aanschaf T5R

Gestart door ignats, 04-09-2008 17:06:42

Vorige topic - Volgende topic

ignats

Hallo allemaal,ik heb m`n oog laten vallen op een 850T5R bouwjaar 1995 kmst 239xxx, full-options, automaat prijs 87500 euri.
Hij staat bij  VolvoTom de Jong in Delden.
Wat is wijs, ik rijd nu een V70 classic automaat van 1999, fantastische wagen maar een beetje traag ( 140 pk) en niet zuinig 1:9
Een paar vraagjes:
1:Gezien de kmst. is het verstandig deze wagen aan te schaffen
2:is een automaat bestand tegen dit geweld of is een schakelbak beter?
3:wat zijn de zwakke kanten van een T5R uit `95
4:is Tom de Jong een vertrouwd adres?
5: Wie kent deze wagen Kenteken:LP-VH-14
6: is de prijs redelijk, stel dat hij er netjes uitziet? :eusa_doh:

V70geRwin

Beetje duur  :evil:

automaat kun je zelf vergelijken met je huidige, zou hetzelfde moeten rijden (of beter).
automaat kan het hebben, zelfs getuned gaat het goed, dat is normaal gesproken geen probleem.

als de auto echt perfect is is de prijs -0 ook redelijk, anders best duur.

KMstand is geen probleem, vraag wel even naar distributieriem, die is om de 120K aan de beurt dus zou er nog aan kunnen komen.

zwakke kanten, eigenlijk maar 1 en dat zijn de remmen. daarnaast is de bovenste motorsteun zwak, worden achterlichten dof maar dan heb je het ook wel gehad zo'n beetje.

Ik ken de auto niet en Thom ook niet.

Als je pittig rijd kan je met de T-5R nog wel zakken tot 1:6/7 hoor  ;) Maar 1:9 red hij ook wel met rustige voet.

reneetje

Hallo allemaal,ik heb m`n oog laten vallen op een 850T5R bouwjaar 1995 kmst 239xxx, full-options, automaat prijs 87500 euri.
Wat is wijs, ik rijd nu een V70 classic automaat van 1999, fantastische wagen maar een beetje traag ( 140 pk) en niet zuinig 1:9
Een paar vraagjes:
1:Gezien de kmst. is het verstandig deze wagen aan te schaffen 
Geen probleem , km stand is juist nog mooi  

2:is een automaat bestand tegen dit geweld of is een schakelbak beter?
  At kan dit prima aan , schakelbak ook bdw, is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

3:wat zijn de zwakke kanten van een T5R uit `95
Zie aankoop topic---> http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html

4:is Tom de Jong een vertrouwd adres?
De een vindt van wel , een ander niet, oals vele garage's dus. Op het algemeen een toko met hart voor de Volvo

ikke niet , maar wie wel ??

6: is de prijs redelijk, stel dat hij er netjes uitziet? :eusa_doh:
En de staat van onderhoud is goed , dan is het een nette prijs. (grote beurt bij 240 komt er wel aan , met riemwissel etc.)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Erik_M.

Citaat van: reneetje op 04-09-2008 17:33:16

ikke niet , maar wie wel ??

Jahoor, het is een bekende auto binnen het Forum, stuur RAYMAN maar een PBtje ofzo.

gRoet
eRik

FGG

Is dat de oude DOP van Rayman? Dan is het een schadeauto volgens mij. :eusa_think:

Thom de Jong is een bedrijf met hart voor en verstand van Volvo's maar zeker niet de goedkoopste.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Philip850

Citaat van: FGG op 05-09-2008 14:09:56
Thom de Jong is een bedrijf met hart voor en verstand van Volvo's maar zeker niet de goedkoopste.

Nee met 87500 euro is het geen koopje nee  ;D Ookal schijnt renee het wel mee te vinden vallen  ;D
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Turbo-Geek

CiteerHeb in het verleden een golf variant 2 liter GT gehad verlaagd met gele bilstein schokdempers + verlagingsveren dat lag als een kart op de weg maar het comfort was gelijk nul. Dit nooit weer.

Een dergelijke combo op een totaal andere auto kan een HEEL ander effect geven. Ik heb Billstein geel met Eibach verlagingsveren op een Camaro en ben er enorm over te spreken.
Lager en natuurlijk stugger maar nog zeer acceptabel.
Zo zie je maar weer, er valt weinig over te zeggen tenzij je over dezelfde hardware op een zelfde type auto praat.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------