Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: gewoon peter op 18-03-2010 19:56:26
Citaat van: viking_in_shorts op 18-03-2010 19:50:46
Citaat van: gewoon peter op 18-03-2010 19:43:45
Misschien niet helemaal het goede topic maar probeer 't.

Ben nu al een paar uur bezig om een aantal foto's via fotoshack op de site te krijgen. Allemaal tegelijk lukt niet en 1 voor 1 ook niet want als er 1 in m'n post staat en ik ga weer terug naar fotoshack dan is ook m'n post verdwenen. Wie o wie?

Ik werk overigens met een Apple met besturingssysteem OSX versie 10.5.8 (met de oude vertrouwde Motorola's)

Fotoshack is gewoon traag. Servers staan allemaal in USA en wij europeanen zijn blijkbaar geen preferente klanten.
Probeer het eens bij photobucket en je zult zien dat het allemaal een stuk sneller gaat .....

<edit> Wacht even - fotoshack? Als je niet imageshack bedoelt heb ik niets gezegd :eusa_whistle:

Ja, stom het is imageshack, word er een beetje iebelig van. Maar photobucket werkt dat anders? Kun je daar wel meerdere foto's tegelijk in je post kwijt?

Werkt eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen een stuk sneller...

elmarconi

Ik wil me niet registreren, call me paranoid.
Gebruik daarom http://www.imagebam.com/
--
Autogas Inside . . .

gewoon peter

Citaat van: viking_in_shorts op 18-03-2010 19:57:11
Citaat van: gewoon peter op 18-03-2010 19:56:26
Citaat van: viking_in_shorts op 18-03-2010 19:50:46
Citaat van: gewoon peter op 18-03-2010 19:43:45
Misschien niet helemaal het goede topic maar probeer 't.

Ben nu al een paar uur bezig om een aantal foto's via fotoshack op de site te krijgen. Allemaal tegelijk lukt niet en 1 voor 1 ook niet want als er 1 in m'n post staat en ik ga weer terug naar fotoshack dan is ook m'n post verdwenen. Wie o wie?

Ik werk overigens met een Apple met besturingssysteem OSX versie 10.5.8 (met de oude vertrouwde Motorola's)

Fotoshack is gewoon traag. Servers staan allemaal in USA en wij europeanen zijn blijkbaar geen preferente klanten.
Probeer het eens bij photobucket en je zult zien dat het allemaal een stuk sneller gaat .....

<edit> Wacht even - fotoshack? Als je niet imageshack bedoelt heb ik niets gezegd :eusa_whistle:

Ja, stom het is imageshack, word er een beetje iebelig van. Maar photobucket werkt dat anders? Kun je daar wel meerdere foto's tegelijk in je post kwijt?

Werkt eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen een stuk sneller...

Tim, bedankt, Maikel heeft al geholpen, en ik weet wat ik fout deed, foto's staan er eindelijk op, gr. peter

FGG

Even een vraagje: ik gebruik op dit moment Firefox als browser maar wordt gewoon idioot vaak geconfronteerd met de melding dat ie de server niet kan vinden terwijl dezelfde pagina in IE prima werkt. Erg irritant. IE ben ik mee gestopt omdat deze browser belachelijk traag is, vooral 't opstarten of openen van een nieuwe tab. Heeft er iemand ervaring met Google Chrome?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Citaat van: FGG op 20-03-2010 18:14:23
Even een vraagje: ik gebruik op dit moment Firefox als browser maar wordt gewoon idioot vaak geconfronteerd met de melding dat ie de server niet kan vinden terwijl dezelfde pagina in IE prima werkt. Erg irritant. IE ben ik mee gestopt omdat deze browser belachelijk traag is, vooral 't opstarten of openen van een nieuwe tab. Heeft er iemand ervaring met Google Chrome?

Ja, verre van beter als de 2 grote jongens.
Er klopt iets bij jou niet (systeem eens formatten en full install doen ....) want FF3 draait hier 100% en nooit gezeik.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

coyote1980

Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 18:32:22
(systeem eens formatten en full install doen ....)

