OBD-I defect of gewoon geen meldingen?

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 25-02-2008 19:46:09

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Wilde vandaag voor het eerst eens de OBD-1 uitgelezen nooit eerder gedaan.
Heel af en toe gaat namelijk tijdens een langere rit op de snelweg mijn Motermanagment lampje branden.
Na opnieuw starten komt ie overigens niet terug.
Echter het pinnetje dat je in de OBD steekt bleek los te zitten...
Komt uit een lus verbinding die weer met een groen draadje verbonden is.
Hij is dus uit die lus vervolgens heb ik zo goed en kwaad de boel weer terug gestopt en later beide draden verbonden.
Als je op het knop je drukt licht de rode LED wel op maar er volgt vervolgens niets.
Los laten en LED weer uit maar er volgt geen serie knipperende LEDJES
Nu kan het natuurlijk zijn dat er geen code is maar ik vermoed eerder dat ie het gewoon niet doet.
Hoe herken je of je OBD werkt?

@®-

Als je de draad er niet in steekt en op de knop drukt gaat ie ook branden. Hij heeft bij jou dus ergens een onderbreking, omdat wanneer er geen foutcode's zijn je dan in ieder geval de code 1-1-1 moet krijgen.
1-1-1 betekent geen foutcode's.

Estate 2.3 Turbo

Iemand een idee hoe het aangesloten moet worden?
Hoe je dit fixt ?

thuur

Heb je misschien een foto van wat er stuk is?

Gr ???

WYD

Even een topic opgraven ondanks de waarschuwing bovenaan het scherm dat er al zo'n 120 dagen geen berichten meer zijn geplaatst  ;D

Deze 850 T5 is nu in mijn bezit.
Het ledje van de OBD1 licht niet op. Komt het wel eens voor dat het ledje sneuvelt of zit er ergens een relais wat overleden kan zijn waardoor hij geen spanning meer krijgt? Zoja, welk relais is dat dan?
In de Haynes kan ik er helaas niet duidelijks over vinden, behalve het uitlezen wat ik met de rode 850Glt al heb geleerd.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Ludo

dit zal wel de oorzaak zijn.

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 25-02-2008 19:46:09
Echter het pinnetje dat je in de OBD steekt bleek los te zitten...
Komt uit een lus verbinding die weer met een groen draadje verbonden is.
Hij is dus uit die lus vervolgens heb ik zo goed en kwaad de boel weer terug gestopt en later beide draden verbonden.