Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Oh, en ook niet onbelangrijk: De Surface is multi-user. Als je met meerdere gebruikers bent dan kan ieder zijn eigen account maken met z'n eigen desktop indeling, eigen apps, eigen mailaccounts etc. Dat dat niet op de iPad kan is wat mij betreft een van de grootste nadelen van dat ding.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 21-01-2015 16:30:41
Citaat van: ZC3rr0r op 21-01-2015 15:53:07
Ik ga echt gegarandeerd geflamed worden hiervoor, maar als het je niks uitmaakt dat je apps alleen uit de store kunnen komen en je vooral muziek wilt luisteren, surfen en wat films kijken, overweeg eens een Surface (niet pro) 2.

Dingen kosten next to niks tegenwoordig, je krijgt er gratis office bij en ze zijn enorm degelijk.
En, hoe gek het ook klinkt, Windows 8.1 is tot op heden stabieler dan alles Android en iOS tablets die vriendinlief gehad heeft.

Interessant alternatief :) Wel iets boven budget en het maakt me helaas wel uit dat apps alleen uit de store kunnen komen.

Tja, dat "probleem" heb je ook met iOS en Android (al heb je daar de optie tot jailbrake/root maar echt zaligmakend is dat ook niet imho).

ZC3rr0r

Citaat van: mehn op 21-01-2015 18:10:47
Ik zit ook op zo'n punt. Ik twijfel tussen een Surface Pro en een "gewone" Surface...
10" is in principe genoeg, maar als het een Surface Pro wordt, dan toch een Pro 3. Prijsverschil met Pro 2 is er bijna niet als je van de i3 variant van de Pro 3 uitgaat.

De Pro 2 heeft een i5 en dat gaat toch echt wel lekker moet ik zeggen.
Gebruik hem inmiddels als primaire werkpaard en gamebak (Civ 5, DNF, Skyrim lopen er goed op).

Echter als je gewoon een tablet wilt om vanaf de bank te surfen, muziek luisteren, youtuben en Office werk (Word, Powerpoint, Excel, etc) dan is een "gewone" surface echt top.
Met name met het toestenbord erbij is dat echt niet behelpen en de batterijduur is indrukwekkend te noemen.

viking_in_shorts

Siba heeft momenteel een aanbieding: http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/lagerrensning  :  Surface Pro 2 voor SEK 4000.  NetOnNet gaat mee voor zelfde prijs.
Volgens tweakers.net is dat geen slecht prijs (€800 of meer ....) en volgens Pricerunner en prisjakt zijn het de goedkoopste van Zweden.

Als je toch binnenkort in de buurt van Zweden bent :eusa_whistle:

mehn

Dat is ongeveer € 420? Dat is inderdaad niet veel  :o

Nee niet in Zweden binnenkort helaas ;D

edit: ze hebben ze zelf al voor 3490 SEK

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: mehn op 23-01-2015 12:34:51
Dat is ongeveer € 420? Dat is inderdaad niet veel  :o

Mijn Surface 3 Pro met i5 en 128 kostte ca 12.000 -> snap niet dat een Surface Pro 2 in Nederland €1000 moet kosten ....
Als je wilt kunnen we misschien wel en forumtransploft fixen ...

en vwb je edit: dat is de 64 Gb versie - lijkt mij wat klein, maar gelijk heb je.

viking_in_shorts

Nee wacht even - ik heb 256 Gb ( 8Gb RAM) voor SEK 12.000, niet 128. 

Goedkoopste hier is SEK 7615 voor i3 met 64 Gb en 4 Gb RAM. Dat lijkt me toch best wel vergelijkbaar ....

ZC3rr0r

Ik heb mijn Surface Pro 2 vorig jaar rond de zomer in SE gekocht voor ongeveer 700 euro incl type cover en toen was de Surface 3 nog niet uit.
Dis best een goede deal dus :)

Taranis

Waar zie je die voor 3490 SEK? Ik zal misschien niet goed kijken maar ik zie de Surface 2 Pro voor 4990 staan.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 28-01-2015 09:02:14

Waar zie je die voor 3490 SEK? Ik zal misschien niet goed kijken maar ik zie de Surface 2 Pro voor 4990 staan.

http://www.siba.se/surfplatta/surfplattor/windows/surface-surface-2-64-gb-111459  (maar dat is niet de Pro)

Taranis

En die wil je niet omdat je dan alles in de store moet kopen. Toch? :)

viking_in_shorts

Klopt - zat even ver te kijken naar andere alternatieven maar het ziet ernaar uit dat de prijzenoorlog voorbij is. De meeste winkels hebben de surface pro 2 zelfs niet meer op voorraad. De goedkoopste site die ik zo snel even kan vinden is NetOnNet - http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/windows/microsoft-surfacepro2128gb/211585.7102/

Taranis

Zeg maar 430 euro. Geen slechte prijs. Ik heb via-via prijs opgevraagd voor een iPad voor weinig. Als dat niets wordt dan maak ik graag gebruik van je aanbod :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 28-01-2015 09:39:01
Zeg maar 430 euro. Geen slechte prijs. Ik heb via-via prijs opgevraagd voor een iPad voor weinig. Als dat niets wordt dan maak ik graag gebruik van je aanbod :)
Laat maar snel weten dan. Hij is nog maar op een paar plaatsen beschikbaar - en Gbg is er niet 1 van. Gelukkig is Borås niet ver weg...

ZC3rr0r

Voor de gode orde: Een iPad en een Surface Pro zijn echt HEEL verschillende beestjes.
Ja, beide een tablet, maar de Surface is een volledige laptop in tablet formaat, terwijl de iPad een grote iPhone is (sorry fans).

Enneh: 3999? Ik denk dat ik ff naar Borås moet :D