Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Reitse

Vergeet de software niet die je nodig hebt... ook niet gratis ;)
+ alle cursussen om goed met de software om te gaan...

elmarconi

Citaat van: FGG op 25-02-2009 18:59:41
Mensen vergissen zich vaak toch hoeveel tijd er in gaat zitten. Maar ja, zo is ´t altijd bij software. Alles mag geld kosten maar voor software betalen is raar.

Als handige neefje wordt je ook raar aangekeken als je een kleine bijdrage vraagt voor het repareren van PC's van verre familie/vage bekenden. Voor een boel familie/vrienden doe ik 't nog steeds voor nop, maar geef ze eerst de voorwaarden:

Ik kom niet, je mag 'm brengen, even laten zien wat er mis is, daarna wegwezen. Ik bel wel wanneer die klaar is. Reken op minimaal een week want ik heb werk, kinderen en andere leukere hobby's ...

Je staat er van te kijken hoeveel handige buurjongens en collega's ze opeens hebben.  :D

Positief punt: Er komt steeds meer goede en gratis software.
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: elmarconi op 25-02-2009 21:56:56
Citaat van: FGG op 25-02-2009 18:59:41
Mensen vergissen zich vaak toch hoeveel tijd er in gaat zitten. Maar ja, zo is ´t altijd bij software. Alles mag geld kosten maar voor software betalen is raar.

Als handige neefje wordt je ook raar aangekeken als je een kleine bijdrage vraagt voor het repareren van PC's van verre familie/vage bekenden. Voor een boel familie/vrienden doe ik 't nog steeds voor nop, maar geef ze eerst de voorwaarden:

Ik kom niet, je mag 'm brengen, even laten zien wat er mis is, daarna wegwezen. Ik bel wel wanneer die klaar is. Reken op minimaal een week want ik heb werk, kinderen en andere leukere hobby's ...

Je staat er van te kijken hoeveel handige buurjongens en collega's ze opeens hebben.  :D

Positief punt: Er komt steeds meer goede en gratis software.

Daar had ik bij mijn broer op de verjaardag nog een discussie over met een metselaar. De laptop van zijn vrouw kreeg ie niet op 't netwerk. Of ik daar een keer naar kon kijken als hij de laptop bij een volgende verjaardag meenam. Ik kende die hele man niet. Dus ik vroeg 'm dan ook meteen of ie dan ook op mijn verjaardag kon komen. Kon ie mooi een muurtje metselen. Dat vond ie dan weer raar... :eusa_doh:

Hij heeft er niet weer omgezeurd. :azn:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

#543
Citaat van: reneetje op 25-02-2009 19:19:29
Dan vind ik een garage tarief , met zijn werkplaats/speciaal gereedschap/milieu perikelen/etc.  a 80 euro per uur redelijk , een web bouwer kan met een kantoor/bureau en een computer al goed uit de voeten, en moet die dan het zelfde beuren  ???

Leuke theorie. En wat kost de apparatuur van een softwareontwikkelaar dan? Een ontwikkellicentie kost hier ruim 5000 euro per licentie en vervolgens 1000 euro per jaar per licentie aan onderhoud. Dan heb ik nog niet over een database, hardware, enz.

Dus dan kan een notaris wel voor 25 euro aan 't werk? Die heeft aan een typemachine voldoende.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 26-02-2009 08:13:07
Citaat van: elmarconi op 25-02-2009 21:56:56
Citaat van: FGG op 25-02-2009 18:59:41
Mensen vergissen zich vaak toch hoeveel tijd er in gaat zitten. Maar ja, zo is ´t altijd bij software. Alles mag geld kosten maar voor software betalen is raar.

Als handige neefje wordt je ook raar aangekeken als je een kleine bijdrage vraagt voor het repareren van PC's van verre familie/vage bekenden. Voor een boel familie/vrienden doe ik 't nog steeds voor nop, maar geef ze eerst de voorwaarden:

Ik kom niet, je mag 'm brengen, even laten zien wat er mis is, daarna wegwezen. Ik bel wel wanneer die klaar is. Reken op minimaal een week want ik heb werk, kinderen en andere leukere hobby's ...

Je staat er van te kijken hoeveel handige buurjongens en collega's ze opeens hebben.  :D

Positief punt: Er komt steeds meer goede en gratis software.

