Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vraagje. Ik zit met een (vrij oude) NortelNetworks 12-poort switch. Ding doet op zich prima wat die moet doen, namelijk al het netwerk-verkeer de juiste kant opsturen. Echter zou ik graag twee poorten voorrang willen geven in de afhandeling. Als ik het goed snap kan dat bij nieuwe switches met een QoS-instelling. Voor zover ik de documentatie terug heb kunnen vinden zit dat niet echt in deze switch.

Is er een mogelijkheid om dat softwarematig af te dwingen? Zo ja, hoe?

elmarconi

Citaat van: Reitse op 19-06-2011 11:31:18

Niet. Zal wel een unmanaged switch zijn. Als je zoiets wil kun je beter een el-cheapo managed switchje erbij kopen.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/31015-netgear-gs105e-briefly-reviewed

Kost iets van 4 tientjes.

--
Autogas Inside . . .

Johann

Denk dat een nieuwe switch van een paar tientjes al meer logica en bandbreedte heeft dan die "vrij oude" switch.

Reitse

Citaat van: elmarconi op 19-06-2011 11:41:16

Niet. Zal wel een unmanaged switch zijn. Als je zoiets wil kun je beter een el-cheapo managed switchje erbij kopen.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/31015-netgear-gs105e-briefly-reviewed

Er zit wel iets van management in, kan via RS232-kabeltje in een menu komen van de switch.  Maar nog geen mooi GUI, zal met PuTTY m'n weg moeten vinden in een doolhof met, gezien de docs, weinig kans van slagen. Kan me niet voorstellen dat het instellen van branches enig effect heeft daarop..

En ja, een nieuwe switch kost weinig en kan tegenwoordig veel meer, maar het ding is van/voor schaatsgewest en ben vorig seizoen al aardig in de budgetgrenzen gegaan. Enige manier om een nieuwe te 'krijgen' is dat de huidge het leven laat  :evil:

Bedankt voor het antwoorden iig!

rpakuypers

Citaat van: Reitse op 19-06-2011 15:51:59
Citaat van: elmarconi op 19-06-2011 11:41:16

Er zit wel iets van management in, kan via RS232-kabeltje in een menu komen van de switch.  Maar nog geen mooi GUI, zal met PuTTY m'n weg moeten vinden in een doolhof met, gezien de docs, weinig kans van slagen. Kan me niet voorstellen dat het instellen van branches enig effect heeft daarop..

En ja, een nieuwe switch kost weinig en kan tegenwoordig veel meer, maar het ding is van/voor schaatsgewest en ben vorig seizoen al aardig in de budgetgrenzen gegaan. Enige manier om een nieuwe te 'krijgen' is dat de huidge het leven laat  :evil:

Bedankt voor het antwoorden iig!

Denk dat je in zo'n apparaat alleen nog via de CLI kunt werken, net als de gedateerde cisco routers en swiches ...............

Groet,
Roger

razorx

Met mijn leuke multimedia project kwam ik nog wat tegen dat nuttig kan zijn voor bezitters van een ATI grafische kaart:

Het viel mij op dat het systeem gedurende continue video playback toch wat trager begon te worden.
Dit gebeurde pas na vele uren, maar toch. Gamers schijnen het zelfde te ervaren met recente ATI drivers.

Maar eens in het Windows system logboek gekeken: Oh horror.
Duizenden, ja vele duizenden entries met als bron Amdkmdag.
Letterlijk continu komen er entries bij.
Vermoedelijk een debugging optie die de fabrikant per ongeluk aan heeft gelaten in de productie drivers.

Logisch dat het systeem dichtslibt met zo een zware eventlog belasting.
Bleek een bug te zijn in de drivers. Zal pas bij Catalyst 11.7 opgelost worden.

Workaround: Ga in de registry naar HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Atierecord
Zet de waarde voor eRecordEnable op 0

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 19-06-2011 20:44:42
Met mijn leuke multimedia project kwam ik nog wat tegen dat nuttig kan zijn voor bezitters van een ATI grafische kaart:

Het viel mij op dat het systeem gedurende continue video playback toch wat trager begon te worden.
Dit gebeurde pas na vele uren, maar toch. Gamers schijnen het zelfde te ervaren met recente ATI drivers.

Maar eens in het Windows system logboek gekeken: Oh horror.
Duizenden, ja vele duizenden entries met als bron Amdkmdag.
Letterlijk continu komen er entries bij.
Vermoedelijk een debugging optie die de fabrikant per ongeluk aan heeft gelaten in de productie drivers.

Logisch dat het systeem dichtslibt met zo een zware eventlog belasting.
Bleek een bug te zijn in de drivers. Zal pas bij Catalyst 11.7 opgelost worden.

Workaround: Ga in de registry naar HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Atierecord
Zet de waarde voor eRecordEnable op 0

Done! Ik zal es ff kijken of dat werkt.

Hans

Misha

Eigenlijk is het net als met trouwen:

Koop nooit een ATI.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 19-06-2011 21:59:33

Koop nooit een ATI.

Ik heb geen idee. Ik heb in ieder geval mijn vrouw níet gekocht  ;D

Svenneh

Koop nooit een ATI.

Onderbouw dat is :)?

Marc O.

Koop nooit een ATI.

Daar ben ik het dan weer wél mee eens.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Svenneh op 20-06-2011 08:55:37

Koop nooit een ATI.

Onderbouw dat is :)?
Onderbouw is de naam voor onder andere de verzameling van groep 1,2,3 en soms 4 binnen het basisonderwijs.

Vulk

ATI is goed, alleen de drivers zijn 'brol'.

Overigens is dat tegenwoordig al heel wat beter dan pakweg 5 jaar geleden.

Misha

Citaat van: Vulk op 20-06-2011 18:17:35
ATI is goed, alleen de drivers zijn 'brol'.

Overigens is dat tegenwoordig al heel wat beter dan pakweg 5 jaar geleden.
Ik ben helemaal anti-ATI geworden.

Heb 3 systemen gehad met een ATI, was allemaal drama.
Werd erg heet, de drivers zijn ral en de grafische kwaliteit valt ook in het niet bij NVidia.
Na de 3e doorgefikte Radeon -overigens wél allemaal zonder gezeur en snel onder garantie vervangen, dat dan weer wel- was ik er klaar mee en heb besloten er nooit meer 1 gemaakt.

Vulk

In de tijd dat ik zeer actief bezig was met pc's (overclocken, gamen, ...) zo'n 3-4 jaar geleden, was ATI nog superieur aan nvidia qua beeldkwaliteit.

Ik heb er zeven (7!) gehad en nooit gezeik gehad. Ik heb er wel geen enkele gehad met de standaard koeling afgezien van mijn huidige kaart waar niet mee gegamed wordt.

Mijn laatste nvidia-kaart was een GF4-TI4200 die heerlijk overclockte. :)