Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

fpede

hier ook, had de publieke beta al staan op de mid 2010 Macbook Pro, en de laatste versies ervan draaiden super stabiel. en de 2008 iMac draait hem nu ook, en die lijkt zelfs wat sneller te gaan dan onder mavericks!  :o

;D

Marc O.

Sinds vrijdag in het bezit van een Microsoft Surface 2 Pro tab met Windows 8.1. Ben al jaren een overtuigd linux gebruiker, maar ik moet zeggen dat dit toch wel erg leuk speelgoed is en dat 8.1 ook écht fijn werkt :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

daanium

Leuk om te horen van een Linux liefhebber, Windows 8.1 loopt ook lekker en soepel, ook hier bij mij maar weinig problemen :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

classicT5

Ben ook erg content van windows 8.1. Enorm snel en stabiel.

Ben voor mijn werk veel bezig met MS, oa Azure, zijn goed bezig de laatste tijd. Hebben flinke inhaalslag gemaakt daar.

Taranis

Ondanks dat ik altijd een grote mond had dat alleen mensen die overal in het wilde weg op klikken het voor elkaar krijgen om virussen binnen te halen, is het mij nu dan toch ook gelukt.

Ondanks Adaware antivirus heb ik deze binnen weten te halen: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/cryptowall-ransomware-information

Nu betreft het slechts een oud Vida laptopje waarvoor al een 'nieuwe gebruikte' via forumtransport onderweg is naar Nederland dus ik ben er niet heel erg aan gehecht, in de kliko flikkeren is ook een optie.

Ik heb de how-to voor het "mogelijk" verwijderen (garantie op succes is er blijkbaar niet) van die Cryptowall bende doorgenomen maar 1 antwoord mis ik: als ik de hele computer formatteer en opnieuw installeer (er staat toch niets anders op dan Windows XP en Vida), ben ik er dan van verlost?

Zijn er trouwens meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Lammert

Citaat van: Taranis op 22-10-2014 08:35:30
Ondanks dat ik altijd een grote mond had dat alleen mensen die overal in het wilde weg op klikken het voor elkaar krijgen om virussen binnen te halen, is het mij nu dan toch ook gelukt.

Ondanks Adaware antivirus heb ik deze binnen weten te halen: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/cryptowall-ransomware-information

Nu betreft het slechts een oud Vida laptopje waarvoor al een 'nieuwe gebruikte' via forumtransport onderweg is naar Nederland dus ik ben er niet heel erg aan gehecht, in de kliko flikkeren is ook een optie.

Ik heb de how-to voor het "mogelijk" verwijderen (garantie op succes is er blijkbaar niet) van die Cryptowall bende doorgenomen maar 1 antwoord mis ik: als ik de hele computer formatteer en opnieuw installeer (er staat toch niets anders op dan Windows XP en Vida), ben ik er dan van verlost?

Zijn er trouwens meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ja, herinstallatie lost dat op.

daanium

Crypto virussen zijn altijd tricky, ik zou er zelf wel op vertrouwen om hem te formatteren, echter dan via een andere computer waar een goede virusscanner op draait (Lees een betaalde versie van Norton of Kaspersky, eventueel de 30 dagen test versie).
Het kan voor komen dat een virus zich nestelt in de mbr van je HDD.
Om er zeker van te zijn dat die écht leeg gaat, gebruik ik vaak 'diskpart'.
Dan via 'select disk #' en vervolgens 'clean' .
Daarna nog eens (langzam) formatteren. Als je virusscanner tijdens dat hele proces geen melding geeft, vind ik het prima :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Taranis

Bedankt voor de tip :) Als ik google dan kan ik nergens terug vinden dat die Cryptowall troep je MBR aan zou passen dus om het risico te beperken, probeer ik eerst wel de laptop zelf op eigen kracht te laten formatteren + opnieuw installeren. Mocht dat niet lukken dan kan ik 'm altijd nog aan een andere computer knopen en de boel leeg gooien.

Uiteraard twee weken terug in een vlaag van opruimwoede al die oude OS-en weggemikt ;D

Johann

Citaat van: Barry_C70 op 19-10-2014 21:43:13
Yosemite op mijn late 2009 17" Macbook Pro geïnstalleerd. Ben er blij mee, anderen ook?

Ja doet het leuk. Wel de indruk dat Safari er iets langer over doet alvorens een pagina te laden.

Jan_D.

Vraag: Epson Stylus Photo RX425 met Windows 8.1
Al jaren werkt bovengenoemde all-in-one naar tevredenheid. Helaas geeft de software nu niet meer de mogelijkheid om  te kiezen voor scannen als PDF. Wel zijn BMP, JPEG, PNG en TIF mogelijk. Naar PDF omzetten doe ik nu via de Cute PDF writer; dat werkt goed maar is wel omslachtig. Heeft iemand een idee?

Groet,

Jan

Marc O.

Probeer eens te zoeken naar generieke scansoftware (dus niet van de fabrikant van de scanner).

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 19-10-2014 22:08:37
Sinds vrijdag in het bezit van een Microsoft Surface 2 Pro tab met Windows 8.1. Ben al jaren een overtuigd linux gebruiker, maar ik moet zeggen dat dit toch wel erg leuk speelgoed is en dat 8.1 ook écht fijn werkt :D

Citaat van: Taranis op 22-10-2014 08:35:30
antivirus

Als linux gebruiker heb ik me natuurlijk nooit echt zorgen hoeven maken over virussen, maar de post van Ronald triggert me: Wat is de beste antivirus software voor zo'n Windows 8.1 tablet? Iemand daar ervaringen mee?

viking_in_shorts

Ik hoor hier dat Windows Defender prima werkt. Maar heb er zelf geen ervaring mee ....

fpede

ik gebruik ook Defender op mijn Windows machine, tezamen met MalwareBytes, nog geen problemen gehad ;)

Marc O.

Ah, Defender blijkt er standaard al op te staan en ingeschakeld te zijn. Malwarebytes ga ik ook eens bekijken.