Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Leuk, vandaag de onderdelen voor mijn "191 euro" pc binnen. Helemaal uitgelegd op minimum stroomverbruik en voldoende rekenkracht voor de normale dagelijkse zaken.
Een minimaal systeem dus ? ja en nee; wel met 1 TB harddisk en 2 GB ram aan boord  ;D :eusa_clap:

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 26-06-2009 18:49:33
Leuk, vandaag de onderdelen voor mijn "191 euro" pc binnen. Helemaal uitgelegd op minimum stroomverbruik en voldoende rekenkracht voor de normale dagelijkse zaken.
Een minimaal systeem dus ? ja en nee; wel met 1 TB harddisk en 2 GB ram aan boord  ;D :eusa_clap:
Ik ben benieuwd hoe die bevalt.
Wat heeft die als voeding (12V adapter?)

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 26-06-2009 18:52:26
Ik ben benieuwd hoe die bevalt.
Wat heeft die als voeding (12V adapter?)

Nee, zit gewoon een nette 100 watt mini-itx voeding in van FSP. Voorzien van 90mm diameter, langzaam lopende fan.

FelixB

Had zelf een minimale PC nodig voor het (alleen maar) aansturen van een CD/DVD-duplicatie-robot;
moet zeggen dat Computerland me goed geholpen heeft...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Jur

Ik wilde even meededelen voor de heren ICT-ers dat Volvo the Game 1.0 zich prima laat verpakken met Vmware ThinApp.  :eusa_whistle:

Daf46

Mijn laptop heeft het begeven (voedinggsconnector op het moederbord) nu wil ik voor ik hem opstuur voor reparatie toch  nog een image van mijn harddisk nemen.

Iemand tips voor:
1 een USB apparaatje waarop ik eenvoudig een SATA 2.5" hdd kan aansluiten.
2 goede software om een image als bestand op een NTFS schijf te kopiëren.

razorx

Citaat van: Daf46 op 30-06-2009 18:50:45
Mijn laptop heeft het begeven (voedinggsconnector op het moederbord) nu wil ik voor ik hem opstuur voor reparatie toch  nog een image van mijn harddisk nemen.

Iemand tips voor:

USB disk adapters kosten niet de hoofdprijs. Sata moet inmiddels ook wel te krijgen zijn.
Ghost (liefst Ghost32) is een prima imaging programma, maar er zijn er meer.

Jur

Citaat van: razorx op 30-06-2009 18:55:35
Citaat van: Daf46 op 30-06-2009 18:50:45

Iemand tips voor:

USB disk adapters kosten niet de hoofdprijs. Sata moet inmiddels ook wel te krijgen zijn.
Ghost (liefst Ghost32) is een prima imaging programma, maar er zijn er meer.

Acronis. Weet zo niet of daar een gratis versie van is.

Misha

Ik neem aan dat je dat doet omdat je bang bent dat je een lege schijf terug krijgt.

Waarom geen goedkope, desnoods 2e handse laptopschijf kopen ? Kost je 2 tientjes of zo
Die erin drukken, meegeven en klaar. Je probleem is toch puur hardware, niet softwarematig of zo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 30-06-2009 19:13:17
Ik neem aan dat je dat doet omdat je bang bent dat je een lege schijf terug krijgt.

Waarom geen goedkope, desnoods 2e handse laptopschijf kopen ? Kost je 2 tientjes of zo
Die erin drukken, meegeven en klaar. Je probleem is toch puur hardware, niet softwarematig of zo.

mee eens

Misha

Hier heb ik ook goede ervaringen mee en is altijd handig:

http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_Adapters/Sitecom/USB_2.0_-_IDE__en__SATA/-1056373/?baseId=30640

Werkt op eigenlijk elk type harde schijf, ook handig voor conversies en zo.
Maar wel duurder dan een simpel schijfje ter wisseling.

elmarconi

Als je meer tijd hebt:  http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.474
Ik heb 'm zelf ook...

Zelfde ding als Mischa, wel wat goedkoper...

--edit-- naam correctie na berisping...
--
Autogas Inside . . .

Misha

Citaat van: elmarconi op 30-06-2009 19:26:15
Zelfde ding als Mischa Misha , wel wat goedkoper...

Ik kom er maar niet vanaf, Marko... ;D

elmarconi

Citaat van: Misha op 30-06-2009 19:27:28
Citaat van: elmarconi op 30-06-2009 19:26:15
Zelfde ding als Mischa Misha , wel wat goedkoper...

Ik kom er maar niet vanaf, Marko... ;D

:-[  :-[. het zal de hitte zijn...  ;)
--
Autogas Inside . . .

Daf46

Citaat van: Misha op 30-06-2009 19:13:17

Goed idee :-) en dat is inderdaad de reden.

Laptop waarop ik nu werk kwam ook zo terug uit repair (hoewel het bij deze effectief wel eens de hdd zelf kan geweest zijn die stuk was).

Bijkomend vraagje dan: SATA en SATA2 zijn toch compatibel hé ?