Deur/tankdop/achterklep gaat niet meer open V70RAWD

Gestart door Matthijs67, 28-08-2008 23:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs67

Hoi,

De linkervoorportier van mijn V70R AWD aut '97 gaat niet meer open, net zoals de benzineklep en de achterklep. Instappen doen we dus nu rechts. Bij het bedienen van de hendel aan de binnenzijde van de deur gaat de deur ook niet open. De pen boven op het deurpaneel die omhoog/omlaag beweegt zit niet meer vast aan het mechanisme en  is er gewoon helemaal uit te trekken. De deur heeft wat schade opgelopen vlak voordat ik de auto kocht en ik heb al een vervangende deur gekocht in Druten. De haakse slijper ligt ook al klaar om van de buitenzijde de deur te openen, maar misschien dat iemand me een tip kan geven om het wat subtieler op te lossen. Van de overigen deuren werkt de centrale vergrendeling wel gewoon en ik heb niet kunnen zien dat een gedeelte van de functies op het linkervoorportier apart zijn afgezekerd.

Wie help me verder?

Gr. Matthijs

Jeroentjuh

Of er ligt een stekker los van de deur/raamschakelaar, zekering stuk of de deur/raamschakelaar is defect. De tankklep bediening gaat via de deur/raamschakelaar....
Eerst ff de zekeringen nakijken en anders ff je deurpaneel eraf halen...

Matthijs67

Deur/raamschakelaar? Raam is wel te bedienen gaat gewoon open en dicht. Is het deurpaneel makkelijk te verwijderen als de deur niet opengaat?

Gr. Matthijs

EVV

#3
Ik ontdekte laatst toevallig dat ik mijn bestuurders deur niet kan openen als ik hem met de CV op slot gedaan heb en daarna handmatig van het slot haal (pinnetje uittrekken), of als de deur nog echt op slot zit. Ik denk een anti-diefstal iets, zodat de auto niet open te hengelen is. Waarschijnlijk gaat jouw deur dus inderdaad niet mee met de CV.

Het verwijderen van de binnen bekleden kan lastig worden, aangezien die aan de onderkant vast geklikt zit. Hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17069.0.html een nuttige beschrijving hoe je dat paneel eruit krijgt. Helaas staat er niet bij hoe je het doet met de deur dicht.