BMC luchtfilterbox; Goed opgesteld of niet?

Gestart door mdethmer, 21-09-2008 14:14:39

Vorige topic - Volgende topic

mdethmer

Sinds gisteren heb ik een BMC luchtfilterbox in mijn T5R: geleverd en erin gezet door MotoMoto uit... jawel Ommelanderwijk of all places (dit is vlak bij mij). Hij adverteert op Ebay met luchtfilters van o.a. BMC. Plaatsing was service van het huis.. Klasse!

OK, maar nu de vraag of de huidige plaatsing wel zoden aan de dijk zet of dat dit toch anders moet? Ik heb het idee dat er een bocht teveel in zit en ben niet zeker of ik het moet aansluiten op de oude aansluiting vooraan bij de radiateur of de flexibele alu buis moet doorleiden naar bv. onderin de bumper.

Reactie van de verkoper was dat de oude aansluiting (dus voor bij de radiateur (en originele inlaat naar beneden gericht) toch als doel had om te voorkomen dat er teveel lucht ineens naar binnen gaat. Daarnaast om te voorkomen dat er ineens teveel vuiligheid naar binnen komt.

Iemand ervaring hiermee?

Enige foto's:

thuur

Citaat van: mdethmer op 21-09-2008 14:14:39

Dat kapje zit er om te voorkomen dat er sneeuw naar binnen gezogen wordt. Vuil ga je echt niet tegenhouden. "Te veel lucht" is alleen van toepassing op LPG auto's, dacht ik.

Verder maakt het langere traject niet zo veel uit. De turbo zuigt, dus een Ram Air effect hoef je niet te creeren.

Gr ;)

mdethmer

Thuur,

Dank voor je reactie. Lees ik dus dat de huidige opstelling ok is? Ik was nog in twijfel om de box een kwart te draaien icm met de accu, zodat het recht in lijn is. Als dit dus geen ene fluit uitmaakt, dan laat ik het zo...

Marc

Turbo-Geek

Prima opstelling hoor .... Je moet een dergelijke box aan een koude lucht opening zetten anders heeft de setup geen zin. Dit is prima en de extra lengte van de bocht maakt niks uit.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mdethmer

walter leever

marc bij mij zit ie ongeveer ook zo,werkt prima. :evil:

er is ook geen plaats om het anders te doen :eusa_think:

is al een wat oudere foto,groene dop,en een beetje schoongemaakt ;D

mdethmer

Thx Walter,

Zie ik op de foto toevallig een MSD bobine met een setje magnecor kabels (en waarschijnlijk irridium bougies?)

Hoe bevalt dat?

Enne is ie van jouw gechipped?

Marc

Ludo

walter leever

dat heb je goed gezien marc,bevalt prima :evil: :evil:

en ja de wagen heeft een MTE-upgrade gehad.

rijdt als een speer :evil: ;D

mdethmer

DOP automaat toch Walter?

Hoe houd je automaatbak het? En bij welke km stand heb je hem laten chippen?

(en wat heb je nu bereikt qua PK's/Koppel?)

Groet,

MD

walter leever

het is een hand geschakelde,

laten chippen bij ongeveer 10.000km(blok gereviseerd)+gelijk maar nieuwe koppeling erin laten zetten(had al 335.000)

pk's en koppel zou ik niet weten maar zal rond de 300 zijn en koppel rond de 400(gokje)