) was ook zó verkocht toen ik had aangegeven dat ie bij Harrie Arendsen in onderhoud is geweest; 'Oh, dan kan ik hem blind kopen').
855R & C70 T5 cabrio automaat

barrel

Nachtmerrie...wel als je geen sprake kan maken op enige vorm van garantie, dus de volle mep!

Ik kan in de topic's niet vinden wat de eerste signalen zijn van haakse-bak problemen. Zelf heb ik het vermoeden dat er bij iets aan zit te komen.
Graag advies
Menno
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...