Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Als je een blauw scherm krijgt is dat van windows, niet van de IBM. Je HDD doet het dan dus. Ook windows "draait" maar niet "optimaal"
Inaccesable boot device lijkt me te komen van drivers: danwel de HDD drivers danwel je grafische drivers.

Probeer windows eens in safe-mode op te starten (kijk even welke werkt) en een rollback te doen van enkele drivers. Heb je recent (?) iets geinstalleerd? Windows Update? etc.

edit: inaccessible boot device, probeer eens je geheugen modules van plaats te verwisselen .. (misschien ze er alletwee om de beurt even uithalen?)

viking_in_shorts

Nog even gegoogled (zoekterm is "STOP x7b")
en kom hetvolgende tegen:

- misschien RAM fout

- misschien een fout met de CD speler (=probeer deze er even helemaal uit te halen)

- 7B is inaccessible boot device. It's not finding anything to boot from. Either your drives are bad, your controller is bad, your cable is (cables are if it's SATA) bad or something like that.

elmarconi

Ik lees dat je met twee ??verschillende?? HD's dezelfde fout krijgt?

Mijn ervaring is dat zoeken naar de oorzaak vaak meer tijd kost dan een rescue, recover and reformat.

1: Geheugen uitsluiten: memtest eroverheen.
--
Autogas Inside . . .

Misha

Kan  ook voorkomen bij aangesloten kaartlezers of ingestoken usb sticks, sd kaarten , ralle dvd spelers.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

haasje

usb-hubs kunnen ook leuke storingen geven, zelfs al zit er verder niets op de hub aangesloten. Zet eventueel even de usb ondersteuning van je moederbord uit.

Marc O.

Citaat van: BarryH op 08-01-2012 20:26:58
@BBS: al gedaan (harddisk met XP erin geduwd-> zelfde melding)

Is XP op die HD geïnstalleerd op betreffende laptop of op een andere machine? Volgens mij kun je namelijk niet zomaar HD's van verschillende machines uitwisselen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

fysiek wisselen kan wel Marc ;D
vaak krijg je een blue screen omdat alle instellings parameters niet overeenkomen. echter, het is geen 100% uitsluitsel.. ik gebruik hier een disk die door meerdere machines geaccepteerd wordt. je krijgt wat nieuw te vinden apparaten, maar het werkt wel
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Domaso

Ik ben op zoek naar goede backup software. Dell pc met Windows 7 en i7 processor. Backup zet ik op externe HD.
Software moet een backup maken die ik "normaal" kan benaderen, dus niet gecomprimeerd of eigen bestandsindeling. Eerst een full backup en verder incrementeel. Verder moet de software oude incrementele bestanden opruimen. Als ik dus een nieuwe incrimentele maak moet de oude worden opgeruimd anders loopt de externe HD snel vol.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Citaat van: Domaso op 12-01-2012 16:43:40
Ik ben op zoek naar goede backup software. Dell pc met Windows 7 en i7 processor. Backup zet ik op externe HD.
Software moet een backup maken die ik "normaal" kan benaderen, dus niet gecomprimeerd of eigen bestandsindeling. Eerst een full backup en verder incrementeel. Verder moet de software oude incrementele bestanden opruimen. Als ik dus een nieuwe incrimentele maak moet de oude worden opgeruimd anders loopt de externe HD snel vol.

Robocopy FTW

Maar dat opruimen wordt enigszins moeilijk ....

elmarconi

Citaat van: Domaso op 12-01-2012 16:43:40

Ik zou http://www.mikerubel.org/computers/rsync_snapshots/ gebruiken, maar da's waarschijnlijk niet wat.

http://www.robocopyplus.com/_ROBOCOPYPLUS/Pages/Examples.aspx ?
--
Autogas Inside . . .

Misha

En gewoon Windows backup ?
Of maak differentials.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

Full back-up:
Voordelen:
1. Herstel is het snelst.
Nadelen:
1. Back-up is het langzaamst.
2. De opslagruimte is het meest (vergeleken met incremental of differential).
2. Back-up is sneller dan back-up van een full back-up
3. De opslaggruimte is minder dan die van een full back-up
Nadelen:
1. Herstel is langzamer dan herstel van een full back-up
2. Back-up is langzamer dan back-up van een incrementla back-up
3. De opslagruimte is meer dan die van een incremental back-up
2. De te gebruiken schijfruimte is het kleinst
Nadelen:
Herstel duurt het langst.
2. Er wordt een 'snapshot' gemaakt van alle bestanden en mappen en ze blijven toegangelijk zonder tussenkomst van Backup4all.
Nadelen:
1. Het verbruikt meer schijfruimte dan elke andere back-up
2. Wachtwoord beveiliging is niet mogelijk
3. Het is niet mogelijk om verschillende bestandsversies bij te houden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Leuk lijstje, maar wat wil je ermee zeggen?

Domaso

Dacht al dat ik niet helemaal volledig was. :eusa_wall:

Was van mening dat incremental veel plaats zou innemen maar dat valt dus nogal mee. Lijkt natuurlijk veel omdat ie voor iedere incrementeel nieuwe bestanden neer zet. Sinds gisteren heb ik Cobian in gebruik maar als iemand een beter programma gebruikt  of een andere (betere) manier van backupppen gebruikt hoor ik het graag.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Wat ik in het lijstje trouwens niet begrijp: of je nu differential of incremental gebruikt je moet toch altijd eerst een full backup maken nietwaar? Als ik nl met een backup programma een incremental wil maken moet ik eerst een full backup maken.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!