Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Deniz

Is het eigenlijk mogelijk een server voor dagelijks gebruik te gebruiken? misschien een rare vraag.
het leek mij wel leuk met zo'n oude server met 2 processoren een beetje te kunnen gamen ;D
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

pwassink

Citaat van: Deniz op 28-09-2013 22:52:18
Is het eigenlijk mogelijk een server voor dagelijks gebruik te gebruiken? misschien een rare vraag.
het leek mij wel leuk met zo'n oude server met 2 processoren een beetje te kunnen gamen ;D

Als jij dat leuk vindt en er zit naast een berg ram ook een deugdelijke videokaart in kan dat, 
Is tie echt oud wordt je ook meteen goede vrienden met de nuon,eneco of iig je stroomleverancier ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hans Duiven

Citaat van: pwassink op 28-09-2013 23:21:11

Als jij dat leuk vindt en er zit naast een berg ram ook een deugdelijke videokaart in kan dat, 
Is tie echt oud wordt je ook meteen goede vrienden met de nuon,eneco of iig je stroomleverancier ..  ;)

Ik geloof dat ik de gamer-pc van Bart even moet bekijken want als hij opstart knippert het licht hier even kort...  ;D

Daar hangen in een of andere lichtgevende quad core kast vol met koelers twee van deze krengen in (Sli) :

Deniz

De oude servers hebben vaak ook maar een 300w voeding.
Dan gebruikt ie toch ook niet meer dan dat of wel?
Ik vindt die servers net pentium2 of 3 erg leuk.
(En dan nog overclocken als het kan ;D )
Nu een Mountain bike...

pwassink

Citaat van: Hans Duiven op 28-09-2013 23:45:02
Citaat van: pwassink op 28-09-2013 23:21:11

Is tie echt oud wordt je ook meteen goede vrienden met de nuon,eneco of iig je stroomleverancier ..  ;)

Ik geloof dat ik de gamer-pc van Bart even moet bekijken want als hij opstart knippert het licht hier even kort...  ;D

Ah gelijk mijn printertafel ..

Zonder dollen als er geen Pdp-11 pf S36  / S38 opstaat en hij lust windhoos maak je wel een kans ..  ;D

Qua voeding, Nou aangezien een veuls te weinig was zitten er dan vaak 2 of meer in,
Ik kan uit ervaring zeggen datje met vier van die dingen ook kan puntlassen ..  :eusa_shhh:

Deniz

;D is dat een compaq? Ik heb een paar op marktplaats gevonden voor weinig 1 fujitsu primenergy b210 en een compaq proliant 800. Vooral die laatste lijkt me leuk. Volgens mij met een slot 1 processor..
Nu een Mountain bike...

rogerV701998

Heeft iemand hier ervaring met een E-reader?

Ik ben me aan het oriĆ«nteren en het is voor mij onbekend terrein. 

pwassink

Mijn vrouw heeft al een heele poos een Kobo, ding gaat eeuwen mee op een lading,
is ook buiten op t terras goed te gebruiken in flink zonlicht en je kan meerdere boeken gelijktijdig lezen
(of dus met meerdere mensen hetzelfde ding gebruiken)

Het is een tevreden gebruikster dus  ;)

pooh

hee Roger, ik heb zelf een Kobo Glo. Ik ben er ontzettend tevreden over. Het fijne eraan is dat er een achtergrond lampje in het scherm zelf zit, zo hoef je dus niet meer te prutsen met nachtlampjes of van die klik lampen.

Verder is de batterijduur lang, als je iedere dag 3-4 uur leest, gaat de batterij een dag of 14 mee.

Lettertype en grootte is makkelijk in te stellen, je bibliotheek handig te ordenen en het scherm is met of zonder verlichting prettig en rustig voor de ogen. Als je toegang hebt tot wifi kun je zelfs gebruik maken van een internet browser. Dat werkt, maar is natuurlijk niet zo fancy als een tablet.
Het woordenboek (standaard meegeleverd in meerdere talen) werkt uitstekend en zit niet barstens vol fouten.

de meeste formaten kan deze reader ook aan,behalve natuurlijk het toch wat rare Kindle formaat. Er zijn conversie tooltjes voor maar die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Ps. alle Wallanders in  boekvorm heb ik eventueel voor je liggen haha.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

rogerV701998

Kobo dus.

Dank voor de info! Ik ga me in dit merk verdiepen.

BBS

Weet iemand hoe ik de onderkant van een toetsenbord van een Asus laptop kan schoonmaken?
Zeer waarschijnlijk is er limonade over het toetsenbord gegaan en 1/3 van de toetsen pikt en plakt.. :eusa_sick: :eusa_pray:
Volvoloos....

elmarconi

Citaat van: BBS op 29-09-2013 20:10:34
Weet iemand hoe ik de onderkant van een toetsenbord van een Asus laptop kan schoonmaken?
Zeer waarschijnlijk is er limonade over het toetsenbord gegaan en 1/3 van de toetsen pikt en plakt.. :eusa_sick: :eusa_pray:

Google: Asus "typenr" disassembly guide.

Toetsenbord zou in theorie met gedemineraliseerd/gedestilleerd water te reinigen moeten zijn.
Of met alcohol/sopropanol in een zak: http://www.sat4all.com/forums/topic/306213-hoe-het-beste-een-laptop-toetsenbord-schoonmaken/?p=1976181

--
Autogas Inside . . .

V70geRwin

Citaat van: elmarconi op 29-09-2013 20:38:49
Citaat van: BBS op 29-09-2013 20:10:34

Google: Asus "typenr" disassembly guide.

Toetsenbord zou in theorie met gedemineraliseerd/gedestilleerd water te reinigen moeten zijn.
Of met alcohol/sopropanol in een zak: http://www.sat4all.com/forums/topic/306213-hoe-het-beste-een-laptop-toetsenbord-schoonmaken/?p=1976181

Als je hem los hebt onder de warme douche en goed drogen.
Al menig toetsenbord mee gered.

Deniz

Heeft hier iemand wat verstand van Origin? Van EA.
Ik heb een account gemaakt omdat ik de sims 3 heb gekocht maar ik kan niet op de website van origin inloggen alleen in de programma.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? als ik niet kan inloggen kan ik de game niet bij https://www.thesims3.com/ dus krijg ik geen bonus content...
ik zit al de heledag al te klooien. Dus kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt
Nu een Mountain bike...

CorB

Citaat van: Barry_C70 op 26-09-2013 22:02:29
Heb net mijn redesigned en redeveloped website live gezet: AbsoluteB.com, ik dacht ik deel dit nieuws ook hier  ;D

Mooie site! Complimenten