Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

McAfee geinstalleerd? Zoiets heb ik ook gehad. McAfee eraf, klaar.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Nee, software die er op staat is uitsluitend XP SP3 met de genoemde driver update en de MUI patch.

Gr ???

Vulk

Ik heb hetzelfde probleem op mijn media-pc. Opgelost door tight VNC te gebruiken.

Anders, vast IP proberen?

viking_in_shorts

Hmm .. vanaf wat voor machine wil je gaan RDP'en?  Staat me vaag iets van heeel lang geleden bij van netmeeting en RDP ....
(start - run - conf -> enable remote desktop sharing)

thuur

Citaat van: Vulk op 24-03-2010 21:17:41
Ik heb hetzelfde probleem op mijn media-pc. Opgelost door tight VNC te gebruiken.

Media-PC's zijn anders met RDP, even Googlen voor de tips. Had volgens mij iets met de service Terminal Services te maken.

@viking: staat aan..

Gr :-\

viking_in_shorts

Hmm .. hoe zit het met de vinkjes van "enable remote help" of weet ik veel hoe dat heette?

confruo

mstsc /v:localhost wel werken ?

Vulk

Citaat van: thuur op 24-03-2010 21:39:31
Citaat van: Vulk op 24-03-2010 21:17:41

Media-PC's zijn anders met RDP, even Googlen voor de tips. Had volgens mij iets met de service Terminal Services te maken.

@viking: staat aan..

Gr :-\

Het is een gewone pc hoor, maar hij doet wel het "multimediawerk" zeg maar. Heb er overigens geen probleem mee om tightvnc te gebruiken. Werkt prima.

elmarconi

Citaat van: thuur op 24-03-2010 00:57:22
Ik heb weer een leuke ::)

XP SP3, verse install. Met Firewall aan kan ik niet via RDP inloggen op deze machine, zowel vanaf Vista als XP. Melding: kan computer niet vinden. Met Firewall uit geen enkel probleem.

Vinkjes in de Firewall settings en eigenschappen van Deze computer staan uiteraard aan. NVidia driver is geupdate (ja echt, bekende bug!) en ik heb ook de SP3 MUI patch gedraaid. Ik kan wel vanaf deze machine connecten via RDP naar andere pc's. Als ik via Vista dubbelklik op de PC in Netwerk krijg ik de tip om Query User op de Firewall te configureren, echter XP heeft deze optie nog niet in de Firewall zitten.

Tsss, ik dacht hij maakt gekkigheid... http://en.kioskea.net/forum/affich-29611-remote-desktop-connection-won-t-work

Werk 't wel in safe mode?
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: confruo op 25-03-2010 19:24:49
mstsc /v:localhost wel werken ?

Nee, want dan krijg ik de melding dat ik al lokaal ingelogd ben..

Citeer
The client could not connect. You are already connected to the console of this computer. A new console session can not be established.

netstat -a geeft TCP LISTENING op 3389

Als ik verbinding heb dan zie ik (local, foreign) TCP server:3389 192.168.999.999:56887 ESTABLISHED. Waarom dat rare poortnummer bij het foreign adres?

Ik kon de machine niet pingen.. tracertje gedaan op ip en ik krijg allemaal sterretjes terug. RDP op IP werkt wel gewoon :eusa_wall:
Omdat de server niet reageert op ICMP (drop) kon ik dus niet RDP-en :eusa_doh:

Toch bedankt ;D

Gr :D

Daf46

Ff een simpel Excel vraagje:

Je kan in 1 xls bestand meerdere bladen hebben (tabs onderaan).
Is er en manier om 2 van die bladen gelijktijdig op het scherm te hebben ? (naast of boven elkaar ?)

Gaat over Excel 2007.

Groeten,
Sam.

killerbee

Citaat van: Daf46 op 29-03-2010 10:58:13

Is er en manier om 2 van die bladen gelijktijdig op het scherm te hebben ? (naast of boven elkaar ?)

Gaat over Excel 2007.

Groeten,
Sam.

Weet ik zo niet
Wel dat je 2 maal excel kan openen en daar 2 verschillende tabbladen open zetten.
Anders zou ik het niet weten zo

Daf46

Citaat van: killerbee op 29-03-2010 11:08:57

Gaat over Excel 2007.

Groeten,
Sam.

Wel dat je 2 maal excel kan openen en daar 2 verschillende tabbladen open zetten.
dan maar zo ;), De 2de keer dat je dezelfde xls file opent is die dan wel read-only, maar voor wat ik het nodig heb is het voorlopig voldoende ...

viking_in_shorts

Citaat van: Daf46 op 29-03-2010 11:11:58
Citaat van: killerbee op 29-03-2010 11:08:57

Gaat over Excel 2007.

Groeten,
Sam.

dan maar zo ;), De 2de keer dat je dezelfde xls file opent is die dan wel read-only, maar voor wat ik het nodig heb is het voorlopig voldoende ...

Als je 'm per sé twee keer beschrijfbaar open wilt maken, dan kan ik me alleen bedenken even het tabblad te kopieren naar een "new book" (en dan de voorgaande methode te gebruiken) en later terug te kopieren ...

blauweroffel

Ik heb het al een keer eerder gehad, en had daar toen een vraag over gestled en kreeg keurig antwoord, maar kan het het hele topic niet terug vinden, vandaar nog maar een keer de vraag:

Als ik reageer en een tekst schrijf die groter is dan het vak dan schuift de schuifbalk steeds omhoog zodat alleen heteerste stuk zichtbaar is, zeer irritant.
Het heeft te make met je browser, geloof ik, je moest iets uitschakelen/veranderen, maar wat??
groet

BR