lpg

Gestart door 3581, 31-08-2008 16:32:24

Vorige topic - Volgende topic

3581

Waarom kan bij gas tanken het verschil in hoeveelheid zo enorm groot zijn.
Tanken op de A2 bij Tankstation ToTal voor de kruisberg nabij Maastricht is het altijd erg veel, ongeveer 44 liter, maar eh, volgens het boekje past er maar 45 liter in, dat is dus meer als 80% . De brandstof meter vermeld  dan een hogere stand dan elders, dus het lijkt wel te kloppen. Bij ander tankstations krijg ik niet meer dan  39 liter of 38 liter in. Zou het ander gas zijn  met een andere dichtheid of zo!
®©

Vulk

Op de ene pomp zit meer druk dan op de andere. :)

3581

ja dat begrijup ik wel, maar mijn instalatie schakelt tog af bij 80% vulling dmv een veerbelaste klep!
®©

-D©©©L-

Even zoeken, loopt al een draadje over waar e.e.a uitgelegd is.

gezocht op "vullen begrenzer"...
tada: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27427.0.html  ;)

innocenti

Daarbij zit de klep niet in het midden van de tank. Bij LPI zit de klep aan de rechterkant van de auto. Als de auto rechts hoger staat dan links met tanken gaat er meer in, daar de klep op het vloeistofnivo schakelt.

3581

De pomp stopt abrupt en dus lijkt de klep te werken echter niet bij zo genaamde 80% vulling, daarna kun je wel verder tanken maar dat gaat erg langzaam het geen niet past in mijn jachtig bestaan.  Dan zit er dus wel 44 liter in mijn tank. Volgens mijn boorcomputer kan ik met een lege tank nog 90 km rijden, maar dat gaat toch echt niet op die ene liter die er dan nog in de tank zit. Mijn tank bestaat uit twee achter elkaar liggende cilinders op de plaats waar het reserve wiel zou moeten liggen.
Ik heb het ook gemeld bij Total, zij zeggen dat er meer mensen over geklaagd hebben en dus ie er extra onderhoud aan de pomp geweest, maar dat mag niet baten
wie weet wat?
®©

-D©©©L-

Over wat voor type wagen met welk type gasinstallatie hebben we het eigenlijk ?

board computer weet niet van het bestaan van de LPG tank.
hoe groot is de bruto inhoud van de tank ?

3581

volvo 850 bouwjaar 1996 verdamper bruto in 45 liter
®©

Ludo

Citaat van: 3581 op 31-08-2008 22:46:55
Volgens mijn boorcomputer kan ik met een lege tank nog 90 km rijden,

dan zou ik toch ook maar een aantal liter benzine in de tank doen.
voor je het weet, sta je op deze manier met een kapotte benzinepomp...

3581

begrijp ik niet, bezine tank zit ook vol
is mijn antwoord niet goed,
of is bruto inhoud niet juist, benzine pomp is vervangen bij 430.000 km.
eigelijk is er niets mis met de auto, het gaat om de te tanken hoeveel heid gas!
®©

Ludo

Citaat van: 3581 op 31-08-2008 23:08:08

ik begrijp het ook niet helemaal.
de benzinetank zit vol, en de boordcomputer geeft aan nog 90km te gaan. ???

-D©©©L-

Citaat van: 3581 op 31-08-2008 22:56:34
volvo 850 bouwjaar 1996 verdamper bruto in 45 liter

Bruto 45 liter is een bijzonder klein tankje voor een 850, vanwaar deze keuze ?

Citaat van: 3581 op 31-08-2008 23:08:08
is mijn antwoord niet goed,
of is bruto inhoud niet juist, benzine pomp is vervangen bij 430.000 km.
eigelijk is er niets mis met de auto, het gaat om de te tanken hoeveel heid gas!

Als de benzine tank vol zit, geeft ie de actieradius met deze tank op basis van het gemeten gemiddelde verbruik.
Ergens gaat er iets fout hier.

daytonawim

Dus ik kan met een luchtbalg in de achterveer het systeem voor de gek houden
doorem hoger op te pompen ?

3581

goed, zit inmiddels boven op de kast!

Volvo is niets mis mee denk ik!
Benzine meter geeft idien op lpg wordt gereden de min of meer actueele stand weer van het niveau lpg
is redelijk precies.
Dus geeft ook de boordcomputer weer, indien op de zelfde voet gereden wordt, de te verwachte nog resterende aantal km.
De keuze van de tank ligt niet bij mij maar historisch gezien zat deze er al in vandaar 45 liter.
het gaat dus om het volgende waarom is 80% vulling niet overal gelijk. Deze betreffende pomp gaat vrolijk door tot 44 liter en stopt dan abrupt, voor mij het teken dat de tank voor 80% gevuld zit. Maar is dat wel zo?
®©

-D©©©L-

Citaat van: 3581 op 01-09-2008 07:45:31
goed, zit inmiddels boven op de kast!

Volvo is niets mis mee denk ik!
Benzine meter geeft idien op lpg wordt gereden de min of meer actueele stand weer van het niveau lpg
is redelijk precies.
Dus geeft ook de boordcomputer weer, indien op de zelfde voet gereden wordt, de te verwachte nog resterende aantal km.
De keuze van de tank ligt niet bij mij maar historisch gezien zat deze er al in vandaar 45 liter.
het gaat dus om het volgende waarom is 80% vulling niet overal gelijk. Deze betreffende pomp gaat vrolijk door tot 44 liter en stopt dan abrupt, voor mij het teken dat de tank voor 80% gevuld zit. Maar is dat wel zo?
Nee, als jij een tank hebt van bruto 45 liter waarin je netto 44 liter kan tanken dan heb je een vulling van bijna 98%. Dit is echter zo'n simpele rekensom dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat dit de essentie van je vraag is (laat staan de reden om een topic te starten).
Dat er bij een lege tank toch nog een resterende 90 km aangegeven wordt komt omdat de meter niet 100% juist aangestuurd wordt. (je zei al: min of meer)
Dat je op de kast zit kan ik ook niet helpen... 50% informatie = 50% antwoord.

Wat betreft de verschillen in vulling door de diverse pompen:

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2008 19:19:24
Even zoeken, loopt al een draadje over waar e.e.a uitgelegd is.

gezocht op "vullen begrenzer"...
tada: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27427.0.html  ;)

Is er in dat draadje iets dat je niet 80-100% begrijpt ?   ::)