Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: maruska op 31-12-2014 08:49:17
gewoon security essentials.. meer dan afdoende.
Hier ook, 2 laptops en een "vaste" desktop PC verder niks geen virus gedoe erop. Wel een beetje opletten waar je inderdaad op klikt.

Edit: Kost ook nog eens niks en werkt meer dan afdoende. Vroeger, toen seks nog vies was ;D, had ik nog wel eens Zonealarm op staan. Deed ook gewoon zijn werk. Geen idee hoe het nu in elkaar steekt...
Volvoloos....

daanium

Vroeger was Zonealarm toch alleen een firewall?
Of deden ze toen ook al antivirus?
Anyway, ik denk dat het inderdaad grotendeels aan jezelf ligt.
Doe je dingen 'die niet mogen', dan loop je een groter risico en is een goede virusscanner wel aan te raden.
Zit je gewoon een beetje op wat forums te lezen en wat op MP rond te kijken, dan valt het allemaal wel mee en is een gratis variant prima :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

UserID25761

Vulk

Gaat nu toch al meer dan 10 jaar goed hoor. Verstand er goed bijhouden, dat scheelt.

UserID25761

Citaat van: Vulk op 03-01-2015 11:46:35
Gaat nu toch al meer dan 10 jaar goed hoor. Verstand er goed bijhouden, dat scheelt.

dat vind ik dan uiterst knap  :eusa_clap:
doorgaans is het zonder virusscanner dwijlen met de kraan open   :eusa_think:

fpede

dan wel oppassen met usb-sticks/externe hdd's van collega's/kameraden... want dan mag je nog zo opletten....

dit gezegd hebbende, op m'n mac's heb ik er ook géén, op de win8.1 machines wel natuurlijk.

daanium

Als je geen virusscanner hebt, hoe weet je dan of je 'n virus hebt? ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Vulk

Citaat van: Vulk op 03-01-2015 08:11:49
Geen virusscanner hier. Eens om de zoveel tijd laat ik een online scan draaien van NOD32.
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Zo.

855-Champagne

Citaat van: maruska op 30-12-2014 00:20:55
dat hangt af van je verdere configuratie. hoeveel schijven zitten er in je nas ?
raid is een manier van opslaan. je hebt een hele hoop versies hierin (data redundancy etc).

je kunt in stappen overstappen, maar je zult dan later je volume moeten vergroten (rebuild). hoeveel opslag heb je nu erin zitten ?

Had er 4 schijven in van 1 TB en heb er nu 1 vervangen voor een 2 TB, zoals het er nu uit ziet werkt het goed

Bedankt voor de input

razorx

Veel antivirus pakketten presteren zeer teleurstellend.
Sophos is als een van de weinigen ook behaveour based en presteert bovengemiddeld goed.
Helaas alleen voor de zakelijke markt.

Ik zie anti-virus software als een noodzaak. Ook op een Mac. Genoeg geïnfecteerde exemplaren gezien. De eigenaren waren stomverbaasd.

Belangrijk is het je mobieltje en je tablet niet te vergeten: De prooi van de toekomst, of nu al.
Op Android is Sophos gratis beschikbaar. Een aanrader die de ook nog eens wijst op privacy lekken op je mobiele apparaat.

Hans Duiven

Citaat van: Vulk op 03-01-2015 14:59:33
Citaat van: Vulk op 03-01-2015 08:11:49
Geen virusscanner hier. Eens om de zoveel tijd laat ik een online scan draaien van NOD32.
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Zo.

Ik heb ESET nu aan het werk op mijn iMac. Voor mac based pc's hebben ze nog geen online scanner bij ESET.
We gaan het zien wat de scan vindt.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 03-01-2015 21:50:10
Veel antivirus pakketten presteren zeer teleurstellend.
Sophos is als een van de weinigen ook behaveour based en presteert bovengemiddeld goed.
Helaas alleen voor de zakelijke markt.

Ik zie anti-virus software als een noodzaak. Ook op een Mac. Genoeg geïnfecteerde exemplaren gezien. De eigenaren waren stomverbaasd.

Belangrijk is het je mobieltje en je tablet niet te vergeten: De prooi van de toekomst, of nu al.
Op Android is Sophos gratis beschikbaar. Een aanrader die de ook nog eens wijst op privacy lekken op je mobiele apparaat.

Sophos is ook free voor mac

razorx

@Hans: Geen ervaring met ESET, maar heb er goeds over gehoord. Zou ook beter dan gemiddeld moeten zijn.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 03-01-2015 21:58:02
@Hans: Geen ervaring met ESET, maar heb er goeds over gehoord. Zou ook beter dan gemiddeld moeten zijn.

Yits, ik ga Sophos ook proberen.
Dank voor je tip  ;)

razorx

Ik ben er behoorlijk van onder de indruk.

In een Windows omgeving, centraal uitgerold van een server, lukt het meestal om een machine schoon te krijgen, zonder interactie van de gebruiker,
Als het de gebruiker al lukt om een machine geïnfecteerd te krijgen. Maar je hebt er altijd "vaste klanten" tussen.

Ons beroeps ritueel begint overigens met een bootsector check. Anders heeft de rest ook geen zin. ;)