LEDS in het instrumentenpaneel

Gestart door rené97v70, 06-09-2008 17:36:39

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Vergeet niet de weerstand in te solderen. En eerlijk gezegd kan je beter gaan voor een difuse led in een T10 socket vorm, die kan je gewoon op ebay kopen en die geven een breder stralingsbeeld. Zelfs met 2 leds naast elkaar krijg je niet hetzelfde effect als een gloeilamp.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rené97v70

Inmiddels de dashboardtop er weer op gezet met nog altijd de originele lampjes erin. In de stad hadden ze de lampjes niet (op voorrraad) zodat ik dus nog geen andere lampen heb.
Ondertussen gaat mijn zoektocht verder:
Ik wil niet gaan solderen, weerstandjes ertussen zetten etc.
Wat ik eigenlijk wil zijn  4 blauwe leds in de zwarte voetjes  "plug en play" en klaar is Kees. Op Ebay zijn er genoeg die als je in de zoekmachine in typt LED T10, aangeboden worden. Maar door dat grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. 1 Ledje tot en met 6 in serie worden aangeboden, maar inmiddels weet ik niet meer of ik die leds kan gebruiken voor mijn instrumentenpaneel (vanwege de weerstand o.a.)
Wie kan mij zeggen of die (blauwe) plug & play leds in het dashboard kunnen en zo ja welke ik dan het beste zou kunnen nemen. (Ik bedoel 1 of 2/3/4/5/6/ in serie)

:eusa_doh: René

Gunnar

Die met 1 dikke led en T10 voet.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rené97v70

Gunnar, Thanks. Ik ga meteen weer Ebay op om ze te bestellen.

rené97v70

Inmiddels heb ik blauwe leds aangeschaft (zie mij andere berichten van enkele weken geleden) en ook al in het instrumentenpaneel geplaatst. Maar na de eerste keer dashboardtop loshalen en lampjes plaatsen en de top weer terug plaatsen bleken van de vier in de zwarte voetjes geplaatste blauwe leds er 3 niet te werken.
Toen wederom dashboardtop losgehaald en de drie omgedraaid en de boel weer dichtgemaakt. Bleek er nog steeds één led niet te werken. Het gaat om het middelste lampje en dan het meest rechts dat de kmstand en toerenteller oplicht.
Kan het zijn dat deze led (al) kapot (geleverd) is of zijn er nog meer mogelijkheden die ik niet weet waardoor het lampje het niet doet.
Ik wil namelijk wanneer ik de derde keer het dashboardtop ga loshalen zeker weten dat het werkt.

René   :eusa_doh:

p.s. Het resultaat tot nu toe vind ik zeer mooi (en dan bedoel ik de 3 werkende lampjes).

mevita

Heb je ook een foto ervan hoe het eruit ziet met die blauwe leds?

gr mevita

rené97v70

Ik heb alle eerder geprobeerd om via imageshack foto's te plaatsen. Maar het lukt me op de één of andere wijze niet.
Inmiddels ben ik erachter dat die ene LED stuk was. Mijn vraag hierover in een ander topic is dus beantwoord.
Om het onverlichte stuk te verlichten heb ik tijdelijk een normale blauw t10-lampje geplaatst. het verschil is duidelijk zichtbaar. De leds zijn veel en veel mooier (VW-blauwachtig). De gewone is babyblauw, ook niet slecht maar de leds zijn gewoon beter en mooier. Ook in combinatie met de wijzers die zacht rood oplichten.
De combinatie blauw met groen vind ik zeer geslaagd en maakt dat het ook geen VW-lookalike (of zoiets) is!

:)   René

p.s. zal weer een poging doen om foto's van het instrumentenpaneel te plaatsen.

rené97v70

Niet ander maar dit topic.  :eusa_snooty:

volvoc70T5

ben ook wel benieuwd naar een fototje, mocht het je niet lukken kan je die link die van je imageshack krijgt wel aan mij PB-en dan zal ik hem er wel voor je op zetten

mevita

je kan het ook via photobucket doen

rené97v70

Ik weet nu hoe ik foto's moet plaatsen. Het is simpeler als ik dacht. Zal vanavond een fotootje maken van het instrumentenpaneel en plaatsen.

;D René

p.s. De foto is het model wat de redding voor BMW (qua verkoop) betekende, ik meen in de jaren 60. Het is een vaknatiekiekje en het vehikel is te bewonderen in het Atomium te Brussel.

rené97v70

Zoals beloofd de foto's. het is niet helemaal duidelijk zichtbaar, maar het lampje tweede van rechts wijkt af qua kleur omdat het geen LED is maar een "gewone Blauwe". Zodra ik de leds thuisgestuurd krijg vervang ik deze en tegelijk voeg ik er nog aluminium tellerringen aan toe. on der het mom van "Als ik toch bezig ben" ....

:eusa_drool: René

p.s. foto is iets onduidelijk maar dat ligt aan mijn digitale cameraatje, denk ik.

razorx

Mooi werk hoor!
Ik heb zelf witte leds gebruikt om met het filter een blauw licht te krijgen.
Ik vind dit van jou eigenlijk mooier. Snelheidswijzer zier er heel subtiel uit, en niet hoerig.

Groeten van Yits.
p.s. welk type ledjes heb je gebruikt en van wie?

wepster

Citaat van: razorx op 20-09-2008 22:05:44
Mooi werk hoor!
Ik vind dit van jou eigenlijk mooier. Snelheidswijzer zier er heel subtiel uit, en niet hoerig.

Groeten van Yits.

daar ben ik ook wel zeer benieuwd naar heb je niet een linkie waar we die bestellen kunnen , ben zeer benieuwd hoe dit uit zou gaan zien op witte tellerplaten met rode wijzers en cijfers

rené97v70

Citaat van: razorx op 20-09-2008 22:05:44
Mooi werk hoor!

Groeten van Yits.

Dit is het ledje dat ik heb gebruikt en ik heb ze gekocht bij een Duitse Ebay- handelaar.

Het zijn dus blauwe Leds: T10 W5W.

:)  René