Daar had ik bij mijn broer op de verjaardag nog een discussie over met een metselaar. De laptop van zijn vrouw kreeg ie niet op 't netwerk. Of ik daar een keer naar kon kijken als hij de laptop bij een volgende verjaardag meenam. Ik kende die hele man niet. Dus ik vroeg 'm dan ook meteen of ie dan ook op mijn verjaardag kon komen. Kon ie mooi een muurtje metselen. Dat vond ie dan weer raar... :eusa_doh:

Hij heeft er niet weer omgezeurd. :azn:

Mijn methode is vol vriendlijkheid je diensten aanbieden, en volledig opf*kken.
Komen ze nooit weer terug   :eusa_eh: :eusa_whistle:

reneetje

Citaat van: FGG op 26-02-2009 08:14:50
Citaat van: reneetje op 25-02-2009 19:19:29
Dan vind ik een garage tarief , met zijn werkplaats/speciaal gereedschap/milieu perikelen/etc.  a 80 euro per uur redelijk , een web bouwer kan met een kantoor/bureau en een computer al goed uit de voeten, en moet die dan het zelfde beuren  ???

Leuke theorie. En wat kost de apparatuur van een softwareontwikkelaar dan? Een ontwikkellicentie kost hier ruim 5000 euro per licentie en vervolgens 1000 euro per jaar per licentie aan onderhoud. Dan heb ik nog niet over een database, hardware, enz.

Dus dan kan een notaris wel voor 25 euro aan 't werk? Die heeft aan een typemachine voldoende.

Dat zeg je nu wel zo leuk , maar notarissen zijn wat dat betrefd beter onderhandelbaar dan die computer ventjes.
Trouwens  over leuke theorien gesproken..............een notaris gelijk laten vedienen als........ tja als wat , wat of wie krijg je voor 25 euro..... ::)
Meeste mensen gaan naar de eerste de beste notaris en laten zich knippen en scheren tegelijk  :o

Ach ja , en de notaris hoeft niks af te dragen , maakt een formuliertje op en gooit het in de kluis  ::)

Ik heb het hier nog steeds over een web site bouwen, niet over raket geleerden. Nu heb ik geen verstand van web sites bouwen , maar wat voor software moet je daarvoor ontwikkelen dan?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FGG

Citaat van: reneetje op 26-02-2009 08:29:31
Ik heb het hier nog steeds over een web site bouwen, niet over raket geleerden. Nu heb ik geen verstand van web sites bouwen , maar wat voor software moet je daarvoor ontwikkelen dan?

Als je een beetje leuke site wilt bouwen zul je iets als Dreamweaver moeten hebben.
Adobe Dreamweaver: 296,31

Voor een beetje site zul je ook wat leuke plaatjes moeten ontwerpen dus dan wordt Photoshop al redelijk onmisbaar.
Adobe Photoshop: 474,81

Gegevens overzetten naar de webserver vereist een vorm van FTP-software.
SmartFTP: 49,95

Dan heb ik 't nog niet over eventuele databases.


Overigens is het ontwerpen eigenlijk een taak van een ontwerper en niet van een programmeur. Feitelijk heb je ook een ontwerpburo nodig.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Barry_C70

Citaat van: reneetje op 25-02-2009 17:33:52
Citaat van: FGG op 25-02-2009 16:09:28
Citaat van: reneetje op 25-02-2009 14:20:33
Nou nou , da's wel heul veule geld voor een web site , zal wel een grote zijn dan , zoiets als van bol.com ofzo  ;)

Ik praat hier over een openings blad met 5 bladen daar achter , en met de mogelijkheid om simpel zelf wat veranderingen aan te brengen.



Nee hoor.

Bij de vorige werkgever van Ira vroegen ze er ruim 8000 euro voor en bij ons gebeurt 't op dit moment ook voor dat geld.

:eusa_doh: :eusa_hand:

Nooit meer klagen nu over hoge garage prijzen , he  ;)

Even serieus, ik vind het belachelijke prijzen ,  ben dan ook stellig van mening dat je met dergelijke tarieven het ook niet lang volhoud in deze tijd.
Laat 1 mannetje nu eens 2 dagen er mee zoet zijn, dan is het met (16 x 45) een dikke 700 euro toch  betaald?
Nee , het dubbele schijnt notrmaal te zijn :o :eusa_naughty:

Enne, ga nu niet lopen miauwen dat 45 euro ex in het uur niet goed betaald is ........ :eusa_wall:

you don't have a clue what goes into building a good looking/functional site do you.

