Woord van de dag

Gestart door Ben, 29-08-2008 09:28:23

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

:eusa_doh:

;D ;D ;D

Geweldig! Lang leve de taalpuristen!!! Nu nog even iets doen aan die woonprogramma's waar ze huizen hebben met een living, een cooking-island en een master-bedroom... En dat huis staat dan gewoon aan de dorpsstraat in Nergenshuizen. Ik kan me daar helemaal kapot aan ergeren.
Of het gebruik van 'hun' als persoonlijk voornaamwoord: hun hebben dat zelf gezegd. En 'die': "Die meisje heeft die jongen die telefoontje gestolen." Nee, de dader van deze taalverloedering heet gewoon Thomas en is zo autochtoon als je maar zijn kunt.

Dus mijn woord van de dag is in dit geval: taalverloederingsfrustratie.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Boeijke

Citaat van: Midicijnman op 19-03-2012 23:22:30

;D ;D ;D

Geweldig! Lang leve de taalpuristen!!! Nu nog even iets doen aan die woonprogramma's waar ze huizen hebben met een living, een cooking-island en een master-bedroom... En dat huis staat dan gewoon aan de dorpsstraat in Nergenshuizen. Ik kan me daar helemaal kapot aan ergeren.
Of het gebruik van 'hun' als persoonlijk voornaamwoord: hun hebben dat zelf gezegd. En 'die': "Die meisje heeft die jongen die telefoontje gestolen." Nee, de dader van deze taalverloedering heet gewoon Thomas en is zo autochtoon als je maar zijn kunt.

Dit zou de gemiddelde echte brabo ook zo zeggen hoor(inclusief dialect dan)
Die 2e zin is inderdaad  :eusa_doh:

UserID6342

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

CarolineB

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

De Schoolmeester

De eerste verkoper heeft zijn advertentie niet verwijderdt

Het werkwoord is: verwijderen
De vervoeging luidt:
ik verwijder
jij verwijdert
hij/zij verwijdert
wij/zij/jullie verwijderen
hij heeft verwijderd

Verwijderdt met dt is een niet bestaande uitgang
Bij 'heeft' eindigt het woord altijd op een 'd', zelfs als de verkoper het niet heeft gedaan.
me is geen bezittelijk voornaamwoord

widebody

;D ;D ;D

wat heeft vulk met taalverloedering te maken? Ok, vlaams is geen nederlands maar dan nog.

NinaPaul

Citaat van: widebody op 20-04-2012 13:30:38

;D ;D ;D

wat heeft vulk met taalverloedering te maken? Ok, vlaams is geen nederlands maar dan nog.

In  het vlaams (geen echte taal, maar dialect) is living de benaming die wordt aangeleerd.
Dit is overigens gewoon correct Nederlands!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

widebody

Douwe

Citaat van: De Schoolmeester op 20-04-2012 13:23:35
De eerste verkoper heeft zijn advertentie niet verwijderdt

Het werkwoord is: verwijderen
De vervoeging luidt:
ik verwijder
jij verwijdert
hij/zij verwijdert
wij/zij/jullie verwijderen
hij heeft verwijderd

Verwijderdt met dt is een niet bestaande uitgang
Bij 'heeft' eindigt het woord altijd op een 'd', zelfs als de verkoper het niet heeft gedaan.

Neem me niet kwalijk, ik heb mijn tekst reeds aangepast.(punteneuker die zelf de punten vergeet ;D)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

De Schoolmeester

Citaat van: widebody op 20-04-2012 14:50:29
wederom, zucht. :eusa_silenced:

Een zucht geeft lucht aan een hart vol smart  :)
me is geen bezittelijk voornaamwoord

widebody

En een boer is een scheet die de weg naar mijn reet niet weet ;D

The Demon

En als ik een scheet laat denk ik:"Beter in de wijde wereld dan in een nauw gat".

Groet,
The Demon.