Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: pooh op 11-12-2008 20:58:04
"de computer valt uit"

nou ICT-ers...los die maar eens op  ;D

is toch simpel.
je koopt gewoon een nieuwe.  :evil:

haasje

hmm, voeding rot, een koeler defect (processorkoeler), en (heb het al eens meegemaakt) een rotte aan/uit schakelaar. Indien hij herstart, geheugen.

viking_in_shorts

Ligt er maar aan, het OS op de PC, is het nieuwer dan Win 3.11 ? :evil:

pooh

Citaat van: viking_in_shorts op 11-12-2008 21:44:20
Ligt er maar aan, het OS op de PC, is het nieuwer dan Win 3.11 ? :evil:

hihi ja dat nog net wel ;D


Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

viking_in_shorts

Citaat van: pooh op 11-12-2008 22:02:26
Citaat van: viking_in_shorts op 11-12-2008 21:44:20
Ligt er maar aan, het OS op de PC, is het nieuwer dan Win 3.11 ? :evil:

hihi ja dat nog net wel ;D

Ok - dan is stof het probleem waarschijnlijk niet. Ik stel voor - windowsupdate, rondje AV, rondje AD-Aware, VGA kaart drivers updaten, en meteen even nieuwe batterijtjes in de draadloze muis :D

Marc O.

#260
Laptop van mijn vrouw heeft sinds kort wat problemen met Internet Explorer en bestandsverkenner. Deze programma's starten wat langzamer op dan voorheen,  maar doen er vooral beduidend langer over om nieuwe webpagina's te laten zien resp. de inhoud een aangeklikte directory te laten zien.

Vrije ruimte op de HD is voldoende. Andere programma's werken normaal. Iemand enig idee waar te zoeken?

Edit: Betreft dus Windows XP. Virusscanner en malwarescanner zijn aktief en up-to-date en geven geen alarm.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 12-12-2008 18:12:58
Laptop van mijn vrouw heeft sinds kort wat problemen met Internet Explorer en bestandsverkenner. Deze programma's starten wat langzamer op dan voorheen,  maar doen er vooral beduidend langer over om nieuwe webpagina's te laten zien resp. de inhoud een aangeklikte directory te laten zien.

Vrije ruimte op de HD is voldoende. Andere programma's werken normaal. Iemand enig idee waar te zoeken?

Edit: Betreft dus Windows XP. Virusscanner en malwarescanner zijn aktief en up-to-date en geven geen alarm.

cache leeggemaakt?

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 12-12-2008 18:40:59
Citaat van: Marc O. op 12-12-2008 18:12:58
Laptop van mijn vrouw heeft sinds kort wat problemen met Internet Explorer en bestandsverkenner. Deze programma's starten wat langzamer op dan voorheen,  maar doen er vooral beduidend langer over om nieuwe webpagina's te laten zien resp. de inhoud een aangeklikte directory te laten zien.

Vrije ruimte op de HD is voldoende. Andere programma's werken normaal. Iemand enig idee waar te zoeken?

Edit: Betreft dus Windows XP. Virusscanner en malwarescanner zijn aktief en up-to-date en geven geen alarm.

cache leeggemaakt?

Nee, hoe doe ik dat?
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Ligt aan je versie en taal. Lijkt erop dat je Nederlandstalig hebt, daarmee kan ik je niet helpen.
Engels / Internet Explorer 7 = tools - options -> delete browsing history.

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 12-12-2008 18:54:03
Ligt aan je versie en taal. Lijkt erop dat je Nederlandstalig hebt, daarmee kan ik je niet helpen.
Engels / Internet Explorer 7 = tools - options -> delete browsing history.

Bedankt voor de tip. Zojuist gedaan maar helaas nog geen verschil.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Vooral omdat je zegt dat het met de bestandsverkenner ook zo is, vermoed ik een dieperliggend probleem in de registry waar het gevaarlijk rommelen is. Is Firefox een optie? Kijk anders ook even naar de (de)fragmentatie status van de harde schijf.

killerbee

Start > uitvoeren type daar sfc /scannow (denk om de spatie)
Hou wel de cd van windows bij de hand er kan om gevraagd worden.
Heeft dit iets geholpen  ??? ??? ??? ??? ???

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 12-12-2008 19:11:47
Vooral omdat je zegt dat het met de bestandsverkenner ook zo is, vermoed ik een dieperliggend probleem in de registry waar het gevaarlijk rommelen is. Is Firefox een optie?

Voor internetten gebruikt ze dat nu inderdaad, maar voor bestandsbeheer is ze aangewezen op de Windows verkenner. Registry blijf ik inderdaad af, anders gaat het "geërgerd topic" ontploffen voor het einde van de avond ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: killerbee op 12-12-2008 19:14:06
Start > uitvoeren type daar sfc /scannow (denk om de spatie)
Hou wel de cd van windows bij de hand er kan om gevraagd worden.
Heeft dit iets geholpen  ??? ??? ??? ??? ???

Voordat ik dat doe: wat doet dat commando?
...The Nile isn't just a river in Africa...

killerbee

Citaat van: Marc O. op 12-12-2008 19:15:39
Citaat van: killerbee op 12-12-2008 19:14:06
Start > uitvoeren type daar sfc /scannow (denk om de spatie)
Hou wel de cd van windows bij de hand er kan om gevraagd worden.
Heeft dit iets geholpen  ??? ??? ??? ??? ???
Als er een foutje in zit repareerd die het
Voordat ik dat doe: wat doet dat commando?