Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Citaat van: daanium op 18-09-2012 22:24:10
hmm volgens mij zit er niet veel speciaals in zo'n lader, wij verkopen veel van die auto/thuis-laders met USB kabeltje
het enige waar je op moet letten is dat de lader 1A of hoger is.
veel usb laders (auto of thuis (230V)) zijn maar 0,5A, en da's dus te weinig

http://gadgetica.net/heres-why-apples-ipod-ipad-and-iphone-chargers-are-so-expensive/

Daar staat een samenvatting van de hele teardown die hier beschreven staat, en dan zie je dat er toch iets meer bij komt kijken ;)

daanium

ondanks dat Apple betere temperatuur en overspannings technieken toepast, werken die universele (van 1A) wél :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Misha

Citaat van: daanium op 21-09-2012 16:11:14
ondanks dat Apple betere temperatuur en overspannings technieken toepast, werken die universele (van 1A) wél :P

Ja, is een hoop blablabla.
Typisch Apple Marketing gelul.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Ok, ik weet dat het een brak systeem is maar ik zoek toch hulp bij het volgende:

Windows werkgroep gemaakt met Win7, 2x XPSP3 en 2x SAN. Heeft tot een paar dagen geleden gewerkt, het enige wat anders is is een update op 1 XP machine. Probleem: ik kan de werkgroep wel zien (Volledig netwerk, Windows netwerk) maar niet openen/doorzoeken of benaderen (\\computernaam\share). Netwerk is niet toegankelijk, mogelijk niet juiste machtigingen, kan netwerkpad niet vinden.

NetBIOS draait, firewall staat open, eenvoudig delen is ingeschakeld, Computer Browser service draait. Nu het mooie: ik kan vanaf de Win7 machine wel de XP bak zien/doorbladeren/benaderen ???

Iemand?

Gr ::)

viking_in_shorts

Nieuwe op adressen vergeven? Werkt het met \\ip\ ?

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 27-09-2012 06:36:08
Nieuwe op adressen vergeven? Werkt het met \\ip\ ?

Inderdaad is 1 SAN nieuw en de oude verplaatst (andere routerpoort). Ik kan alles PINGen (alle kanten op) en via http://192.168.x.x kan ik wel op de webpaginas van beide SANs komen. Maar nog steeds geen share openen via \\192.168.x.x\share

Gr :eusa_think:

Reitse

rechtenkwestie op de SAN zelf? (IP gebonden oid...)

viking_in_shorts

Klinkt inderdaad als rechtenquestie. guest-access denied misschien?

Piet

Citaat van: Claudia op 21-09-2012 15:06:57
Onze dochter is aan het sparen voor een Ipad.
Nou is ze bijna jarig, dus willen we wat ze nog mist aanvullen.
Zelf ging ze uit van een Ipad 2....gewoon omdat deze ca. 380,- kosten....de 3 ca. 500,-.
Mijn vraag is; is de 'upgrade' die 120,- waard?
Ze heeft een pc, dus deze zal gewoon worden gebruikt voor op de bank, voor social media, you tube filmpjes, etc.

Iemand ervaring?

Wij hebben ze beide.
Het enige opvallende verschil tussen beide is de kwaliteit van het scherm vind ik.
Die van de 3 is weer een stuk scherper dan die van de 2.
Maar eerlijk gezegd is die van de 2 ook lang niet slecht en uitstekend geschikt voor spelletjes en youtube fimpjes.

Vulk

Citaat van: thuur op 27-09-2012 02:12:42
Ok, ik weet dat het een brak systeem is maar ik zoek toch hulp bij het volgende:

Windows werkgroep gemaakt met Win7, 2x XPSP3 en 2x SAN. Heeft tot een paar dagen geleden gewerkt, het enige wat anders is is een update op 1 XP machine. Probleem: ik kan de werkgroep wel zien (Volledig netwerk, Windows netwerk) maar niet openen/doorzoeken of benaderen (\\computernaam\share). Netwerk is niet toegankelijk, mogelijk niet juiste machtigingen, kan netwerkpad niet vinden.

NetBIOS draait, firewall staat open, eenvoudig delen is ingeschakeld, Computer Browser service draait. Nu het mooie: ik kan vanaf de Win7 machine wel de XP bak zien/doorbladeren/benaderen ???

Iemand?

Wat bedoel je met de firewall staat "open". Staat die volledig uit?

confruo

Iemand?

Misschien http://kb.iu.edu/data/atvn.html even het LM level vergelijken van de 2 XP's.

thuur

Dank! Nuttige tips. Ik ga er zsm mee aan de slag, resultaat post ik.

@Vulk: firewall staat sharing toe.

Gr :D

thuur

Citaat van: confruo op 27-09-2012 20:35:42

Misschien http://kb.iu.edu/data/atvn.html even het LM level vergelijken van de 2 XP's.

Yes! Dat was het :D

Om eoa reden was het level teruggevallen.. Nu weer op 1 (Use NTLMv2 responses if negotiated) gezet en het werkt sneller dan ik ooit heb gezien :eusa_dance:

Mijn dank is groot!!

Gr

FGG

Is er iemand op dit Forum, het liefst bij mij in de buurt, die oude videobanden (VHS) kan digitaliseren?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Heb je nog videobanden van Kiss? ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4