Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Louis, ook toevallig de Win7 pro versie? 64 bit.

elmarconi

Citaat van: LouisXIV op 23-12-2013 21:02:34
Citaat van: elmarconi op 23-12-2013 20:25:01
Citaat van: LouisXIV op 23-12-2013 19:40:32
Citaat van: BBS op 23-12-2013 18:04:56
Klopt wel, alleen een Vista kost slechts 15 euro waar Win7 rond de honderd kost.
En zo zonder job is honderd voor een stukkie software van Microsoft veuls te veul :eusa_shifty:
ik kan je een legale kopie verkopen als je wil van mijn werk 19,50 euro voor een legale dvd.

Da's via slim.nl voor onderwijspersoneel/studenten toch? De legaliteit voor derden is dan, mwoah, schimmig....

de dvd's zijn volkomen legaal en zijn overigens van surfspot.nl Binnenhet redelijke kun je dit best af en toe doen. Er wordt immers ook gewoon voor betaald zij het een gereduceerd tarief.

De discussie is eerder gevoerd. https://www.security.nl/posting/38760/

CiteerJe opleiding heeft een contract waarin het mogelijk is dat jij tijdens je studie gebruik maakt van deze software. Je "koopt" in dit geval geen software, maar mag gebruik maken van deze software voor een gereduceerd tarief. Officieel moet je de software dus ook wissen op het moment dat je geen studie meer volgt bij dat instituut.

Wil je de software doorverkopen, dan moet je dus de eigenaar zijn, dus het instituut. Je mag namelijk niet iets verkopen wat niet van jou is. Doorverkopen aan anderen of kopen en door anderen laten gebruiken is zwaar illegaal.

Nee, ik ben niet roomser dan de paus, maar zoek ook naar goedkope licenties. Het meest legale wat ik tot dusverre kon vinden is een duitser, pcfritz.de. Die verkoopt ongeopende OEM (Dell) licenties, en die is er mee voor de rechter gegaan. http://www.pcfritz.de/pressestimmen.

Tot zo ver de juridische kant.
--
Autogas Inside . . .

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 23-12-2013 21:09:00
Louis, ook toevallig de Win7 pro versie? 64 bit.

Ja hoor die heb ik en dus jouw vrouw ook want die werkt ook in het onderwijs ;-)

www.surfspot.nl

viking_in_shorts

Mijn vader wil graag een dvb-c ontvanger hebben voor zijn laptop met Win7 Home Pro.  Kan iemand een bepaald ding aan- of afraden?

Domaso

Ik bekijk een foto in Firefox of IE. Als ik die foto wil opslaan klik ik erop met rechts en selecteer "afbeelding opslaan als". In het dialoogvenster kan ik bij bestandsnaam, met het pijltje rechts, ook door een aantal namen heen scrollen. Hoe kan ik deze lijst met bestandsnamen wissen?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

elmarconi

Citaat van: Domaso op 01-01-2014 07:54:44
Ik bekijk een foto in Firefox of IE. Als ik die foto wil opslaan klik ik erop met rechts en selecteer "afbeelding opslaan als". In het dialoogvenster kan ik bij bestandsnaam, met het pijltje rechts, ook door een aantal namen heen scrollen. Hoe kan ik deze lijst met bestandsnamen wissen?

http://support.mozilla.org/nl/questions/941209
--
Autogas Inside . . .

Domaso

Citaat van: elmarconi op 01-01-2014 10:48:02
Citaat van: Domaso op 01-01-2014 07:54:44

http://support.mozilla.org/nl/questions/941209

Bedankt voor de oplossing! Zelf al gezocht vanmorgen maar m'n beeld was nog niet zo helder.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

Zijn hier ook geleerden die verstand hebben van MS Small Business Server 2011?
Om precies te zijn het back-up gedeelte. We draaien nu ruim een maand op SBS2011, via de SBS Console hebben we een standaard/simpele back-up ingesteld naar een 500GB USB harddisk.
Nu ging dat prima, maar sinds gisteren is de schijf vol gelopen. Is er nergens een mogelijkheid meer om te zeggen dat je alleen een back-up wil van de laatste drie weken?
En dat die dus alles wat ouder is dan drie weken weg mag mikken?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elmarconi

Van http://support.microsoft.com/kb/2728792 dus geen persoonlijke ervaring zei den tar/gzip/rsync adept:

After the backup is configured, you can use the following options to change the backup configuration.
These options are available in the right-side pane of the Small Business Server 2011 backup console.

