Geerger om greenpeace

Gestart door Kingfisher, 05-09-2008 16:54:10

Vorige topic - Volgende topic

pooh

Citaat van: Freakybaby op 05-09-2008 17:42:59
Ja ze deden goede dingen, en sommige zaken die ze aankaarten kunnen echt veel humaner (zeehondjes kun je ook gewoon afschieten ipv doodknuppelen etc.) maar dit soort fratsen?

volgens de idioten die vinden dat zeehondjes doodmoeten zodat je er een jas van kunt maken mogen er geen gaten in de vacht zitten want dan is het vachtje beschadigd. Eigenlijk is er geen enkele reden om zeehondjes te doden als je leeft in de 1e wereld.

Ik ben er nog niet uit trouwens of ik het wel zo'n kwalijke zaak vind wat Greenpeace hier doet. Ik kom er nog op terug ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Ronbroek

Citaat van: Ben op 05-09-2008 20:26:16
Citaat van: mehn op 05-09-2008 20:18:05
Citaat van: Ben op 05-09-2008 20:12:42
Ik heb de PCL net even gevraagd waar ik een klacht kan indienen.

Trekken ze zich niets van aan, ze lachen je zelfs uit als je het telefonisch probeert.
Dreigen met opzeggen heeft ook geen zin, blijkbaar hebben ze leden zat.

ik heb ook niet gedreigd. Alleen gevraagd waar ik een klacht kan indienen.
Volgens de juffrouw moest ik dat bij Greenpeace doen.

Een van hun boten zag ik laatst nog in de IJhaven, met zo'n aparte windgenerator erop.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Marc O.

Citaat van: Ronbroek op 05-09-2008 21:14:32
Citaat van: Ben op 05-09-2008 20:26:16
Citaat van: mehn op 05-09-2008 20:18:05
Citaat van: Ben op 05-09-2008 20:12:42
Ik heb de PCL net even gevraagd waar ik een klacht kan indienen.

Trekken ze zich niets van aan, ze lachen je zelfs uit als je het telefonisch probeert.
Dreigen met opzeggen heeft ook geen zin, blijkbaar hebben ze leden zat.

ik heb ook niet gedreigd. Alleen gevraagd waar ik een klacht kan indienen.
Volgens de juffrouw moest ik dat bij Greenpeace doen.

Een van hun boten zag ik laatst nog in de IJhaven, met zo'n aparte windgenerator erop.

Het grappige is eigenlijk dat Greenpeace zelf helemaal niet zo milieuvriendelijk is. Lange tijd hebben ze gevaren met de voormalige Smit Houston, een zeesleper met 16000pk. Eén ding weet ik zeker, die stookte geen biodiesel en kende ook geen verbruik van 1 liter op 30 zeemijl ofzo :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vertigo

Citaat van: Emiel op 05-09-2008 21:06:25
Welke eikel heeft het ooit verzonnen om midden in één van de verkeersaders van Nederland een brug aan te leggen....http://www.nordicturbo.nl/phpBB3/images/smilies/angry.gif

Welke hoofdader bedoel je? A1, A6, A7, A9, A10  (en zo zullen we vast wel meer zijn)

Emiel

Citaat van: Vertigo op 05-09-2008 21:29:23
Welke eikel heeft het ooit verzonnen om midden in één van de verkeersaders van Nederland een brug aan te leggen....http://www.nordicturbo.nl/phpBB3/images/smilies/angry.gif

Welke hoofdader bedoel je? A1, A6, A7, A9, A10  (en zo zullen we vast wel meer zijn)

In mijn geval de A1 rondom Nijkerk, hoe willen ze files aanpakken als er van dit soort geniale file veroorzakers tussen zitten?

Ronbroek

Citaat van: Emiel op 05-09-2008 21:31:19

In mijn geval de A1 rondom Nijkerk, hoe willen ze files aanpakken als er van dit soort geniale file veroorzakers tussen zitten?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Freakybaby

Citaat van: pooh op 05-09-2008 21:09:11
Citaat van: Freakybaby op 05-09-2008 17:42:59
Ja ze deden goede dingen, en sommige zaken die ze aankaarten kunnen echt veel humaner (zeehondjes kun je ook gewoon afschieten ipv doodknuppelen etc.) maar dit soort fratsen?

volgens de idioten die vinden dat zeehondjes doodmoeten zodat je er een jas van kunt maken mogen er geen gaten in de vacht zitten want dan is het vachtje beschadigd. Eigenlijk is er geen enkele reden om zeehondjes te doden als je leeft in de 1e wereld.

Dat is weer een ander punt. Zonder verdoving castreren van biggen dan. Ook zo onzinnig (was iets met berenlucht ofzo als ik me niet vergis) Of dierentransport wat niet juist gedaan wordt. Ga daar lekker achteraan. Ja ik blijf lekker vlees eten, ja ik vind dat het proces tot op mijn bord zo humaan gaan als redelijk is.

