Soms even koude lucht

Gestart door Guido S70, 18-12-2008 11:13:10

Vorige topic - Volgende topic

Guido S70

Ik heb een wat vaag probleem, en heb niets kunnen vinden met de zoekfunctie.

Met dit weer staat natuurlijk de kachel lekker aan. Maar soms komt er ineens ijskoude lucht binnen, terwijl ik niets aan de verwarming wijzig. En even later wordt het dan weer warm. Nu heb ik het idee dat het gebeurt na een pittig bochtje. Iets met vloeistoffen?

Ik heb een S70 met handbediende airco.

francois

is het een vol auto kachel 

gr

Guido S70

Nee, handbediende, dus geen ECC.

thuur

Koelwater op peil? Moet je wel eens bijvullen?

Gr ;)

Guido S70

Koelwater helemaal op peil en in 3000 km nog niet hoeven vullen. Maar ik heb de auto dan ook nog maar 1 1/2 maand...

thuur

Citaat van: Guido S70 op 18-12-2008 14:23:39
Koelwater helemaal op peil en in 3000 km nog niet hoeven vullen. Maar ik heb de auto dan ook nog maar 1 1/2 maand...

Op 3000km komt een evt. luchtbel er echt wel uit.

Heb je de 'buitenlucht' schuif toevallig open staan?

Gr ;)

JannesH

Is het niet dat, door beweging in de bocht, je luchtstroom in de auto veranderd en de koudere lucht van achterin de wagen naar voren wordt verplaatst? Hebt hetzelfde ook regelmatig, al zou ik de koelere lucht niet als ijskoud willen aanmerken.

Guido S70

@ Thuur, ik geloof niet dat ik een schuif heb. Recirculatiestand staat uit, evenals de airco.

@ JannesH, zou dat het echt zijn? Eigenlijk wel grappig dan. Maar ik heb het nog nooit met een andere auto gemerkt.

thuur

Guido S70

Ik weet al wat je bedoelt: die schuif direct rechts naast je stuur? Dicht.

thuur

Dan denk ik dat Hannes gelijk heeft:

Citaat van: JannesH op 18-12-2008 14:33:02
Is het niet dat, door beweging in de bocht, je luchtstroom in de auto veranderd en de koudere lucht van achterin de wagen naar voren wordt verplaatst? Hebt hetzelfde ook regelmatig, al zou ik de koelere lucht niet als ijskoud willen aanmerken.

Voel op die momenten maar eens aan de roosters of de lucht echt hieruit komt.

Gr ;)

Guido S70

OK, gaan we doen. Bedankt voor de hulp, heren!