Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

confruo

Sja, zie je wel vaker dat gedrag.   die open mond, en die geknepen oogjes.  verblind voor al het andere moois op deze aarde.

fanboi, zou eigenlijk ifan moeten zijn, maar ja, is inmiddels schijnbaar het synoniem voor Apple junk.

Hoe gaat het nu, na 1 hele maand, hoe kunnen we je helpen ?

:D

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: pwassink op 10-10-2009 12:08:32
Citaat van: thuur op 10-10-2009 11:38:50
Citaat van: Vulk op 10-10-2009 08:36:52
Citaat van: thuur op 07-10-2009 21:33:51
Betrapt, een hangende computer! Ik vrees dat ik moet vrezen voor mijn videokaart :-[

http://thuurbo.nl/overig/07102009211.jpg

Als een pc vroeger zo'n beeld gaf was de GPU overhit, maar ik beken meteen dat mijn kennis niet actueel is. Ventilator draait zoals ie altijd draait overigens. Kan ook nog het ding opentrekken en even stofzuigen.

Kan ik nog uitsluiten of het iets softwarematigs is, of zal ik alvast bellen naar de Lenovo support (nog steeds van IBM? :eusa_pray:)

Gr :-\

Das idd gpu om zeep. Externe monitor zal 9/10 hetzelfde doen. :(

Ik heb de screensaver uitgezet en nu heb ik nergens meer last van :eusa_eh:

ralle screensaver dus ?  of iets vaags wat in je videogeheugen ah krassen was ?

Geen idee. Wel heel toevallig dat het samenhangt met de videodriver upgrade :eusa_think:

Citaat van: Marc O. op 10-10-2009 12:48:54
Memory van je videokaart kapot? Kun je er (grafisch zware) games mee spelen?

Yep. Freecell werkt nog prima :D

Gr ???

Barry_C70

Citaat van: confruo op 10-10-2009 14:20:40
Sja, zie je wel vaker dat gedrag.   die open mond, en die geknepen oogjes.  verblind voor al het andere moois op deze aarde.

fanboi, zou eigenlijk ifan moeten zijn, maar ja, is inmiddels schijnbaar het synoniem voor Apple junk.

Hoe gaat het nu, na 1 hele maand, hoe kunnen we je helpen ?

:D

1 month later, + 1TB Time Capsule + Airport Express + Snow Leopard = one very, very, very happy camper! :D I love my 17" MBP!

btw: that thing in the back is a pillow with a T-shirt on it (it's not my place)

Reitse

Citaat van: elmarconi op 10-10-2009 09:37:23
Citaat van: viking_in_shorts op 09-10-2009 15:29:49
Citaat van: pwassink op 09-10-2009 15:23:53
k loop al een tijd te prakkezeren over een low-power home server,
ding moet veilig data opslaan, mailserveren en wat web weergeven.
Hij zal op een paar poorten een "exposed host" zijn, linux lijkt me wel een optie dus.

Had een oplossing met een tweetal linux draaiende pc-servers, liep prima maar das wel erg leuk voor de energieleverancier. ben toen overgeschakeld op een online, de tweede die een nacht per week aanstaat
en eea over NFS backupt van de online-server, scheelde al een hoop, wil nu verder ..

Zat te denken aan een dual-atom bordje van nvidia met alles geintegreerd, 
met een stel sata2-disken in een raidopstelling.

Zijn er al meer mensen die met dit idee spelen of er ervaringen en ideen over hebben ?

Ben persoonlijk niet echt gecharmeerd van raid 0 en raid 1.  Makkelijkste is wat mij betreft online servers/services, maar dat hangt erg af van je upload snelheid.

Heb voor dit doel (data opslaan, IMAP mailserveren en wat web weergeven)
een R10-S3 gehaald ter vervanging van een ouwe PIII-1Ghz.

De R10-S3 doet piek nu net zoveel stroom als de PIII-1Ghz idle. Het kan tegenwoordig nog veel zuiniger, maar dit voldoet voor mij.
Heb 'm meteen verwend met WD caviar Green's, waarover idd linux Soft RAID1 draait.
RAID0 is een non-issue, alleen als je performance zoekt.
Snapshotted backup op losse 2.5"USB disks. Ik kan me prima redden met 2 x 120 Gb aan backup.  Filmpjes/MP3 gaat niet mee. Alleen mail/administratie/etc.

Al met al valt 't niet tegen en kan ik weer een tijdje vooruit.
ehmm... ik heb een externe HDD waar ik back-ups op zet. Die staat uit, tenzij het nodig is. PC's alleen aan als ze nodig zijn. Is ook een oplossing, goedkoop én veilig (wat uit staat, kan niet gehackt worden ;D)

elmarconi

Citaat van: Reitse op 11-10-2009 21:35:11
Citaat van: elmarconi op 10-10-2009 09:37:23
Citaat van: viking_in_shorts op 09-10-2009 15:29:49
Citaat van: pwassink op 09-10-2009 15:23:53
k loop al een tijd te prakkezeren over een low-power home server,
ding moet veilig data opslaan, mailserveren en wat web weergeven.
Hij zal op een paar poorten een "exposed host" zijn, linux lijkt me wel een optie dus.

Had een oplossing met een tweetal linux draaiende pc-servers, liep prima maar das wel erg leuk voor de energieleverancier. ben toen overgeschakeld op een online, de tweede die een nacht per week aanstaat
en eea over NFS backupt van de online-server, scheelde al een hoop, wil nu verder ..

Zat te denken aan een dual-atom bordje van nvidia met alles geintegreerd, 
met een stel sata2-disken in een raidopstelling.

Zijn er al meer mensen die met dit idee spelen of er ervaringen en ideen over hebben ?