Citaat van: pooh op 05-09-2008 21:09:11Ik ben er nog niet uit trouwens of ik het wel zo'n kwalijke zaak vind wat Greenpeace hier doet. Ik kom er nog op terug ;)
Is net zoiets als stenen op rijdende auto's gooien omdat je tegen autoverkeer bent. Ze brengen willens en wetens mensenlevens in gevaar. Levens van mensen die wettelijk niets verkeerd doen en dit niet uitlokken. Dat heet terrorisme. Oftewel strafrechtelijk vervolgen en gaarne lang opbergen dat tuig. Organisaties die zich met strafbare feiten bezig houden zijn volgens de wet verboden, dus einde Greenpeace.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

A27, A16, A2 zijn diegenen die ik vaak moet nemen.
A15, A50 en A59 hebben ook best wat bruggen, maar met minder opstoppingen.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

A1?

Vanaf de andere kant geen probleem... :eusa_think:

8)

;D
De Tussenpaus

Turbobiker

In dit geval vind ik de actie van Greenpeace te begrijpen. Het is niet zo dat ze stiekem dat gebied met stenen vol gooien, iedere visser die nu gaat vissen weet dat hij een probleem heeft. (dus iedere visser die alsnog gaat vissen komt in aanmerking voor de Darwin-award en is er dus ook niets aan verloren...)

Helaas is radicale actie nodig. De manier waarop Greenpeace dat doet vind ik nog net kunnen: radicaal zonder echt gevaarlijk te doen. Dan zijn er ook anderen die blijkbaar meer waarde hechten aan een dierenleven dan aan een mensenleven. Dan schiet je een beetje je doel voorbij, de beste oplossing is als die lui zichzelf een kogel door de kop jagen ---> minder mensen op de wereld, beter voor iedereen ::)

Overbevissing is echt een probleem. Ze doen alsof ze er iets aan doen op politiek niveau, maar eigenlijk gebeurd er niets. Sterker nog, de overheid maakt je wijs (samen met veel voedselproducenten)(weer zo een vies woord, voedsel produceer je niet, dat groeit namelijk gewoon...) dat je vis moet eten. Dus eten mensen meer vis, is er meer vraag naar vis. Die mag in Europa niet gevangen worden, dus halen we die van ver...

En dus dichter bij huis: met die boten van tegenwoordig kun je dat belachelijk grote gebied dat Noordzee heet inderdaad jaarlijks helemaal omploegen en leeghalen.

Ik zeg: goede actie dus, enige manier waarop er iets gebeurd en niemand gaat er aan dood.

Hooguit vervelend dat die vissers een ander baantje moeten zoeken...
De Tussenpaus

pooh

Citaat van: Freakybaby op 05-09-2008 21:35:35
daar lekker achteraan. Ja ik blijf lekker vlees eten, ja ik vind dat het proces tot op mijn bord zo humaan gaan als redelijk is.

Hoe weet jij nou dat het redelijk is? Haal jij je vlees bij een boertje ergens die zijn koeien lekker in de wei heeft lopen?

En nee....ik vind het geen terroristische aktie van GP. Het is niet stiekem, niet onverwacht en wel terecht dat er aandacht aan gegeven word.

Freakybaby

Dan vind ik dat ze vis gewoon moeten verbieden. Is toch vergif voor mij dan.

Het voeren van acties om zaken aan te kaarten en bekend te maken of om illegale lozingen te stoppen vind ik prima. Maar het op een gevaarlijke wijze blokkeren van legale broodwinning? Nee, dat gaat er bij mij niet in. Net als dat ik trucker blokkades niet vind kunnen. Ga dan een lawaaidemo doen en toeter met zijn allen 10 minuten lang.

Probleem ja, duidelijk. Terrorisme oplossing? Nee, mag niet, mag niet voor gezwicht worden en moet vervolgt worden.

Freakybaby

Citaat van: pooh op 05-09-2008 22:20:58
Citaat van: Freakybaby op 05-09-2008 21:35:35
daar lekker achteraan. Ja ik blijf lekker vlees eten, ja ik vind dat het proces tot op mijn bord zo humaan gaan als redelijk is.

Hoe weet jij nou dat het redelijk is? Haal jij je vlees bij een boertje ergens die zijn koeien lekker in de wei heeft lopen?

En nee....ik vind het geen terroristische aktie van GP. Het is niet stiekem, niet onverwacht en wel terecht dat er aandacht aan gegeven word.

Nee ik haal het meestal niet bij een boertje, maar bij een grossiertje genaamd AH of een slagerij. Ik ga er dan maar gemakshalve vanuit dat het wettelijk OK geregeld is. Wil je daar dingen aan veranderen ga je lekker lobbyen en dan hoop je dat er iets gebeurt.

Aandacht geven aan de overbevissing is niks mis mee. Maar de manier waarop overduidelijk wel.

pooh

je weet dus gewoon niet wat je eet, net zoals we bijna allemaal geen idee hebben van wat er op ons bord ligt....Het is dus kop in het zand methode van jezelf door maar te geloven dat onze overheid het allemaal zo goed regelt.

Het vlees van de AH schijnt overigens een jaar lang in een vriezer ergens te liggen voordat het in de schappen komt. Eet smakelijk :-X

Turbobiker

Citaat van: Freakybaby op 05-09-2008 22:24:45
Maar het op een gevaarlijke wijze blokkeren van legale broodwinning? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

DDT produceren was ook legaal.

Wil niet zeggen dat het niet fout is.
De Tussenpaus