Kleine klapper achterop m'n V70...

Gestart door Rogers XC 70 2000, 22-09-2008 11:47:57

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Als die andere auto behoorlijk in elkaar zat, dan was het een behoorlijke klap. Ga voor de zekerheid effe naar de huisarts, ook al heb je (nu) nergens last van. Vaak komen klachten pas na een tijdje en met een beetje pech kun je het dan niet meer verhalen op de tegenpartij. Hopen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, maar better safe than sorry ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

ovlov 058

Als je tegen de huisarts zegt, ik mankeer niks zal deze ook niets vinden :eusa_think:

De verzekering kan je niet verplichten naar hun eigen schadeherstelpunten te gaan, alhoewel ze dat soms beweren.

Voor sommigen is het makkelijker, geen omzien naar de financiele kant.

Als je iets wil overhouden of iets regelen om de vrijstelling niet te moeten opleggen, kan ja beter naar een garage van je eigen keuze gaan, die kunnen nog iets regelen.

Bij ons(belgie) maak je een afspraak met de expert via uw verzekerig , deze bepaald via informex de kosten, die moeten goedgekeurd worden door de garage, na goedkeuring word de som op je rekening gestort en kan je zelf bepalen of je je auto laat maken.

Dit is maar 1 van de mogelijkheden, het kan ook met onderlinge overeenkomst dat het geld op de rekening van de garagist gestort word of dat de garagist overeenkomt met de expert dat de betaling pas word uitgevoerd na reparatie, dit word meestal toegepast als er mogelijk misbruik in het spel is(na meerdere aanrijdingen in korte tijd, meestal zonder reparatie :eusa_think:)

thuur

Citaat van: ovlov 058 op 22-09-2008 22:05:00
Als je tegen de huisarts zegt, ik mankeer niks zal deze ook niets vinden :eusa_think:

Het gaat er om als later blijkt dat je toch letsel hebt het wel degelijk te herleiden is naar het ongeluk. Het kan goed weken tot maanden duren voordat je las krijgt van een whiplash. Dan staat op papier dat je bij de arts bent geweest n.a.v. het ongeluk. Anders heb je geen poot om op te staan.

Gr :)

Rogers XC 70 2000

Dank jullie voor de tips...
Ja, de Toy zat flink in elkaar, maar komt denk ik omdat hij een puntbelasting heeft ondergaan (trekhaak); als de trekhaak er niet op had gezeten had hij wellicht minder schade gehad, maar ik meer (denk ik).
Misschien toch ff met zijn tweetjes naar de huisarts gaan.

Qua schade-taxatie ben ik denk ik vrij om te kiezen of ik in Nederland of Belgiƫ ga, omdat tegenpartij een Nederlander is en dus een Nederlandse verzekering heeft.
Als het een Belg was geweest, dan moest ik wel naar een Belgische schade-expert.

Freakybaby

Ok. Pb Thuur dan even over zijn ervaringen met Biermans (die fiat broer) en ga dan bedenken of het je de moeite is.

De volvo's waar wij mee rijden hebben een kreukelzone die veel onzichtbaar opvangt, maar dan soms wel krom is (balken waar je trekhaak op zit). Veiligheid betaal je door meer schade bij een lichte aanrijding.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn