Uitlaatkleppen

Gestart door monster900, 19-03-2009 18:36:34

Vorige topic - Volgende topic

monster900

Is er iemand die een idee heeft in hoeverre de uitlaatkleppen voor een 2.0, een 2.5 en een T5 20V verschillen?  Ik heb 10 uitlaatkleppen nodig, maar van de 20 die ik hier van een 2.0 en een T5 heb liggen, zijn er 8 krom en 3 gebroken :-(

Of iemand die misschien nog een uitlaatklep van een T5 heeft liggen?  (Moest die van een 2.5 niet passen ...)

Johann

De kleppen zijn 't zelfde qua vorm maar turbo kleppen zijn ander materiaal.

monster900

Dus ik kan een klep uit een 2.5 blok gebruiken?

Het verschil in materiaal had ik reeds ontdekt...  De kleppen van dat T5 blok zijn heel wat vuiler dan die uit mijn eigen blok...

Johann

Zou gewoon moeten passen. Latere motoren hebben een dunnere 6 mm klepsteel ipv 7 mm maar dat verschil kun je zo zien door ze even naast elkaar te houden. Als het 850 spul is is het allemaal even dik.

monster900

Okay!!  Bedankt!!

monster900

Idd, de klep uit het 2.5 blok past perfect in de T5-kop.  Morgen de klep roderen en dan kunnen we de kop er weer opzetten.

jackren

Citaat van: Johann op 19-03-2009 18:42:02
De kleppen zijn 't zelfde qua vorm maar turbo kleppen zijn ander materiaal.

Heb net , bij demontage bedrijf andere kop gekocht van 850 T5 (mijne was krom vanwege lekke koppakking),
Nu zien de kleppen van kop die ik gekocht heb, er anders uit kwa kleur dan van de originele kop.
Hoe weet ik zeker ,dat ik een kop en vooral kleppen heb van een T5?

ps op kop die ik gekocht heb staan aanduidingen (orginele kop niet) inlaat  IN 419  ,  uitlaat  ET 069

gr,

Jack