Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

knoertS70

Werkt hier ook perfect. Van 8.1 naar 10. Moest alleen het toetsenbord weer even op Spaans zetten. Verder probleemloos verlopen.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

850blues

Ik gooi het ff ter info hier in de groep.

Voor diegene die Android versie 2.2 tot 5.1.1 heeft op zijn of haar phone/tablet, er is waarschijnlijk een ernstig software lek.

Voor wat achtergrond info zie security.nl

En hier wat stappen om er iets tegen te kunnen doen: KLIK

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

daanium

Thnx voor de tip
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Na een Win 10 upgrade van Win 7 pro 32 bit naar Win10 32 bit:

Eerste indruk algemeen
-Bureaublad en snel start koppelingen zijn keurig over genomen.
-Knop start werkt gewoon fijn. Druk op de knop of de windows toets en typ hetgeen je zoekt. Een andere Win 7 werkwijze werkt ook naast de nieuwe Apps.
-Alle hardware van mijn Samsung ultrabook werd herkend. Niet vreemd. Die machine is volledig Intel gebaseerd. Niet geheel onbewust voor gekozen. ;)
-Drive mappings en PCL netwerk printer werken
-Edge draait snel als browser, bloedje snel.
-Office werkt
-Boot tijd: Korter.
-Overige snelheid kan ik nog niet beoordelen. Na wat inwerk tijd absoluut verbeterd.
-Chrome draait
-Sophos antivirus OK
-Offline bestanden OK
-Media Server verdwenen. Was aangekondigd en mis het niet.
-OneDrive icoon: Niet om gevraagd. Volgens mij heeft iemand geld nodig. ;)
-TheGreenbow IPSEC VPN client: Instellingen na Win10 saven, verwijderen en opnieuw installeren

Volvo liefhebbers gerelateerd
-VAG KKL kabel wordt herkent
-Vida draait niet. SQL wel, vreemd. Moet goedkomen.
-TunerPro draait
-VOLFCR draait
-BrickDiag draait
-LPIDiag draait

Ontwikkelomgevingen
-Arduino draait
-Altium Designer (Hét CAD pakket voor de elektonicus) draait.
-Flowcode pro draait

Privacy
Nog steeds naar eigen keuze. Het knopje om voor privacy te kiezen is verborgen. Het is een zin waar je op moet klikken. Ach Google en Apple gaan daar nog slechter mee om.

Alles met overname van instellingen.
Niet verkeerd, helemaal niet. Dat VIDA k*t is geen verassing. Is niet het mooist geschreven pakket. ;)

classicT5

Ook sinds vandaag win 10, wel weer ff wennen. Eindelijk win 8.1 naar tevredenheid en nu weer andere versie van win :)

Op surface pro draait het snel, booten, etc.

Edge browser al wel wat issues met niet compatibel sites gevonden. Maar dat zit meer in die sites die een google bug omzeilen, waardoor je in andere browsers weer issues hebt. Altijd wat met IT ;)

classicT5

Ps, zou niet weten waar dit te vragen. Maar als ik naar de versie SMF kijk waar dit forum opdraait, lopen we hier een aantal releases achter?

Zie staan versie 1.1.15 en bij SMF zijn ze al bij 1.1.21?

Wie doet eigenlijk het technisch beheer hier? Ben wel benieuwd of er een keuze is die releases niet te doen ed.

Sbv

2.0.10 is toch ook uit

Flunk

Wss omdat het een paar dagen werk is. In 1.1.14 zat een SQL injectie kwetsbaarheid. Dus ik gok dat dat de reden is dat dit forum draait op 1.1.15. Daar na zijn er nooit meer security patches gekomen voor SMF.

If it isn't broken, don't fix it.
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

Vulk

Citaat van: Flunk op 03-08-2015 23:49:15
Wss omdat het een paar dagen werk is. In 1.1.14 zat een SQL injectie kwetsbaarheid. Dus ik gok dat dat de reden is dat dit forum draait op 1.1.15. Daar na zijn er nooit meer security patches gekomen voor SMF.

Dat dus. :)

razorx

Nu wat meer machines geupgrade naar Win10.
Ook domeinleden in een netwerk.

Algemene indruk: zeer positief.
Intel VGA wordt tot nu toe altijd goed meegenomen. Nvidia en AMD niet. Dus zorg dat je de laatste grafische drivers al klaar hebt liggen vóór de upgrade.

De rest van de hardware gaat tot nu toe als vanzelf.

classicT5

Bedankt Vulk en Flunk. Zitten in die nieuwe releases dan geen nieuwe (interessante ;)) features?

Flunk

Ik mag hopen dat ze in pakweg 4 jaar wel wat aan leuke features hebben gemaakt ^^

Net even op de site gekeken van SMF, zag iets staan over responsive design voor mobiele apparaten, dat lijkt me opzich wel wat.

Als iemand me ff root geeft op deze servert fix ik t wel ;]
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

FGG

Citaat van: Flunk op 03-08-2015 23:49:15

If it jams, force it. If it breaks it needed replacement anyway. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

classicT5

Ah ja, denk dat in 4 jaar tijd wel eea verbeterd zal zijn voor mobile devices; zoals ipads, telefoons ed.

Valt me dat op een ipad ik soms rare dingen tegenkom, die je op de desktop niet hebt. Op telefoon nog niet geprobeerd omdat de site niet mobiel vriendelijk is.

Maar ik kan makkelijk praten, geen idee hoeveel werk zon update is en wie dat dan moet doen.

Sbv

een betere mobiele versie zou wel prettig zijn