Opnieuw voorstellen...

Gestart door 850 TDI Estate, 06-05-2009 11:30:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 TDI Estate

Na enkele maanden niet meer actief geweest te zijn op dit forum ben ik weer terug :)

Wat is er gebeurd, enkelen van jullie zullen het wellicht nog weten (of niet meer!)

In juli kregen mijn ouders een zeer ernstig auto ongeluk met hun Volvo 460 in Frankrijk. Mijn vader lag daarbij erg slecht en er werd aangegeven dat hij het waarschijnlijk niet zou halen. Mijn moeder heeft totaal 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna met ambulance (5 gebroken ribben en compleet beurs) naar huis.

Mijn vader heeft ruim 7 weken in het ziekenhuis in parijs gelegen  en mocht daarna eindelijk worden vervoerd naar nederland.
In die tijd ben ik gemiddeld 2 keer per week met de 850 naar parijs en terug gereden en de 850 stond dit keer op keer goed door.

echter in augustus vorig jaar, op weg naar mijn opdrachtgever in Amersfoort, ging het mis... Tijdens een noodstop (iedereen ging in de ankers) vond een bestuurder van een Alfa 156 het niet nodig om mee te remmen en parkeerde zijn auto IN mijn achterbak.

De auto stuk... Ik stuk - Ik heb een whiplash overgehouden aan dit spectakel en een behoorlijk stukke auto...

Vervolgens tijdelijk een volvo S40 gereden, die vorige week voor de zoveelste keer de geest gaf. Niet om slecht te spreken over het type S40, maar wat een waardeloze wagen is dat...

Nu sinds 1 dag eigenaar van een Volvo V70 TDI automaat. Deze wagen heeft een volledige onderhouds historie (raadpleegbaar bij de Vlov dealert) en alle boekjes ingevuld tot en met de huidige km stand.

Helaas heeft deze wagen een klap gehad op de motorkap, hierbij is natuurlijk de motorkap, de koplampen, gril, stuurbekrachtigings reservoir en de front (boven, waar de koplampen in gemonteerd zijn) gesneuveld. Hier was de prijs ook naar, en een goede vriend van mij zal nieuwe/tweedehandse onderdelen er in zetten (immers ik kan het zelf niet meer vanwege medische problemen...)

Daarnaast gaat de auto naar de Vlov dokter in Zutphen a.s. maandag...

De wagen:

Helaas nog geen foto's, wil graag eerst de wagen weer mooi hebben. Zal aankomend weekend gebeuren...
Km. stand: 369.700 km
Vol lederen bekleding (heel mooi, in goede staat), volvo autoradio HU805 (zonder code helaas, maar deze wordt maandag bij volvo opgevraagt),  Distri riemen/ multiriem (o.i.d.) recent vervangen. De wagen is perfect onderhouden.

Met andere woorden, ik ben weer terug, maar nu niet meer als 850 roffelaar, maar een versnelling verder naar de V70. Wel even wennen aan het nieuwe interieur...

Wat ga ik aan de auto (laten) doen:

De schades worden natuurlijk hersteld en de auto krijgt a.s. maandag een grondige inspectie m.b.t. tot de automaatbak en de technische staat van de wagen.

De HU805 gaat worden vervangen voor een Computer met navigatie, radio, MP3 video e.d. waarbij ikzelf de inbouw van de pc (carputer) en de touchscreen voor mijn rekening zal gaan nemen. De touchscreen zal indash worden gemaakt.
Vanmiddag haal ik nog even 2e hands 17" velgen op (orig volvo). Denk dat deze wel gelikt onder de DOP wagen staan.

Voor iedereen die mij destijds PB's hebben gestuurd waarop nooit ben terug gekomen... Wellicht dat het eerste gedeelte van deze voorstel ronde wat licht werpt op de situate. Alsnog mijn verontschuldigingen.

Michel


The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

)()()sT

Welkom en veel plezier met de V70!
Enne.... hoe is het met je ouders nu?

UserID6342


rogerV701998

Welkom terug Michel,

Wat een verhaal. Idd, hoe is het nu met je ouders? Veel plezier met je nieuwe Volvo.

Gr. Roger

850 TDI Estate

Citaat van: )()()sT op 06-05-2009 11:41:47
Welkom en veel plezier met de V70!
Enne.... hoe is het met je ouders nu?

Mijn ouders zijn alweer geruime tijd terug in Nederland. Mijn vader loopt nog altijd moeilijk, maar hij loopt weer... Hij zal nooit meer de oude worden, maar hij is ondertussen alweer de vakantie aan het plannen. Mijn moeder heeft een grote hoeveelheid lidtekens overgehouden aan het verhaal, een ongelijk geheelde sleutelbeen, continue pijn in borstkast vanwege de (reeds geheelde) gebroken ribben.

Maar goed, ze leven nog en hebben hun leven te danken aan de goede constructie van de 460. Zij hebben daarom ook weer een Volvo gekocht, dit betreft een 1.8 liter S40 uit eind 2000. Deze wagen is een knap eind beter dan de rooie die ik tijdelijk had...
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

hathü

Welkom terug, als je dat allemaal meemaakt is verontschuldigen niet nodig.  

850 TDI Estate

Citaat van: hathu op 06-05-2009 11:53:07
Welkom terug, als je dat allemaal meemaakt is verontschuldigen niet nodig.  

Ben ik het ten deele mee eens, echter voor de mensen die een reactie hadden verwacht is het natuurlijk niet leuk.

Maar goed, dank voor je reactie, doet goed!
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate