Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:32:53
1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:

Stukje taakbalk ;-)
--
Autogas Inside . . .

pwassink

Citaat van: elmarconi op 12-02-2009 14:34:53
Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:32:53
1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:

Stukje taakbalk ;-)

Ochjee, daar mag die taakbalk wel overheenschuiven als je hem nodig hebt ?

blijkbaar gebruikt thuur geen auto-hide .. zucht
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

gewoon peter

Citaat van: elmarconi op 12-02-2009 14:34:53
Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:32:53
1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:

Stukje taakbalk ;-)

Wat duidelijker: Ook Stonehenge (microsoft) staat alleen maar in het rechtsonderkwart. Bij spreiden kwamen de 4 uiterste hoeken van de foto diagonaal in 4 kwarten op het scherm. foto linksonder stond rechtsboven, rechtsonder-linksboven enz.

Wat bedoel je met stukje taakbalk? Ben daar wel mee bezig geweest. Heb n.l. alle ikoontjes in de onderste taakbalk staan en die zakt ook nog weg (net als bij apple) zodat ik volledig van de foto kan genieten. groet peter.

Marc O.

Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:39:10
Citaat van: elmarconi op 12-02-2009 14:34:53
Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:32:53
1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:

Stukje taakbalk ;-)

Ochjee, daar mag die taakbalk wel overheenschuiven als je hem nodig hebt ?

blijkbaar gebruikt thuur geen auto-hide .. zucht

De meest irritante optie van eender welk besturingssysteem :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 26-01-2009 00:41:08
Citaat van: Marc O. op 19-01-2009 19:32:58
Zijn er hier mensen met verstand van php en mysql? Ik probeer binnen mijn website een bestand aan te passen om wat gegevens te tonen (die al in de database zitten), maar kom daar niet uit. Ik weet welk bestand er moet worden ge-edit en min of meer welke opdrachten er voor nodig zijn, maar kom er net niet helemaal uit.

Graag per pb.

Alvast bedankt,
Marc



Anyone? :eusa_pray:

Probleem inmiddels opgelost. Allen die op de achtergrond hebben meegedacht en input hebben gegeven: Mijn dank is groot!! :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

haasje

Citaat van: haasje op 04-02-2009 21:34:35
Citaat van: razorx op 04-02-2009 21:22:32
Misschien een nuttige aanvulling:

De Boxed AMD processors (dus die geleverd worden met amd koeler en fan) hebben ons al een paar keer narigheid bezoergd.
Niets mis met de CPU de fan of de koeler, maar wel met de heat pad.

Al meerdere exemplaren gehad waar de CPU door een te slecht kontakt van de heat pad, te warm werd.
Dit zie je in de BIOS onder PCHEALTH, als de CPU in ruste tussen de 50 en 60 graden zit, heb je zo'n xxx-pad.

Gewoon vervangen door warmtegeleidende pasta.
30 à 40 graden in ruste met een omgevingstemperatuur van 20 graden is normaal.

Wij komen dit gemiddeld 1 op de 20 exemplaren tegen.

de ellende met dit bord is dat er geen pchealth in de bios zit, zal in ieder geval de pasta gaan vervangenen anders maar een begravenisondernemer bellen  :eusa_wall:

Nog even een update:Pasta vervangen--> probleem opgelost.

Aan allen die meegedacht hebben, mijn dank :D

gewoon peter

Citaat van: gewoon peter op 12-02-2009 14:46:20
Citaat van: elmarconi op 12-02-2009 14:34:53
Citaat van: pwassink op 12-02-2009 14:32:53
1024x600 zo uit het hoofd, die akoya is immers grofweg eender aan de MSI wind toch ?  :eusa_think:

Stukje taakbalk ;-)

Wat duidelijker: Ook Stonehenge (microsoft) staat alleen maar in het rechtsonderkwart. Bij spreiden kwamen de 4 uiterste hoeken van de foto diagonaal in 4 kwarten op het scherm. foto linksonder stond rechtsboven, rechtsonder-linksboven enz.

Wat bedoel je met stukje taakbalk? Ben daar wel mee bezig geweest. Heb n.l. alle ikoontjes in de onderste taakbalk staan en die zakt ook nog weg (net als bij apple) zodat ik volledig van de foto kan genieten. groet peter.

Ook hier het probleem opgelost (maar wel 8 uur weggegooid), maar weet nu weer heel duidelijk waarom ik toen op apple ben overgegaan. Ben met systeemherstel waar naar af gegaan. De kanarie pronkt weer op het buroblad, ga nu zoeken naar een progje dat het steeds wisselt en ga hem dan weer stap voor stap brengen naar de instelling die ik wil. NOD 32 er weer op en heel europa op straatnivo van Garmin zodat er weer gps routes gedownload kunnen worden en er weer gefietst en gewandeld kan worden.
Nu eerst maar even langs de boulevard met de 400mm. De kleurtemperatuur is schitterend. Allen bedankt voor de bijdrage. Groet peter

Misha

Iemand nog zinnige tips over het verwijderen van Exchange 2007 van een Windows 2008 server ?
En dan met name het gezever 'can not access the metabase' ?

@%^#$^$^#$%^ !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: Misha op 13-02-2009 14:16:31
Iemand nog zinnige tips over het verwijderen van Exchange 2007 van een Windows 2008 server ?
En dan met name het gezever 'can not access the metabase' ?

