S. Brouwers T-5 in 604

Gestart door Philip850, 28-12-2007 22:56:23

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Citaat van: elianmars op 30-05-2008 00:03:19
Gefeliciteerd beiden!!  :D

Citaat van: Niek op 30-05-2008 18:26:26
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie nieuwe roffels!!

Bedankt !

Maar mijn s70 heb ik al even, hebben nu 2x s70 thuis (T en T5) 1x 850 T5 en een 855 10v
Daarnaast nog 1 dodge w200 en een 1500 pickup.

Moet zeggen dat het aardig vol begint te raken hier.

gelijk n vraagje, onderdelen van karter ventilatie, worden die besteld op motornummer?
En is er een complete lijst bekend welke onderdelen er mee besteld moeten worden?

Philip850

Ook namens mij bedankt! Bij deze draag ik deze blog over aan de nieuwe eigenaar, dat ik er maar veel mooie berichten met nog meer mooie foto's mag gaan lezen  :) Ben blij dat hij goed terecht is gekomen en ik heb er alle vertrouwen in dat hij mooi wordt afgemaakt.  :eusa_clap:

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

S. Brouwer

Citaat van: Philip850 op 30-05-2008 20:49:47
Ook namens mij bedankt! Bij deze draag ik deze blog over aan de nieuwe eigenaar, dat ik er maar veel mooie berichten met nog meer mooie foto's mag gaan lezen  :) Ben blij dat hij goed terecht is gekomen en ik heb er alle vertrouwen in dat hij mooi wordt afgemaakt.  :eusa_clap:

Gaat helemaal goed komen, zullen er zoveel mogelijk foto's van maken. Als het goed is ben ik over 4 weken klaar met tentamens en dan gaat de auto zo snel mogelijk uit elkaar.

zat al verbaasd naar de titel van het topic te kijken  :eusa_think:

Philip850

Tsjah, de eigenaar is gewisseld maar deze blog hoort bij de auto vind ik  :)
BMW K1600GT '20

S. Brouwer

Citaat van: Philip850 op 30-05-2008 21:05:36
Tsjah, de eigenaar is gewisseld maar deze blog hoort bij de auto vind ik  :)

Prima, zoals gezegd zal het hier zoveel mogelijk bij proberen te houden

S. Brouwer

Vanavond de 850 op de brug gehad, paar kleine puntjes.

Achterste klem v/d uitlaat was afgebroken
Pedaalrubbers waren te ver versleten.
Mistlampen voor werken niet (wel als je er aan rommelt)
Achterbanden aardig uitgedroogd maar voldoen nog wel.
Airco doorverbonden, slaat wel aan dus waarschijnlijk alleen vullen.
Lekkage krukaskeerring
Bij het starten volgens mij iets van een vacuum lekkage.
Bij het uitzetten van de auto, iets metaalachtigs wat uitloopt??

De uitlaat klem en de pedaalrubbers zijn vervangen voor de apk

Mistlampen nakijken waarschijnlijk ergens corrosie aangezien er wel spanning op staat.
De airco laten we nakijken en vullen.
Bandjes worden ook vervangen aangezien de bedoeling is dat hij van de zomer naar Frankrijk gaat.

Motorblok was voor de rest compleet droog en schoon, kwam ook nog het nieuw gemonteerde wiellager tegen. Schijven en blokken zijn ook nog zeer goed/nieuw

Auto zal ook nooit meer roesten aangezien er een grote hoeveelheid olie aan de onderkant van de auto zit vanwege de lekkende keerring.

Donderdag breng ik hem nogmaals heen zodat de auto kan worden afgemeld voor de apk  :eusa_dance:

S. Brouwer

We zijn van plan volgende week de lekkage aan te pakken van de keerring,

Hoe kan ik met zekerheid vaststellen dat het ook noodzakelijk is de carterventilatie te vervangen? Hebben wel gekeken of de olie dop eraf geblazen wordt, dit is niet het geval.

Via 't forum kwam ik op de volgende site:http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/15665/nm/1995_Volvo_850_Turbo_PCV_Oil_Trap/category_id/312

Welke onderdelen hiervan moet ik bestellen? en welke onderdelen moet ik daarnaast nog bestellen? pakking inlaatspruitstuk etc?

S. Brouwer

gister de carterventilatie vervangen, zie de foto's

Het potje zat compleet verstopt en stond vol met olie. Ik heb het potje doorgezaagd om te bekijken wat erin zat. Zoals op de laatste foto te zien is stond het potje vol met drap en schilfers.

Het is een lekker klusje, en moet zeggen dat het dankzij het forum waarop de knelpunten vermeld staan een stuk sneller verloopt.

thuur

Zodan! Dat was geen overbodige luxe :o

Fijn dat het weer geklaard is!

Gr 8)

S. Brouwer

Citaat van: thuur op 21-06-2008 19:08:42

Gr 8)

Het was zeker geen overbodige luxe,

om het verhaal compleet te maken, gister en vandaag weer onder en boven de auto gehangen.
Resultaat: Verse keerring en een verse koppeling,drukgroep en lager.

Ook is het ratelende geluid verdwenen als de motor uitgezet werd, dat zal waarschijnlijk in het lager gezeten hebben.

Binnenkort nog een paar nieuwe banden eronder en de hele auto is weer in orde.

Philip850

Citaat van: S. Brouwer op 02-07-2008 21:48:00
Citaat van: thuur op 21-06-2008 19:08:42

Gr 8)

Het was zeker geen overbodige luxe,

om het verhaal compleet te maken, gister en vandaag weer onder en boven de auto gehangen.
Resultaat: Verse keerring en een verse koppeling,drukgroep en lager.

Ook is het ratelende geluid verdwenen als de motor uitgezet werd, dat zal waarschijnlijk in het lager gezeten hebben.

Binnenkort nog een paar nieuwe banden eronder en de hele auto is weer in orde.

:eusa_clap: Blij om dat te horen! De wagen verdient de aandacht zeker.
BMW K1600GT '20

S. Brouwer

Afgelopen weekend hebben we de 850 ingeruild, op een chevrolet k30, 6,2ltr diesel  ;D

De auto staat in veendam bij een handelaar, met de vraagprijs 3750 (zie marktplaats)
Met een nieuwe koppeling en keering.
Nieuwe radiateur
redelijke nieuwe banden
Nieuwe kachelradiateur.

Maar er zit evengoed nog meer werk aan... dus mocht er iemand interesse in hebben, loop de auto ff goed na. of stuur een pb