Ventilatie motortjes

Gestart door volvoc70T5, 04-09-2008 14:55:39

Vorige topic - Volgende topic

volvoc70T5

Aangezien de winter dadelijk alweer voor de deur staat wou ik aankomende zaterdag de ventilator motortjes (Die de warme/koude lucht regelen) gaan afstellen / vervangen.
als ik nu namelijk me ECC op 26 graden zet en volop laat blazen komt er maar een zacht warm briesje uit ipv dus volop..
bij koud doet hij het wel hard, nu verdenk ik dus dat een motortje defect is bij de kachelradiator.

mocht ik hem vervangen, moet ik me ECC dan nog iets laten inleren? of is het gewoon een kwestie van voor het vervangen de motortjes op 18 graden zetten en de nieuwe ook monteren op de koudste stand?

als ik naar deze afbeelding kijk gaat het om nummer 15, welke dus de warme en koude lucht regelt.

850 T5 Freak

is je interieur temperatuur sensor wel 100% in orde?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

volvoc70T5

Citaat van: 850 T5 Freak op 04-09-2008 16:27:11
is je interieur temperatuur sensor wel 100% in orde?

die is misschien net 2 maand oud, dus ik neem aan van wel, hij geeft me ook geen foutcodes..

volvoc70T5

iemand nog suggesties?

Ludo

Citaat van: volvoc70T5 op 04-09-2008 14:55:39
mocht ik hem vervangen, moet ik me ECC dan nog iets laten inleren?

zoek eens op 'kalibreren'.

volvoc70T5

Niet echt wijzer mee geworden, wat ik gevonden had was kalibreren voor een OBD1 auto, ikzelf heb zo`n OBD2 geval..

Geertje

Verstelmotor demonteren en de sleepcontacten schoonmaken met contactreiniger.
Daarna contacten dun insmeren met sil. vet.
Demonteren gaat vanuit rechts. (dashboardkastje demonteren)

Groet, Geert

heutink

Citaat van: Geertje op 06-09-2008 13:27:24
Verstelmotor demonteren en de sleepcontacten schoonmaken met contactreiniger.
Daarna contacten dun insmeren met sil. vet.
Demonteren gaat vanuit rechts. (dashboardkastje demonteren)

Groet, Geert
:eusa_clap:
Bijna altijd is dit de juiste oplossing, zal nu ook wel zo zijn
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

volvoc70T5

oke, nou heb zonet die hele bak eronderuit gehaald en weer opnieuw gemonteerd, bleek dat de bak niet goed vast zat aan het
bovenste gedeelte waardoor als ik hem op heet (26) zou zetten er onder lucht kon ontsnappen via de achterrand van de bak.. en dus bovenin ik een zacht briesje kreeg.

motortjes waren wel goed, heb me hoofd er ff onder gehouden om te kijken en die werken gewoon goed.

straks nog even boel verder dichtmaken en dan moet het goed zijn hoop ik..
meteen maar nieuw koelwater erin, het oude was (1 jaar oud) al blauw/zwart van smerigheid, ook al even doorgespoeld met water..

volvoc70T5

:D werkt weer super, als iemand nog hier z`n kachelradiateur vervangen moet hebben en er niet uit kan komen, geef maar PB-tje..