Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: grijzev70tdi op 28-08-2011 23:21:31
AAah koijk, en die steek je dan in je internetkaarthouder? Of hoe je zo een ding ook noemt?

PC-Card:  http://nl.wikipedia.org/wiki/PC_Card
--
Autogas Inside . . .

grijzev70tdi

Dat bedoel ik dus ;) Van de week even zo een ding bestellen, want dit is erg onhandig
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jorikw

Pas geleden is er kortsluiting ontstaan in de oude bedrading van dit pand. De stopcontacten hier zijn ook niet geaard. En sindsdien is mijn computer van slag. Nu weet ik alleen niet welk onderdeel beschadigd is geraakt. De comp start wel op, XP en win7, vanaf verschillen de schijven. Het blijft alleen na een klein tijdje hangen, en is zeer instabiel. Normaal afsluiten gaat vrijwel niet, en ook reset niet. Tussen het gehaper door werkt het nog wel enigsinds, op XP dan, zoals ff op dit forum kijken.

Wat ik tot dusver al heb kunnen uitsluiten zijn de SSD, HDD en het geheugen. Die heb ik kunnen testen.

Wat denken jullie? Moederbord, processor of voeding? IS er een manier op hardware te testen met software? Mijn gevoel zegt dat het het moederbord is, maar kan het niet uitsluiten.

specs:
Gigabyte MA790X-UD4, AMD 1090T, HD4870, 2x 2GB DDR2, voeding Cooler Master M620

grijzev70tdi

Citaat van: elmarconi op 28-08-2011 23:21:49
Citaat van: grijzev70tdi op 28-08-2011 23:11:46
Ik heb zo een USb dingetje waar je 4 stickjes of wat dan ook er in gedaan, zit een ledje in en die brand wel, maar herkent verder niks. Hij zit ook los dus denk dat het einde verhaal is?

Als je er eens een muis of een webcam aanhangt?

Zelfde verhaal, reageert nergens op. Maar ik ga zo een ding bestellen en hopen dat het werkt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

daytonawim

Heb hier een acer laptop met XP pro en sp2 er op, als ik uitschakelen kies, geeft ie telkens een reboot, wie weet de oplossing ?

razorx

Citaat van: jorikw op 28-08-2011 23:39:16
Pas geleden is er kortsluiting ontstaan in de oude bedrading van dit pand. De stopcontacten hier zijn ook niet geaard. En sindsdien is mijn computer van slag. Nu weet ik alleen niet welk onderdeel beschadigd is geraakt. De comp start wel op, XP en win7, vanaf verschillen de schijven. Het blijft alleen na een klein tijdje hangen, en is zeer instabiel. Normaal afsluiten gaat vrijwel niet, en ook reset niet. Tussen het gehaper door werkt het nog wel enigsinds, op XP dan, zoals ff op dit forum kijken.

Wat ik tot dusver al heb kunnen uitsluiten zijn de SSD, HDD en het geheugen. Die heb ik kunnen testen.

Wat denken jullie? Moederbord, processor of voeding? IS er een manier op hardware te testen met software? Mijn gevoel zegt dat het het moederbord is, maar kan het niet uitsluiten.

specs:

Na een stroomstoring kan veel defect zijn dus daar laat ik me even niet over uit. Kan ook softwarematig zijn als hij op een slecht moment uitging.

Wist je dat Gigabyte op veel moederborden drie jaar garantie geeft? Misschien even checken voor je MA790X-UD4

Houd er wel rekening mee dat de eventuele afwikkeling even kan duren.

elmarconi

Citaat van: jorikw op 28-08-2011 23:39:16

specs:

Download PartedMagic maar eens,  begin met memtest86+
--
Autogas Inside . . .

jorikw

Citaat van: razorx op 29-08-2011 21:28:00
Kan ook softwarematig zijn als hij op een slecht moment uitging.

Wist je dat Gigabyte op veel moederborden drie jaar garantie geeft? Misschien even checken voor je MA790X-UD4

Software is het voor 100% niet, en ook het geheugen heb ik al getest.
Garantie is het proberen waard, zal ik eens gaan navragen. Het is alleen dat ik dus niet zeker weet of het nu wel echt het mobo is. En niet bijv 1 core van de 6, of de voeding...

razorx

Citaat van: jorikw op 29-08-2011 22:46:18

Garantie is het proberen waard, zal ik eens gaan navragen. Het is alleen dat ik dus niet zeker weet of het nu wel echt het mobo is. En niet bijv 1 core van de 6, of de voeding...
Mobo, een core of voeding zijn reële opties.
Ik ben vrij radicaal na een "brown-out". Uit ervaring weet ik dat verdere problemen zich later kunnen uiten.
Succes er mee!

jorikw

Citaat van: razorx op 29-08-2011 23:23:22

Mobo, een core of voeding zijn reële opties.
Ik ben vrij radicaal na een "brown-out". Uit ervaring weet ik dat verdere problemen zich later kunnen uiten.
Succes er mee!

Het bleek dus toch de CPU, bonnetje gevonden van de MyCom waar ik hem 1,5 jaar geleden online heb gekocht.
Ze doen totaal niet moeilijk gelukkig, en ze hebben gartis een nieuwe voor me besteld. Top.

Barry_C70

Hey everyone.

My site AbsoluteB.com has been nominated for a Site of the Day Awwward! The winner is picked by a panel of international judges but you can vote for me too! So if you all wouldn't mind going to http://www.awwwards.com/best-websites/absoluteb and voting for me, that would be nice of you and I would appreciate it! Cheers!

daytonawim

Wat is hoger een 1 of een 10 , die Yanken rekenen toch anders om met cijfers ?

COPPEHER

Citaat van: daytonawim op 07-09-2011 16:43:00
Wat is hoger een 1 of een 10 , die Yanken rekenen toch anders om met cijfers ?

volgens mij geld dat toch alleen op de scholen daar?

Barry_C70

10 is highest. Just like here ;)

daytonawim

Je hebt een 10 verdiend ;D ;D