heldere donkere koplampen 850 afgekeurt

Gestart door Danny, 18-09-2008 15:45:49

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 21-09-2008 18:27:32
Ben benieuwd hoe ze dat bij Audi voor elkaar hebben gekregen met die hele lijn stadslichten ... En ja, een eigen lampenhuis.

heeft zoiets niet met typegoedkeuring te maken?.

face.flava

De mijne is in een keer goed gekeurd, LED's geven geen probleem bij de keuring. Zie mijn koplampen.

Turbo-Geek

Citaat van: Ludo op 21-09-2008 18:34:48
Ben benieuwd hoe ze dat bij Audi voor elkaar hebben gekregen met die hele lijn stadslichten ... En ja, een eigen lampenhuis.

Precies, maar dan moet het wel stroken met de regels die zij zelf hebben opgesteld. Het kan dus niet zo zijn dat iets verboden is bij auto A en dat op auto B het opeens kan. In dat laatste geval dient de regel dan aangepast te worden. Zie het voorbeeld van 3e remlicht wat anno 1995 opeens verplicht was en maanden ervoor werden er nog boetes uitgedeeld door oom agent.
Zelfde geld voor Sidemarkers die al 100 jaar op US cars zaten en opeens toegestaan waren toen Volvo ermee op de proppen kwam op de V40 dacht ik.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

thuur

Citaat van: Ludo op 21-09-2008 18:34:48

Nee, valt onder de nieuwe DRL goedkeuring.

Gr ;)

Richard850

Ik heb ook Xenon in mijn donkere heldere koplampen (zo gekocht via eugene), maar die passen er gewoon perfect in, alleen heb ik ook geen goed lichtbeeld, om eerst ff te kijken als het aan de Xenon lag, heb ik er ff gewone lampen in gezet, en nu is het lichtbeeld perfect, dus maar ff kijken naar een ander setje Xenon...

@®-

Citaat van: Richard850 op 28-09-2008 14:18:11
Ik heb ook Xenon in mijn donkere heldere koplampen (zo gekocht via eugene), maar die passen er gewoon perfect in, alleen heb ik ook geen goed lichtbeeld, om eerst ff te kijken als het aan de Xenon lag, heb ik er ff gewone lampen in gezet, en nu is het lichtbeeld perfect, dus maar ff kijken naar een ander setje Xenon...
Ik denk dat je met geen enkel setje Xenon een goed lichtbeeld krijgt. Omdat een Xenon lamp langer is dan een H1 of H7 lamp, en daardoor een verkeerde reflectie geeft in de reflector.

Turbo-Geek

En anders ff Xenon lampje eruit, normaal H1 lampje erin en aansluiten, door keuring, hopla Xenon terug en eindelijk weer wat zien ;)
  The things you own end up Owning you !

@®-

Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2008 14:31:46
En anders ff Xenon lampje eruit, normaal H1 lampje erin en aansluiten, door keuring, hopla Xenon terug en eindelijk weer wat zien ;)
Zo deed ik het inderdaad ook.
Je hebt voor op de weg een perfect beeld, alleen voor de APK is het lichtbeeld niet goed.

Richard850

Okay, daar was ik zelf nog niet opgekomen, maar heb ook 2 verschillende kleuren lampen, de 1 is iets witter als de ander... Alleen 2 andere lampen dus:) scheelt toch weer...

tackle

dat lichtbeeld is voor degene die ermee rijdt wellicht perfect, ,maar als medeweggebruiker vind ik het zwaar nix

Danny

Hoi, inmiddels is het goed gekeurd en hij was goed.
Ik heb gelijk de xenon terug gezet. Heb nou wel goed lichtbeeld maar voor de apk niet meer haha.
Laterzzz
M.V.G D@NNY