Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Mijn collega heeft het op zijn "live" machine geinstalleerd :o Ik zeg: "ballen heeft 'ie"

Blijkbaar werkt 't best wel goed - alleen was er een probleem met ik gelooof printers. Maar 't zou ook Bluetooth geweest kunnen zijn.

Marc O.

Citaat van: pwassink op 25-01-2009 13:27:02
Iemand zich al aan windows 7 gewaagd ?

Yep, heb 'em hier in Virtualbox draaien. Moet zeggen dat ik redelijk impressed ben. Zelfs met slechts 750MB geheugen toegekend aan de VM draait ie nog supersnel.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 25-01-2009 20:58:17
Citaat van: pwassink op 25-01-2009 13:27:02
Iemand zich al aan windows 7 gewaagd ?

Yep, heb 'em hier in Virtualbox draaien. Moet zeggen dat ik redelijk impressed ben. Zelfs met slechts 750MB geheugen toegekend aan de VM draait ie nog supersnel.

chipz .. daar had ik nog nie aan gedacht, even een vm'metje ermee volstoppen .. bij twijfel dan gewoon rm -r   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

thuur

Probleem: Thumbnails blijven niet 'plakken'.

Lokale schijven: werkt prima, in alle formaten. Ik heb ooit alle folderweergaves moeten herstellen, sindsdien nooit meer last gehad.

Nieuw: netwerkschijf. Ik begin in mijn fotocollectie te zoeken en zet de schuif naar 'Grote pictogrammen' omdat ik niet alle foto's wil openen. Werkte perfect. Tot net. Windows maakt thumbnails en als ze allemaal gegenereerd zijn verdwijnen ze naar het standaard icoon (bergen met lucht..). Folder is niet read-only, de settings (extra-mapopties-laat iconen zien ipv thumbs=uit). Thumbs.db's weggegooid.

Laatste ontdekking: als ik een foto selecteer en wacht totdat onderin een voorbeeld komt en ik druk F5 blijft de thumbnail voor die file wel staan ???

Wat een bende die thumbnails in Vista zeg :-X

Gr >:(

edit: alle fora afgezocht, alles geprobeerd: helpt niets!

thuur

En opgelost :evil:

De "quick-fix":
thumbs.db verwijderen (of schijfopruiming uitvoeren, ja op je lokale schijf!), taskmanager starten, tabblad Processen -> explorer.exe killen, tabblad Toepassingen -> Nieuwe taak, typ explorer en druk enter.

Man man man wat een gepruts. Gewoon een vette bug dus. Waarom staat de oplossing nergens op fora ??? Ze hebben zoooooveel voor elkaar met dat Windows, maar net die interface-dingen wat het leven gemakkelijker moeten maken......

Pfff, ik trek me nog een Jupke open :D

Gr 8)

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 19-01-2009 19:32:58
Zijn er hier mensen met verstand van php en mysql? Ik probeer binnen mijn website een bestand aan te passen om wat gegevens te tonen (die al in de database zitten), maar kom daar niet uit. Ik weet welk bestand er moet worden ge-edit en min of meer welke opdrachten er voor nodig zijn, maar kom er net niet helemaal uit.

Graag per pb.

Alvast bedankt,
Marc

Anyone? :eusa_pray:

thuur

Citaat van: thuur op 26-01-2009 00:37:35

Pfff, ik trek me nog een Jupke open :D

Helaas, te vroeg gejuicht. Na een window-resize gaat ie weer de mist in ::)

Een echte reboot is toch vereist..

Gr :eusa_wall:

viking_in_shorts

Thuur - heb je hetzelfde probleem op meerdere PC's?

Heb even gegoogled en het enige wat ik kan vinden is incompatibiliteit tussen je Mybook en USB drivers.
Heb je het op firewire danwel andere pc's geprobeerd?

thuur

Nee, enkel op Vista. Het is over SAN, dus ethernet.

Gr ;)

Vulk

Ik ben terug van vista afgestapt nadat mijn configuratiescherm niet meer wou laden. Ik heb het 2 voorgehad, enige wat hielp was de pc herinstalleren. Na de 2de keer, maar terug gegaan naar xp.

Dat is trouwens een vista probleem sinds de launch en is er nog steeds niet uit. Bende kalkoenen bij Microsoft.

pwassink

T is een keuze en zal vaak problemen geven thuur, die thumbdinges van vista, Mac enzo .

Ik heb zoals ergens anders ook al aangegeven op de server gewoon de hele handel geblokkeerd staan
middels een entry in de smb.conf file, als je een goede niet al te volle dirstructuur hebt zal hij de
thumbs gewoon dynamisch maken als je dat wilt, alleen kan hij ze niet opslaan.
Dit scheelt best een hoop ruimte, en geen tighonderd files met eendere naam (housekeeping / incremental backups enzo .. lastig .. )   :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 26-01-2009 19:07:44
T is een keuze en zal vaak problemen geven thuur, die thumbdinges van vista, Mac enzo .

Ik heb zoals ergens anders ook al aangegeven op de server gewoon de hele handel geblokkeerd staan
middels een entry in de smb.conf file, als je een goede niet al te volle dirstructuur hebt zal hij de
thumbs gewoon dynamisch maken als je dat wilt, alleen kan hij ze niet opslaan.
Dit scheelt best een hoop ruimte, en geen tighonderd files met eendere naam (housekeeping / incremental backups enzo .. lastig .. )   :eusa_shhh:

Helemaal waar. Maar ik heb nu het voordeel dat ik serverloos ben (=minder beheer). Vista is niet zo scheutig met thumbs.db-file'tjes als XP, wordt op mijn laptop bijgehouden.

Dir-structhuur is wel behoorlijk :eusa_shifty:

Gr ;)

MJH

Over Samba gesproken, ik heb zo'n netwerk drive (zo een)
SMB en FTP.
FTP werkt prima, zowel van buitenaf, als op het netwerk, maar mijn XP machine kan sinds een week of wat de drive niet goed meer vinden op het netwerk, terwijl de Vista home er geen probleem mee heeft. Als ik een netwerk drive wil mappen vanaf XP, vraagt-ie een username/wachtwoord, wat redelijk raar is, temeer daar 't kreng geen enkele combinatie accepteert.

Ik heb het nu opgelost met netdrive maar da's ook niet perfect.

Iemand een idee?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

Citaat van: MJH op 26-01-2009 20:23:52
Over Samba gesproken, ik heb zo'n netwerk drive (zo een)
SMB en FTP.
FTP werkt prima, zowel van buitenaf, als op het netwerk, maar mijn XP machine kan sinds een week of wat de drive niet goed meer vinden op het netwerk, terwijl de Vista home er geen probleem mee heeft. Als ik een netwerk drive wil mappen vanaf XP, vraagt-ie een username/wachtwoord, wat redelijk raar is, temeer daar 't kreng geen enkele combinatie accepteert.

Ik heb het nu opgelost met netdrive maar da's ook niet perfect.

Iemand een idee?
Zou te maken kunnen hebben met de encryptie van wachtwoorden.

Staat bij Windows standaard aan en bij Samba niet.

Waar je die instellingen vindt is mij even ontschoten.