Woord van de dag

Gestart door Ben, 29-08-2008 09:28:23

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ben

Laserblue

Thys

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: FGG op 27-11-2009 08:26:56
Citaat van: thyzerrr op 27-11-2009 00:49:47
Leesbaarheid  ::)

Maar ja, daar mag je dan weer niets van zeggen. :eusa_doh:

Ze hebben elkaar wel gevonden..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Domaso

Accordeonfile:

Een veelvoorkomend verschijnsel is de zogenaamde harmonica-file, in Vlaanderen ook wel accordeonfile genoemd. Hiermee wordt een situatie over een langere afstand bedoeld waarin congestie wordt afgewisseld met vrij rijdend verkeer.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Freakybaby

Citaat van: viking_in_shorts op 01-12-2009 20:37:56
Afkruizen

En toch is dat wel de standaard term in het jargon van politie en rijkswaterstaat. Maar ik zat er bij het typen ook al over te peinzen hoe dat gespeld moest worden.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Citaat van: Freakybaby op 01-12-2009 21:05:13
Afkruizen

En toch is dat wel de standaard term in het jargon van politie en rijkswaterstaat. Maar ik zat er bij het typen ook al over te peinzen hoe dat gespeld moest worden.

Zeer goed mogelijk - ik had er echter nog nooit van gehoord. Dat soort dingen hoor je niet in 't buitenland (alleen woorden als Swaffelen enzo )

Freakybaby

Citaat van: viking_in_shorts op 01-12-2009 21:07:08
Citaat van: Freakybaby op 01-12-2009 21:05:13
Afkruizen

Zeer goed mogelijk - ik had er echter nog nooit van gehoord. Dat soort dingen hoor je niet in 't buitenland (alleen woorden als Swaffelen enzo )

Kan ik me goed voorstellen, is ook weinig nieuwswaardig. Een soortgelijk woord zullen ze ook in weinig andere landen hebben omdat het systeem daar niet aanwezig is zoals dat hier in NL wel aanwezig is boven de weg. Samentrekking van "afsluiting" en "kruizen" als de rode kruizen boven de afgesloten rijbaan?

viking_in_shorts

Oh - maar dat had ik meteen door toen ik 't las. Zelfs hier in Gbg hebben we op een aantal stukken het systeem en daar werkt t vrij goed. De automatische snelheidsaanpassing werkt best wel (ca 3 borden voor de file staan ze pas aan) en het afkruizen wordt echt alleen gedaan als er was aan de hand is. Maar toch rijd er elke spits een "rijdend stootkussen" met de file mee - ook erg effectief trouwens.

Maar ik heb "afkruizen" genomineerd omdat ik 't woord nog nooit heb gehoord, en toch meteen begreep wat 't betekende :eusa_clap:

Laserblue