Da's wel héél erg alsof je een motorrevisie adviseert aan iemand die een setje verse bougies nodig heeft ;D

Hoewel het soms best lekker is om (zeker als ie al een paar jaar draait) zo nu en dan eens te doen...

In dit geval zou ik FF eerst eens deinstalleren en daarna vers installeren.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Marc O.

Gebruik ook Chrome. Prima browser, heel snel, maar rendert sommige pagina's minder goed dan FF.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 18:32:22
Er klopt iets bij jou niet (systeem eens formatten en full install doen ....) want FF3 draait hier 100% en nooit gezeik.

Dit slaat echt helemaal nergens op! :eusa_wall:

Citaat van: Marc O. op 20-03-2010 18:51:49
Gebruik ook Chrome. Prima browser, heel snel, maar rendert sommige pagina's minder goed dan FF.

Mooi, dan ga ik die even een tijdje proberen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Waarom slaat dat nergens op dan Florian ?

Een full install scheelt soms enorm want er wordt wat geinstalled/uninstalled door de maanden/jaren heen en heel veel blijft staan. Idd niet de snelste oplossing maar vaak wel het mooiste en achteraf ben je vaak blij dat je het gedaan hebt.
Als je gewoon een normaal stabiel systeem hebt dan is FF3 ook gewoon heel erg stabiel en dat blijkt ook wel want het is inmiddels de meest gebruikte browser ter wereld.

Als ik dan lees dat IE8 bij jou ook slecht presteerd dan twijfel ik echt aan de stabiliteit van je systeem dus vandaar mijn advies.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 20:15:51

Een full install scheelt soms enorm want er wordt wat geinstalled/uninstalled door de maanden/jaren heen en heel veel blijft staan. Idd niet de snelste oplossing maar vaak wel het mooiste en achteraf ben je vaak blij dat je het gedaan hebt.
Als je gewoon een normaal stabiel systeem hebt dan is FF3 ook gewoon heel erg stabiel en dat blijkt ook wel want het is inmiddels de meest gebruikte browser ter wereld.

Als ik dan lees dat IE8 bij jou ook slecht presteerd dan twijfel ik echt aan de stabiliteit van je systeem dus vandaar mijn advies.

Ja, ik heb ook altijd zo iets ja.

Een Full install op een modern systeem is eigenlijk zo gedaan en verlost je van enorm veel ellende.

En inderdaad, IE8 zou op een  goed functionerend systeem echt geen punt mogen zijn, ik zweer erbij.
Snel, rete-compatibel en stabiel.

In ieder geval zou ik dat prefereren boven de 3e of 4e browser op hetzelfde systeem.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 20-03-2010 20:27:31
Citaat van: Turbo-Geek op 20-03-2010 20:15:51

Ja, ik heb ook altijd zo iets ja.

Een Full install op een modern systeem is eigenlijk zo gedaan en verlost je van enorm veel ellende.

En inderdaad, IE8 zou op een  goed functionerend systeem echt geen punt mogen zijn, ik zweer erbij.
Snel, rete-compatibel en stabiel.

In ieder geval zou ik dat prefereren boven de 3e of 4e browser op hetzelfde systeem.

Amen ....

elmarconi

Lijkt op een DNS resolver probleem. Heb je Ziggo? Kun je hard andere DNS instellen?

Bijv. OpenDNS of GoogleDNS. Mooiste is dat je 't op je router instelt...
--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Citaat van: elmarconi op 20-03-2010 20:31:58

Lijkt op een DNS resolver probleem. Heb je Ziggo? Kun je hard andere DNS instellen?

Talking about which ....  :eusa_whistle:

Wat voor router heb jij? Mijn D-Link heeft er ook last van ....

Misha

Citaat van: elmarconi op 20-03-2010 20:31:58

Gewoon even benieuwd: hoe leg jij de link tussen DNS en de gebruikte browser ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Ervaringsdeskundige... Brakke DNS van je provider zorgt voor dergelijk gedrag.
Evenals een dozijn andere mogelijke oorzaken, daar heb je dan wel weer gelijk in.

@viking: Ik heb een WRT54GL met DD-WRT, en daar kun je dat aardig finetunen.

--
Autogas Inside . . .