onduidelijkheid over alarm

Gestart door gbb, 13-09-2008 23:08:28

Vorige topic - Volgende topic

gbb

Gister heb ik sinds de aanschaf eindelijk de tijd gehad om even te prutsen aan de roffel.

Nu is het alarm afgesloten en ik wil graag weten wat er gebeurd als ik 'm weer aansluit.
Onder het dashboard aan de linkerkant ben ik alles wat met het alarm te maken heeft tegen gekomen maar ik word er niet veel wijzer van. 3 stekkers ( zwart, grijs en groen) die uit het zwarte kastje lopen maar geen aansluitingen om de stekkers in te steken.

Verder is er nog een los rood kabeltje waarvan ik geen idee heb welke functie deze heeft.

Er zijn 2 relais vrij, een zwarte en een witte. In de witte is een kabeltje gestoken, dit zal denk ik dezelfde functie hebben als een bruggetje waarover ik heb gelezen .
De zwarte is helemaal vrij.
Hieronder staan nog wat fototjes.

Verder is het zo dat de gordelverklikker is uitgeschakeld en die wil ik graag weer werkend hebben.

Nu is mijn vraag: Kunnen jullie dit op 1 of andere manier met elkaar in verband brengen en uitleggen hoe het aangesloten moet worden?

de stekkers:

het zwarte kastje waar de stekkers uitkomen:

het verdwaalde rode stekkertje:

de relais met het kabeltje:

de relais beetje duidelijker:

thuur

Je zult eerst op zoek moeten naar een alarmrelais wat op de plek van het witte en zwarte voetje komt.

Zit het kastje wel nog op de A-stijl?

Gordelverklikker staat er los van. Vaak wordt het stekkertje bij de gordelhouder losgetrokken.

Gr 8)

Freakybaby

Gordelverklikker is geregeld door het witte relais naast de 2 voetjes waarop het alarm relais moet komen.

De 2 interieursensoren zitten aangesloten op het zwarte kastje op onderstaande foto. Het groene stekkertje moet weer in het relais worden gestoken wat ontbreekt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

gbb

Dat wordt dus even zoeken naar een alarmrelais.
Waar moeten de andere 2 stekkers, dus de zwarte en witte, dan in? 
Het kastje op de A-stijl is aanwezig. Het gaat me er eigenlijk om dat het lampje daarvan weer gaat knipperen het alarm hoeft van mij niet te werken.

Van de gordelverklikker heb ik alles nagelopen: ander relais, zekering, stekkers onder de stoel, gordelhouder, lampjes bij de binnenverlichting, maar alles is aanwezig en aangesloten alleen hij doet het nog niet..  kunnen er nog meer oorzaken zijn?

gr

Freakybaby

Ik heb zo geen idee waar die stekkers in moeten. Heb je nergens in die buurt contrastekkers zitten?

Ik zal vrijdag kijken of dat bij mij er net zo uitziet en of ik daar wat wijzer uit kan worden.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

volgens mij staan de 2 zwarte connectors parallel; de functie van de grijze (witte?) weet ik niet