• Add or remove backup destinations: You can use this option to add or remove the destination backup drive.

• Add or remove backup items: You can use this option to add or remove the partitions to back up.

• Change backup schedule: You can use this option to change the backup schedule.

• Pause backup schedule: You can use this option to pause the backup and to prevent any scheduled backup from starting.
    You must click Resume backup schedule to enable additional backups.

• View backup history: You can use this option to check the backup history. This includes successful and failed backups.

• Backup now: You can use this option to back up without waiting for the scheduled backup to start.

• Disable backup: You can use this option to delete your existing backup configuration. After you use this option, you must select Configure backup schedule to reconfigure the backup.

• Stop backup in progress: This option is enabled as soon as your backup starts. You can use this option to stop the backup that is in progress.

Hmmm, staat niks bij wat zou kunnen werken...
--
Autogas Inside . . .

daanium

nee indeed, best jammer dat dát geen standaard optie is.
Bedankt voor het meedenken trouwens :)

Er is veel te vinden over dit probleem op Google.
Ben nu bij dit gekomen;

CiteerExample: Delete the oldest version on backup target G:\

§  In an elevated command prompt type: Wbadmin delete systemstatebackup –backupTarget:G: –deleteOldest

Daar ga ik nu even mee testen, hopelijk kan ik er iets mee.
Daar een batje van maken ofzo, dan dagelijks na de back-up laten runnen

daanium

Hmm, bovenstaande gaat 't ook niet worden, dat is alleen voor systemstate back-up's en dus niet voor 'losse' items.
toch stom dat het geen standaard optie is, en nog stommer dat het blijkbaar niet simpel te regelen is.

via deze pagina is er wel veel te vinden, maar volgens mij niet precies wat ik zoek

en volgens deze pagina zou het allemaal automatisch moeten gaan?!
ik kruip eerst eens een paar uur onder de wol en ga morgen nog maar eens wat spelen :)

elmarconi

Ik had ook vergelijkbare storage probleem. De 4 x 500 Gb USB disken waren nagenoeg vol.
Oplossing: koop 4 x  1 Tb  USB disken! Klaar zonder al te veel geinvesteerde tijd.

De 500 Gb's worden gerecycled als slome non-critical storage een andere machine.
--
Autogas Inside . . .

daanium

true, maar dat is het probleem ontwijken, niet oplossen. niet verkeerd bedoeld hoor, ik waardeer het meedenken ontzettend.
in mijn zoektocht ben ik er trouwens achter dat er +/- 200GB aan WSUS rommel in de back-up zit :eusa_wall: dat dus al eens in de exclude lijst gezet, nu kunnen we weer 'n poosje vooruit. Ook de pagefile in diezelfde lijst gezet, scheelt ook weer 'n bult.

BBS

Mijn laptop ( Asus N35JF) springt regelmatig op een blauw scherm. Eerst deed hij dat 1x in de week, nu soms 2x per dag :evil:

Wat hij aangeeft is:

Bugcode_USB_Driver

tezamen met:
STOP 0x000000FE 0x0000000000000008 0x0000000000000006 0x0000000000000005 0xFFFFFA800793FB20

Nu heb ik al een keer de USB driver verwijderd en vernieuwd van de webstee van Asus. Dat bracht een week of 2 uitkomst door geen blauwe schermen meer te geven, maar nu begint het weer van voor af aan. :eusa_wall:
Het besturingssyteem wat er op staat is Windows 7 H.P.

Wie weet wat er aan gedaan moet gaan worden :eusa_pray:
Volvoloos....

daanium

Blue screens worden vaak veroorzaakt door brak geheugen. Ik zou beginnen met een geheugen test gevolgd door een harddisk test .
Als die netjes door de test komen, kun je eens proberen om via de opdrachtprompt het volgende te typen:

sfc /scannow

Daarmee gaat Windows de systeembestanden controleren en indien mogelijk reparenen/vervangen.