Motor afgeslagen onder het rijden, start en lopt daarna weer gewoon netjes

Gestart door HJ850, 13-09-2008 07:31:44

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

OK, ANWB er bij (heel snel)

meten meten; aanstuurmodule van de bobine stuk. Bobine zelf is wel goed.

Net half jaar of jaar terug vervangen door originel Bosh  >:( >:(

Wie oh wie in / rond A'dam heeft nog een oude 850 bobine liggen? Ik heb afkomende intussen weggegooid  :eusa_wall:

Vertigo

Citaat van: HJ850 op 20-09-2008 15:39:56
OK, ANWB er bij (heel snel)

meten meten; aanstuurmodule van de bobine stuk. Bobine zelf is wel goed.

Net half jaar of jaar terug vervangen door originel Bosh  >:( >:(

Wie oh wie in / rond A'dam heeft nog een oude 850 bobine liggen? Ik heb afkomende intussen weggegooid  :eusa_wall:

Waarom ben je op zoek naar een oude bobine, als de bobine zelf nog wel goed is?

Of is de aanstuurmodule niet los te vervangen?[

HJ850

Aanstuurmodule had Brezan niet los; is mogelij wel los verkrijgbaar

ik zoek oude bobine om indien nog goed aanstuurmodule tijdelijk te gebruiken

V70geRwin

In vianen staat nog een slopert, kijk maar bij onderdelen aangeboden.

(vandaag ook gezellig en wat onderdelen opgehaald)

HJ850

Update: andere bobine gevonden, helaas, nog niet starten.

Nogmaals ANWB er bij: krukassensor doet het af en toe wel, en af en toe niet. Draadbreuk  :(  Vandaar verkeerde conclussie dat bobine module stuk is.

Andere nokkenassensor krukassensor (niet door elkaar halen  :eusa_whistle:)gehaald bij Bonne Route, zit hier vlak bij. Wel ander art.nummer, maar past wel en werkt (geen mooi signaal).

Nog geen signaal bij / naar de bobine  :eusa_wall: :eusa_wall:.

Nog van alles gemeten en geprobeerd, eigen bobine terug gezet en getest, die werkt gewoon (even voeden met + van de accu).
Geen idee wat het dan is. Of het is toch een verkeerd type krukassensor.
Dus garagewerk.

Sleepwagen komt zo (ik had net een motor-ANWB man).

thuur

Citaat van: HJ850 op 22-09-2008 11:06:04
Update: andere bobine gevonden, helaas, nog niet starten.

Nogmaals ANWB er bij: krukassensor doet het af en toe wel, en af en toe niet. Draadbreuk  :(  Vandaar verkeerde conclussie dat bobine module stuk is.

Andere nokkenassensor gehaald bij Bonne Route, zit hier vlak bij. Wel ander art.nummer, maar past wel en werkt (geen mooi signaal).

???

Gr :eusa_think:

HJ850

Freakybaby

Nokkenas sensor kan dat ook he.. Of is die door de ANWB goed bevonden?

Ik heb ze toen ik afslaan gedoe had beide vervangen. Daarna nooit meer gedoe gehad. Ik heb toen ergens gelezen dat er een intern communiqué van de anwb geweest was dat volvo's op die sensors stil konden vallen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

HJ850

Nokkenas sensor werd door 2e anwb'er uitgesloten want motor liep 20 sec. en viel toe weer uit. Hij had helemaal niet aangeslagen als die stuk was.

Echter bij Bonne Route gaf computer toch aan Nokkenassensor. Hopelijk hebben ze hem ook echt doorgemeten en niet a la dealer gewoon domweg vervangen.
Hij ligt al los, alleen heeft een oetlul er een andere stekker aan gekit (ja echt, transparante kit). Volvo stekker nieuwe nokkenassensor past niet  :eusa_wall: :-\ >:(
Dus dat is weer soldeerklusje er bij.

Goed te horen dat jij beide hebt vervangen, zijn ook veelvoorkomende. Bij was het overigens draadbreuk in de krukassensor. Beetje friebelen en hij gaf signaal.

Morgen weet ik meer... Hoorde dat nokkenassensor al 120 ex btw is  :(  Dan goed soldeerklusje er bij, weer een uur extra, volvo contra stekker van sloop halen. Tja, ik heb hier even de tijd niet voor momenteel, dus ergens wel best dat zei dit nu allemaal doen.