Ben persoonlijk niet echt gecharmeerd van raid 0 en raid 1.  Makkelijkste is wat mij betreft online servers/services, maar dat hangt erg af van je upload snelheid.

Heb voor dit doel (data opslaan, IMAP mailserveren en wat web weergeven)
een R10-S3 gehaald ter vervanging van een ouwe PIII-1Ghz.

De R10-S3 doet piek nu net zoveel stroom als de PIII-1Ghz idle. Het kan tegenwoordig nog veel zuiniger, maar dit voldoet voor mij.
Heb 'm meteen verwend met WD caviar Green's, waarover idd linux Soft RAID1 draait.
RAID0 is een non-issue, alleen als je performance zoekt.
Snapshotted backup op losse 2.5"USB disks. Ik kan me prima redden met 2 x 120 Gb aan backup.  Filmpjes/MP3 gaat niet mee. Alleen mail/administratie/etc.

Al met al valt 't niet tegen en kan ik weer een tijdje vooruit.
ehmm... ik heb een externe HDD waar ik back-ups op zet. Die staat uit, tenzij het nodig is. PC's alleen aan als ze nodig zijn. Is ook een oplossing, goedkoop én veilig (wat uit staat, kan niet gehackt worden ;D)

1 x backup is geen backup. En zeker niet als het backup medium op dezelfde lokatie ligt.
Daarom 2 stuks 120 Gb USB2 WD Passports.  1 hangt eraan, snapshotted backup dagelijks. De ander ligt elders. Ik probeer ze 1 x per week te wisselen. Maar als het een keertje 2 weken is, so be it.

Dan heb ik 2 x 500Gb RAID1 op de eerder genoemde Caviar Green's (voor de lokale harddisk crash) die 2 x 120 Gb USB zijn voor de echte belangrijke zaken, waarvan 1 off-site voor het echte disaster scenario: brand/diefstal.

On-line services zijn leuk, maar niet om 120Gb te rebuilden... (vraag maar niet hoe ik dat weet.)
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: thuur op 10-10-2009 15:35:04
Citaat van: pwassink op 10-10-2009 12:08:32
Citaat van: thuur op 10-10-2009 11:38:50
Citaat van: Vulk op 10-10-2009 08:36:52
Citaat van: thuur op 07-10-2009 21:33:51
Betrapt, een hangende computer! Ik vrees dat ik moet vrezen voor mijn videokaart :-[

http://thuurbo.nl/overig/07102009211.jpg

Als een pc vroeger zo'n beeld gaf was de GPU overhit, maar ik beken meteen dat mijn kennis niet actueel is. Ventilator draait zoals ie altijd draait overigens. Kan ook nog het ding opentrekken en even stofzuigen.

Kan ik nog uitsluiten of het iets softwarematigs is, of zal ik alvast bellen naar de Lenovo support (nog steeds van IBM? :eusa_pray:)

Gr :-\

Das idd gpu om zeep. Externe monitor zal 9/10 hetzelfde doen. :(

Ik heb de screensaver uitgezet en nu heb ik nergens meer last van :eusa_eh:

ralle screensaver dus ?  of iets vaags wat in je videogeheugen ah krassen was ?

Geen idee. Wel heel toevallig dat het samenhangt met de videodriver upgrade :eusa_think:

Citaat van: Marc O. op 10-10-2009 12:48:54
Memory van je videokaart kapot? Kun je er (grafisch zware) games mee spelen?

Yep. Freecell werkt nog prima :D

En net een blauw scherm tijdens het surfen in FF3 ???

Ik word heel triest van de ICT zo langzamerhand :eusa_wall:

Gr :eusa_snooty:

mehn

Ik heb ook nog een mooie: Vista vindt dat er 17 belangrijke en 3 optionele updates beschiklbaar zijn.
Als ik echter wil kijken wélke dat dan wel niet zijn en ik dus op de link klik krijg ik een leeg scherm met links in de kantlijn 2 aanklikbare opties: belangrijk (17) en optioneel (3).
Meer niet...

:eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Ik krijg zo iets:

mehn

Ik normaal ook. Nu echter dit:

XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

En windows-fix 1-0-1 ?  (rebooten?)

mehn

Citaat van: viking_in_shorts op 14-10-2009 20:27:34

Nee helpt niet helaas.

XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: mehn op 14-10-2009 20:43:31
Citaat van: viking_in_shorts op 14-10-2009 20:27:34

Nee helpt niet helaas.

Staat een hoop over op 't net.
Vooralsnog hier 1 link om mee te beginnen: http://support.microsoft.com/kb/818018/en-us

thuur

Citaat van: mehn op 14-10-2009 20:22:41

http://www.mehn.nl/volvo/volvo850forum/div/Windows_update.jpg

Ah, je hebt een van de zwakke plekken van Vista te pakken. De views. Helaas zijn sommige weergaves gemakkelijk -en zonder jouw tussenkomst- te verkl**ien. Google eens op
vista "update screen" blank missing text

Als je veel met bestanden werkt en grote directories hebt kom je ook nog de Single Select fix aan het doen ;)

Gr 8)

Vulk

Citaat van: thuur op 14-10-2009 21:02:15
Citaat van: mehn op 14-10-2009 20:22:41

http://www.mehn.nl/volvo/volvo850forum/div/Windows_update.jpg

Ah, je hebt een van de zwakke plekken van Vista te pakken. De views. Helaas zijn sommige weergaves gemakkelijk -en zonder jouw tussenkomst- te verkl**ien. Google eens op
vista "update screen" blank missing text

Als je veel met bestanden werkt en grote directories hebt kom je ook nog de Single Select fix aan het doen ;)

Gr 8)

Nadat ik dat 2x heb gehad met het configuratiescherm (2x geformat), ben ik terug gegaan naar XP. Binnen enkele weken windows 7 maar een kans geven.