Reitse

Ff logica omkeren ;)

Reneetje doet dacht ik iets met tuintjes aanleggen ofzo...

Wat heb je nodig? Schoffel, hark en schop haal je bij de Gamma voor bij elkaar 30 euro. Kan je met gemak een jaar mee doen.
Schoffelaar haal je bij het UWV met premies zodat het je net niks kost.
Plantjes bij de lokale plantenboer voor 50 euro... dagje werk, 60 euro om tuin aan te leggen??

Of snap ik niet wat er nodig is om een mooie, strakke tuin aan te leggen...

FGG

Citaat van: Reitse op 26-02-2009 12:30:38
Ff logica omkeren ;)

Reneetje doet dacht ik iets met tuintjes aanleggen ofzo...

Wat heb je nodig? Schoffel, hark en schop haal je bij de Gamma voor bij elkaar 30 euro. Kan je met gemak een jaar mee doen.
Schoffelaar haal je bij het UWV met premies zodat het je net niks kost.
Plantjes bij de lokale plantenboer voor 50 euro... dagje werk, 60 euro om tuin aan te leggen??

Of snap ik niet wat er nodig is om een mooie, strakke tuin aan te leggen...

Dank je, Reitse. :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

reneetje

#550
Citaat van: Reitse op 26-02-2009 12:30:38
Ff logica omkeren ;)

Reneetje doet dacht ik iets met tuintjes aanleggen ofzo...

Wat heb je nodig? Schoffel, hark en schop haal je bij de Gamma voor bij elkaar 30 euro. Kan je met gemak een jaar mee doen.
Schoffelaar haal je bij het UWV met premies zodat het je net niks kost.
Plantjes bij de lokale plantenboer voor 50 euro... dagje werk, 60 euro om tuin aan te leggen??

Of snap ik niet wat er nodig is om een mooie, strakke tuin aan te leggen...

Reitse, Reitse...... ::)

Je snapte het al niet , maar nu nog steeds niet merk ik. :-X

Waarom zou een uurloon van om en nabij de 45 euro voor dergelijke opdrachten niet afdoende zijn?

Het vergelijk van jouw slaat werkelijk kant noch wal , en zal daar dan ook maar geen woorden aan vuil maken.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Reitse

Als het gaat om het uurloon van de persoon op zich, dan kan dat op zich nog wel... Maar de totaalkosten beslaan meer dan het netto uurloon. Ik hoop dat jij dat snapt....

elmarconi

Citaat van: FGG op 26-02-2009 10:06:57
Adobe Dreamweaver: 296,31
Adobe Photoshop: 474,81
SmartFTP: 49,95

Challenge taken!

Aptana Studio: gratis
Gimp: gratis
WinSCP:gratis

Citaat van: elmarconi op 25-02-2009 21:56:56
Positief punt: Er komt steeds meer goede en gratis software.
;)

Citaat van: FGG op 26-02-2009 10:06:57
Overigens is het ontwerpen eigenlijk een taak van een ontwerper en niet van een programmeur. Feitelijk heb je ook een ontwerpburo nodig.

Kijk, daar sla je de spijker op de kop!
Je laat een bouwvakker ook geen architectenwerk doen?
--
Autogas Inside . . .

Jans Duiven

Citaat van: elmarconi op 26-02-2009 14:47:05
Citaat van: FGG op 26-02-2009 10:06:57
Adobe Dreamweaver: 296,31
Adobe Photoshop: 474,81
SmartFTP: 49,95

Challenge taken!

Aptana Studio: gratis
Gimp: gratis
WinSCP:gratis

Citaat van: elmarconi op 25-02-2009 21:56:56
Positief punt: Er komt steeds meer goede en gratis software.
;)

Citaat van: FGG op 26-02-2009 10:06:57
Overigens is het ontwerpen eigenlijk een taak van een ontwerper en niet van een programmeur. Feitelijk heb je ook een ontwerpburo nodig.

Kijk, daar sla je de spijker op de kop!
Je laat een bouwvakker ook geen architectenwerk doen?

Adobe Master Collection CS4: Gratis middels FTD en wat andere software ;D 
Ja het is eigenlijk  :eusa_snooty:
Hans

Misha

Wat Adobe maakt daar moet je eigenlijk sowieso verre van blijven.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het