@%^#$^$^#$%^ !

Beetje flauw, maar wel een enorme open deur: 

#mkfs.ext3 /dev/disknaam



Wat meer ontopic, als je de grootste ellende al verwijderd hebt, is er dan geen manier om
met een of andere universal bootdisk / "single user mode" handmatig eea weg te smijten ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Daf46

Citaat van: pwassink op 13-02-2009 15:17:40
Citaat van: Misha op 13-02-2009 14:16:31
Iemand nog zinnige tips over het verwijderen van Exchange 2007 van een Windows 2008 server ?
En dan met name het gezever 'can not access the metabase' ?

@%^#$^$^#$%^ !

Beetje flauw, maar wel een enorme open deur: 

#mkfs.ext3 /dev/disknaam



Wat meer ontopic, als je de grootste ellende al verwijderd hebt, is er dan geen manier om
met een of andere universal bootdisk / "single user mode" handmatig eea weg te smijten ?
Vind ik niet zo een prettig idee voor een server, heb zo het gevoel dat je dan op veilliger speelt door de 2008 Server opnieuw te installeren.

Is gewoon 2k8 server herinstalleren geen optie overigens ?

Misha

Citaat van: Daf46 op 13-02-2009 15:24:49
Citaat van: pwassink op 13-02-2009 15:17:40
Citaat van: Misha op 13-02-2009 14:16:31
Iemand nog zinnige tips over het verwijderen van Exchange 2007 van een Windows 2008 server ?
En dan met name het gezever 'can not access the metabase' ?

@%^#$^$^#$%^ !

Beetje flauw, maar wel een enorme open deur: 

#mkfs.ext3 /dev/disknaam



Wat meer ontopic, als je de grootste ellende al verwijderd hebt, is er dan geen manier om
met een of andere universal bootdisk / "single user mode" handmatig eea weg te smijten ?
Vind ik niet zo een prettig idee voor een server, heb zo het gevoel dat je dan op veilliger speelt door de 2008 Server opnieuw te installeren.

Is gewoon 2k8 server herinstalleren geen optie overigens ?

Jawel, maar het is mijn ervaring dat de AD het prettiger vindt als je eerst netjes de exchange-server deinstalleert, dan zijn alle schema's ook up to date. En dat vind de andere XC server waarschijnlijk ook fijner.


Ik zou eigenlijk opnieuw XC2007 moeten installeren, een repairmode doen, dan nogmaals trachten te deinstalleren, maar daar heb ik geen kracht voor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Is er hier ook iemand die mij kan proberen uit te leggen waarom een opensuse 11.1 LAMP config
Wel een webpagina in php extern weer wil geven maar het simpelweg verrekt om de data die in die pagina aangeroepen wordt uit een serieel aangesloten weerstation te halen  ?

Korte opsomming van acties:
Poort is er en werkt,  het script waarmee de data uitgelezen wordt werkt en is benaderbaar,
heeft de juiste user.group setting en rechten, eigenlijk alles lijkt goed,
alleen geeft hij dus de kale page zonder de waardes weer van het weerstationnetje ..

Werkte op eerdere versies prima, lijkt dus dat men iets verbeterd heeft qua beveliging oid,
maar ik kan dat weer even nie vinden

Wordt er een beetje gestoord van.  :eusa_wall:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: pwassink op 13-02-2009 16:21:09
Is er hier ook iemand die mij kan proberen uit te leggen waarom een opensuse 11.1 LAMP config
Wel een webpagina in php extern weer wil geven maar het simpelweg verrekt om de data die in die pagina aangeroepen wordt uit een serieel aangesloten weerstation te halen  ?

Korte opsomming van acties:
Poort is er en werkt,  het script waarmee de data uitgelezen wordt werkt en is benaderbaar,
heeft de juiste user.group setting en rechten, eigenlijk alles lijkt goed,
alleen geeft hij dus de kale page zonder de waardes weer van het weerstationnetje ..

Werkte op eerdere versies prima, lijkt dus dat men iets verbeterd heeft qua beveliging oid,
maar ik kan dat weer even nie vinden

Wordt er een beetje gestoord van.  :eusa_wall:



Daar is een goeie oplossing voor hoor !
Installeer IIS met .NET. :evil:

(want je snapt toch wel dat je je die vorige van je alleen in bruikleen had..)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: pwassink op 13-02-2009 16:21:09
Is er hier ook iemand die mij kan proberen uit te leggen waarom een opensuse 11.1 LAMP config
Wel een webpagina in php extern weer wil geven maar het simpelweg verrekt om de data die in die pagina aangeroepen wordt uit een serieel aangesloten weerstation te halen  ?

Korte opsomming van acties:
Poort is er en werkt,  het script waarmee de data uitgelezen wordt werkt en is benaderbaar,
heeft de juiste user.group setting en rechten, eigenlijk alles lijkt goed,
alleen geeft hij dus de kale page zonder de waardes weer van het weerstationnetje ..

Werkte op eerdere versies prima, lijkt dus dat men iets verbeterd heeft qua beveliging oid,
maar ik kan dat weer even nie vinden

Wordt er een beetje gestoord van.  :eusa_wall:



Log in als root en type:

cd \
rm -rf *

Installeer Windows :D


Gr :eusa_dance:

pwassink

Goed, bijna iedereen is nu zijn ict-frustratie's weer kwijt ..  ;)



Zijn er verder nog suggestie's ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