Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Volgens mij niet, maar onderbouwen kan ik 't niet :eusa_shifty:

Johann

Citaat van: Reitse op 10-09-2009 07:36:25
Citaat van: razorx op 10-09-2009 00:17:54
Citaat van: Misha op 09-09-2009 22:37:05
Citaat van: Reitse op 09-09-2009 19:38:55
Iemand kennis van / ervaring met FireWire Hubs / Switches ???
Waarom ?
Vermoed Apple video wereld.
Nope, Windows...

Zit met een FotoFinish camera (lijncamera). Ding heeft 2 FireWire aansluitingen. Als ik elke aansluiting 1 via kabel 1 op laptop 1 aansluit gaat het prima. Aansluiting 2 via kabel 2 op laptop 2 ook prima. Maar doe ik dat tegelijk dan verliest 1 laptop de verbinding met de camera. Zat me af te vragen of ik dat probleem via een hub/switch oid op zou kunnen lossen. Softwarematig wil het iig niet (volgens fabrikant).

Meende dat je alleen kunt daisy chainen met firewire en niet sharen wat jij wilt. Misschien dat de HD een soort van sharing aware is maar bij mijn weten is een camera dat zeker niet.

razorx

USB verhaal:
Het kan ietsje in performance schelen. Beetje afhankelijk van de controller.
Bij fatsoenlijke controllers :Intel, AMD, NVidia maakt het niet veel veschil als je ze tegelijk zwaar belast. Bij de rommel van VIA merk je het. Maar daar merk je het al als je op het verkeerde moment een glas melk inschenkt  ;) .

Marc O.

Citaat van: razorx op 11-09-2009 21:33:46
USB verhaal:
Het kan ietsje in performance schelen. Beetje afhankelijk van de controller.
Bij fatsoenlijke controllers :Intel, AMD, NVidia maakt het niet veel veschil als je ze tegelijk zwaar belast. Bij de rommel van VIA merk je het. Maar daar merk je het al als je op het verkeerde moment een glas melk inschenkt  ;) .

Is Intel spul (IHC7, volgens de Device Mngr). Heb overigens het idee dat het iets sneller is nu ie NTFS geformatteerd is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

Citaat van: Johann op 11-09-2009 21:32:05
Citaat van: Reitse op 10-09-2009 07:36:25
Citaat van: razorx op 10-09-2009 00:17:54
Citaat van: Misha op 09-09-2009 22:37:05
Citaat van: Reitse op 09-09-2009 19:38:55
Iemand kennis van / ervaring met FireWire Hubs / Switches ???
Waarom ?
Vermoed Apple video wereld.
Nope, Windows...

Zit met een FotoFinish camera (lijncamera). Ding heeft 2 FireWire aansluitingen. Als ik elke aansluiting 1 via kabel 1 op laptop 1 aansluit gaat het prima. Aansluiting 2 via kabel 2 op laptop 2 ook prima. Maar doe ik dat tegelijk dan verliest 1 laptop de verbinding met de camera. Zat me af te vragen of ik dat probleem via een hub/switch oid op zou kunnen lossen. Softwarematig wil het iig niet (volgens fabrikant).

Meende dat je alleen kunt daisy chainen met firewire en niet sharen wat jij wilt. Misschien dat de HD een soort van sharing aware is maar bij mijn weten is een camera dat zeker niet.
da's knap knudde... maar bedankt voor het antwoord!! :D

t5karel

Vandaag lastig gevallen door TotalSecurity2009 spyware :eusa_wall: Opgelopen waarschijnlijk op een Opelforum :eusa_wall:
Ik krijg het met geen mogelijkheid weer van mijn pc ???
Kent iemand dit verschijnsel? En hoe dit aan te pakken? :eusa_pray:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

viking_in_shorts

Citaat van: t5karel op 13-09-2009 20:04:26
Vandaag lastig gevallen door TotalSecurity2009 spyware :eusa_wall: Opgelopen waarschijnlijk op een Opelforum :eusa_wall:
Ik krijg het met geen mogelijkheid weer van mijn pc ???
Kent iemand dit verschijnsel? En hoe dit aan te pakken? :eusa_pray:

Zoiets?   http://www.xp-vista.com/remove/total-security-2009

killerbee

volg deze stappen even Karel meld je daar even aan en ik help je graag verder  ;D ;D

Misha

Irritant: Dat mijn ZyXEL P-2602HW-D1A sinds enkele weken kuren lijkt te hebben. Dropt constant verbindingen, zowel met draad als zonder draad, uit-en-aan is de enige oplossing.

Kanaal al paar keer veranderd, boeit niets.
Geen FW-updates beschikbaar, ding zelft vindt alles prima als je op de lampjes afgaat.
Soms duurt het 15 minuten, soms een paar uur, maar hij klapt er uit.

Iemand nog goede ideeen ? Het is van Telfort, dat tot nu toe altijd prima heeft gewerkt.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

Iets van WDS aan staan?

razorx

Citaat van: Misha op 13-09-2009 20:20:59
Irritant: Dat mijn ZyXEL P-2602HW-D1A sinds enkele weken kuren lijkt te hebben. Dropt constant verbindingen, zowel met draad als zonder draad, uit-en-aan is de enige oplossing.

Kanaal al paar keer veranderd, boeit niets.
Geen FW-updates beschikbaar, ding zelft vindt alles prima als je op de lampjes afgaat.
Soms duurt het 15 minuten, soms een paar uur, maar hij klapt er uit.

Iemand nog goede ideeen ? Het is van Telfort, dat tot nu toe altijd prima heeft gewerkt.

Geen 220 dipjes of gare adapter? Nee anders zouden de lichtjes wel vertellen dat ie aan het rebooten is.
Ik zou hem botweg vervangen. Neem aan dat je niets verandert hebt.

Misha

Citaat van: Johann op 13-09-2009 20:25:32
Iets van WDS aan staan?

Heb er sinds enkele tijd een Cisco wireless bridge 'aan' hangen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

ZyXEL's gaan op de bek met alles WDS.

En Cisco is ook helemaal *** trouwens..  ;D ;D

razorx

Citaat van: Johann op 13-09-2009 20:30:39
..
Goed om te weten.

Maar ik neem aan dat Misha geen WDS gebruikt.

Johann

Citaat van: razorx op 13-09-2009 20:36:48
Citaat van: Johann op 13-09-2009 20:30:39
..
Goed om te weten.

Maar ik neem aan dat Misha geen WDS gebruikt.

Is toch WDS als je een andere AP wilt gebruiken om je netwerk door te lussen via wireless ipv kabeltje?